مجله تاپ‌ناز‌

روش پاک کردن چسب قطره ای از روی دست + 4 ترفند برای از بین بردن چسب روی پوست

نحوه پاک کردن چسب قطره ای از روی پوست دست

بعضی از مواد خانگی می توانند باعث شوند که چسب نرم شود و براحتی از روی پوست تمیز شود. در ادامه این مطلب 4 روش برای پاک کردن چسب قطره ای از روس پوست را به شما آموزش می دهیم که می توانید این مشکل عذاب آب آور را جل کنید.

4 روش خوب برای رفع چسب قطره ای و پاک کردن آن از روی پوست

روش اول استفاده از استون

چسب قوی را می توانید با استون پاک کنید. استفاده کردن از استون به صورت مستقیم روی قسمتی که چسبی است به سرعت پیوند میان چسب و پوست را از بین میبرد و در خود حل می کند. می توانید استون را به صورت خالص تهیه کنید. برای پاک کردن چسب از پوست می توانید از پاک کننده ناخن بر پایه استون هم استفاده کنید.

نکته: استون می تواند پوست شما را خشک کند پس موقعی که از چسب خلاص می شود از یک مرطوب کننده استفاده کنید.

چگونه این کار را انجام دهیم؟

آن قسمت از پوست را که چسب به آن چسبیده است را به استون آغشته کنید و چسب را بکنید. مایع پاک کننده ناخن بر پایه استون را درون یک کاسه کوچک بریزید، پوست را 5 دقیقه برای پاک کردن چسب در آن خیس کنید.

سعی کنید که با انگشت چسب را پاک کنید. اگر چسب کنده نشد، چند دقیقه دیگر باید در استون بماند. وقتی که چسب به اندازه کافی شل شد، آن را از روی پوست بکنید. پوست را به صورت کامل با صابون و آب گرم بشویید. برای جلوگیری از خشک شدن پوست از یک مربوط کننده غلیظ استفاده کنید.

 

روش دوم استفاده از نمک و آب گرم

اگر نمی خواهید از استون استفاده کنید، می توانید چسب را با استفاده از نمک پاک کنید، گرانول نمک به عنوان لایه ای برای خمیر کردن چسب خشک شده پوست به کار می رود و البته نیاز دارید که ناحیه آسیب دیده را برای نرم کردن چسب در آب گرم خیس کنید.

چطور انجام دهیم؟

در ابتدا پوست آسیب دیده را در آب گرم خیس کنید. اب گرم را در یک کاسه بریزید. پوست چسبی شده را در آب گرم به مدت 10 دقیقه قرار بدهید. اگر چسب روی یک قسمت از بدن است و شما نمی توانید آن را در یک کاسه خیس کنید، فقط یک پارچه یدکی را در آب گرم بشویید و آن را روی پوست مانند یک کپمرس گرم فشار بدهید.

در مرحله بعدی نمک را روی چسب بمالید، باز آن را در آب گرم بشویید و آن را بکنید. چسب را با نمک تمیز کنید، ممکن است برای اثر بخشی نمک احتیاج باشد مقداری فشار بیاورید. اسکراب کردن را حداقل یک دقیقه ادامه بدهید. وقتی که چسب شروع به لایه لایه شدن می کند، ناحیه را باز 1 تا 2 دقیقه در آب گرم خیس کنید حالا چسب باید سریع پاک شود.

سپس آن قسمت را به صورت کامل بشویید و از مرطوب کننده استفاده کنید. اگر بعضی از قسمت های چسب روی پوست شما باقی ماند، تمام فرآیند را باز تکرار کنید. اسید موجود در آب لیمو باعث کنده شدن چسب باقی مانده می شود.

روش پاک کردن چسب قطره ای از روی دست

روش سوم استفاده از صابون و آب گرم

اگر پوست شما حساس است از این روش ملایم برای پاک کردن چسب از پوست استفاده کنید. صابون های ظرفشویی، مایع ظرفشویی قوی هستند و می توانند برای اهداف چند منظوره استفاده شوند. فرمول این مواد ملایم است. این ماده باعث از بین رفتن پیوندهای چسب قوی می شود و می توانید با صبوری این کار را انجام دهید.

چطور انجام دهیم؟

دست را در محلول صابون خیس کنید و چسب را بکنید. 6 قطره صابون ظرفشویی را به یک فنجان آب اضافه کنید. پوست چسبی را 5 دقیقه در محلول خیس کنید. سعی کنید که لبه های چسب را با انگشت خود مالش دهید. اگر کندن چسب پس از خیس خوردن راحت نبود خیساندن و مالش را ادامه دهید تا به صورت کامل کنده شود.

پوست را کاملا بشویید و از یک مرطوب کننده خوب استفاده کنید.

روش چهارم با الکل

الکل تمیز کننده است و می تواند برای پاک کردن چسب از روی پوست استفاده شود. این ماده به عنوان یک حلال می تواند، چسب خشک شده را حل کنید.

روش استفاده

الکل را روی چسب بریزید و سپس ماساژ دهید تا پاک شود. آن قسمت را با آب گرم بشویید. برای نرم کرد چسب می توانید از محلول آب گرم و صابون استفاده کنید.

یک توپ پنبه را به الکل آغشته کنید و برای یک دقیقه روی چسب خشک شده قرار دهید. پنبه را روی چسب بمالید و صبر کنید تا پاک شود. چنانچه لازم بود آن را بیشتر به الکل آغشته کنید. وقتی که چسب خوب پاک شد پوست را با آب بشویید و کمی مرطوب کننده غلیظ بزنید.

نکات خاص و پیشنهاد برای پاک کردن چسب قطره ای

همیشه پیشگیری بهتر از درمان است، وقتی از چسب های قوی استفاده می کنید از دستکش پلاستیکی هم استفاده کنید.

چسب قوی را از لباس کتان دور کنید.

مواد شیمایی در چسب قوی، باعث واکنش گرمازا می شود و ممکن است که باعث سوختگی پوست شود.

می توانید چسب را با روغن زیتون و نمک از روی پوست پاک کنید.

کمی روغن زیتون به نمک اضافه کنید تا خمیری غلیظ درست شود.

روغن زیتون کمک می کند که قسمتی از پوست چرب و لیز شود و پاک کردن چسب راحت می شود.

مطالب مشابه را ببینید!