مجله تاپ‌ناز‌

روش کاشت گیاه شاه اسپرم + فواید و کاربردهای این گیاه دارویی

در این بخش روش کاشت گیاه دارویی شاه اسپرم را توضیح می دهیم و اطلاعاتی در مورد فواید و کابردهای این گیاه برای درمان عفونت های داخلی و زخم ها را می خوانید. گیاه شاه اسپرم گیاهی علفی و پایا است و ساقه های راست و شیارهای طولی دارد که در ادامه در مورد آن بیشتر می خوانید.

کاشت گیاه شاه اسپرم

گیاه شاه اسپرم گیاهی با ارتفاع بلند است و ارتفاع آن از نیم متر تا یک و نیم متر متغیر می باشد و بسته به شرایط آب و هوایی رشد می کند. اگر این گیاه را بو کنید می بینید که بویی شبیه به نعنا دارد و تمام اندام های گیاه بو دار می باشند.

این گیاه گل های زرد رنگ دارد و بومی کشورهای آسیایی است. این گیاه بیشتر در کشورهای آسیایی رشد می کند. برگ های این گیاه چندین مدل دارند که شامل ساده، دندانه دار و پوشیده از تارهای خوابیده در کنار هم و سطح پهنک برگ دارد.

سرتاسر این گیاه از تارهای ظریف پوشیده شده است و رنگ آن را به سبز روشن تغییر داده است. کاشت این گیاه مانند دیگر گیاهان نیست و فقط از طریق بذر صورت می گیرد. باید بذر مورد نظر را در عمق دو الی 5 سانتی متری در خاک بکارید و روی آن را بپوشانید. باید در نظر داشته باشید که خاکی که برای این گیاه استفاده می کنید باید بسیار غنی باشد تا بذر این گیاه جوانه بزند.

شرایط محیطی برای کشت گیاه شاه اسپرم

کاشت گیاه شاه اسپرم خیلی آسان است ولی باید شرایط مناسب را برای رشد این گیاه فراهم کنید که در ادامه در مورد آنها توضیح می دهیم.

نور

این گیاه به نور علاقه دارد و در نور زیاد بسیار خوب رشد می کند. پس از کاشت بذر باید این گیاه را در معرض نور خروشید و هوای گرم قرار دهید. باید بدانید که این گیاه در سایه فقط برگ تولید می کند و تا نور خورشید به میزان کافی به آن تابیده نشود گل نمی دهد.

خاک

خاکی که برای این گیاه استفاده می شود باید غنی از مواد معدنی باشد و البته در خاک خشک هم رشد می کند و برای داشتن گیاه مطلوب تر باید از خاک مرطوب استفاده کنید.

PH مناسب

دیگر موردی که در کشت این گیاه باید رعایت کنید PH خاک است. این خاک در محیط خنثی و اسیدی رشد بهتری دارد و به همین دلیل باید PH خاکی که برای کاشت گیاه شاه اسپرم استفاده می کنید بین 5 تا 7.6 باشد.

 

خواص شاه اسپرم برای سلامت

این گیاه یک گیاه دارویی به شمار می آید و یکی از گیاهان قوی برای درمان درد معده، درمان تشنج، درمان انگل و قاعده آور است. این گیاه را می توان به  صورت یک آرامبخش استفاده کرد و با بیماری های عصبی و هیستری مقابله می کند. چنانچه این دارو برای استعمال خارجی استفاده شود التهاب را التیام می دهد. برگ های این گیاه باعث ضدعفونی شدن زخم می شود و در درمان داخلی کاربرد زیادی دارد و می توانید برای درمان زخم مثانه و کبد از این گیاه استفاده کنید.

روش کاشت گیاه شاه اسپرم

موارد استفاده شاه اسپرم

این گیاه علاوه بر استفاده های دارویی استفاده غذایی هم دارد و بسیاری از افراد برای طعم دادن به سوپ از آن استفاده می کنند. بعضی دیگر از این گیاه در تهیه سالاد استفاده می کنند و البته از دمنوش گیاه شاه اسپرم هم برای درمان استفاده می شود.

قسمت های مختلف این گیاه دارای ماده ای تلخ و چرب و اسانس دار است و ریشه این گیاه حالت گوشت خوار دارد. چنانچه تکه ای گوشت در اطراف ریشه این گیاه قرار داشته باشد پس از مدتی هضم می شود. گیاه شاه اسپرم برای درمان عفونت های باکتریایی و قارچی استفاده می شود و می توانید این گیاه را در منرل خود بکارید و از آن استفاده دارویی داشته باشید.

مطالب مشابه را ببینید!