مجله تاپ‌ناز‌

روغن زیتون را به پوست بزنید تا معجره اش را ببینید!

استفاده از روغن زیتون در سالادها و در غذاها بسیار مناسب است و برای سلامتی مفید است. اما استفاده موضعی از روغن زیتون و مالیدن آن به پوست بدن نیز بسیار تاثیرگذار است.

استفاده از روغن زیتون روی مو و پوست بدن

باید بدانید روغن زيتون داراي اثرات فوق‌العاده‌ای در زيبايي و سلامت پوست، مو، ناخن‌ها و… است. كافي است فقط طريقه به كار بردن صحيح اين روغن را بدانيد، در اين صورت ديگر نيازي نداريد كه هر روز هزينه‌هاي زيادي صرف خريد محصولات زيبايي كنيد؛ نگاهي به وسايل داخل آشپزخانه خود بيندازيد و با استفاده از روغن زيتون يك محلول معجزه‌آسا براي پوست، مو و ناخن خود بسازيد.

روغن زیتون روغن معجزه‌آسای ضدشوره

ابتدا موهاي‌تان را با آب گرم مرطوب و نم‌دار كنيد. وقتي موهاي‌تان مرطوب باشد مي‌توانيد مطمئن باشيد كه روغن مستقيما پوست كف‌سر شما را درمان مي‌كند و چون فوليكول‌ها مرطوب شده‌اند و ديگر روغن را مصرف نمي‌كنند در مرحله دوم روغن را گرم كنيد. روغن گرم بهتر مي‌تواند پوست خشك و شوره زده كف‌سر شما را درمان كند.

موهاي‌تان را به چند قسمت تقسيم كنيد و روغن زيتون گرم (نه آنقدرگرم که مو‌ها و پوست سر را بسوزاند) را روي تمام پوست كف‌سر ماساژ دهيد. سر را با يك حوله يا كلاه حمام بپوشانيد و اجازه دهيد روغن زيتون روي پوست شما بماند تا به خوبي پوست را تغذيه كند سپس موها را با شامپو بشوييد بعد از اين درمان به هيچ‌وجه براي خشك كردن موها از سشوار استفاده نكنيد و اجازه دهيد موها با جريان هوا خشك شوند. سشوار باعث به وجود آمدن شوره‌ سر و ساير مشكلات براي كف‌سر مي‌شود.

روغن زیتون

چسب روغن زیتون برای ناخن‌های شما

روغن زيتون تاثيراتي فوق‌العاده در رشد و سلامت ناخن‌هاي شما دارد، شما مي‌توانيد روغن زيتون را به روش‌هايي مختلف براي سلامت ناخن‌هايتان به كار ببريد.

اگر ناخن‌ شكننده داريد: براي اينكه شكنندگي ناخن‌هايتان را از بين ببريد، يك‌چهارم فنجان روغن‌زيتون را به آرامي گرم كرده،‌ سپس يك كپسول ويتامين E باز كنيد و درون آن بريزيد. اين مخلوط را روي كوتيكول‌ها (پوست اطراف ناخن) و سطح ناخن‌ها ماساژ دهيد. روغن زيتون اين مخلوط ناخن‌ها را قوي كرده و باعث افزايش انعطاف‌پذيري آنها مي‌شود و ويتامين E نيز ناخن‌ها را تغذيه مي‌كند.

اگر ناخن‌هاي شما نرم است: اگر دوست داريد ناخن‌هايي سفت و محكم داشته باشيد، نصف فنجان پوسته گردو را خوب بكوبيد تا پودر شود، سپس با يك قاشق غذاخوري روغن زيتون، يك قاشق غذاخوري روغن كرچك و يك قاشق غذاخوري عسل مخلوط كنيد تا كاملا به شكل چسب شود، اين چسب را روي ناخن‌هايتان ماساژ دهيد و سپس بشوييد، براي محكم شدن ناخن‌ها‌ي‌تان اين كار را دو بار در هفته انجام دهيد.

اگر مي‌خواهيد ناخن‌هاي‌تان زودتر رشد كند: براي كمك به رشد ناخن‌ها، نصف فنجان گوجه‌فرنگي رنده شده را با 2 قاشق غذاخوري روغن زيتون در يك كاسه مخلوط كنيد و حدود 10 دقيقه انگشتان‌تان را داخل اين مخلوط نگه داريد و سپس انگشتان‌تان را آب بكشيد و با حوله‌اي آنها را خشك كنيد. گوجه‌فرنگي داراي بيوتين است،‌ بيوتين يك ماده طبيعي شناخته شده براي رشد ناخن‌ها و مو است. روغن زيتون نيز به حفظ رطوبت ناخن‌ها و كوتيكول‌ها كمك مي‌كند.

روغن زیتون هم نرم‌کننده، هم لایه‌بردار

روغن زيتون براي پوست شما اثرات بسياری دارد. شما با استفاده از روغن زيتون  پوست‌تان مرطوب  همچنين به خوبي منافذ آن پاك و تميز می‌شود.

كرم شب بسازيد: كافي است يك واحد سركه را با يك واحد آب و 2 واحد روغن زيتون مخلوط كنيد و يك كرم شب براي خود بسازيد تا هم پوست صورت‌تان را نرم کرده و هم رنگ صورت‌تان را كمي باز كند.

اسكراب صورت بسازيد: ابتدا صورت‌تان را با آب نم‌دار كنيد و سپس با روغن زيتون ماساژ دهيد. سپس كف دست‌تان مقدار كمي شكر بريزيد و بعد اين شكر را روي روغن زيتوني كه روي صورت‌تان وجود دارد، بماليد. تمام قسمت‌هاي پوست‌تان را با شكر آرام‌آرام ماساژ دهيد. اين عمل باعث مي‌شود كه سلول‌هاي مرده روي سطح پوست شما از بين بروند و درنتيجه پوست صورت داراي درخششي طبيعي و سالم شود.

پاك‌كننده صورت: نصف فنجان روغن زيتون را با يك قاشق غذاخوري از يك صابون ملايم مايع و 2 قاشق غذاخوري آب و 2 قاشق غذاخوري گليسيرين درون يك مخلوط‌كن بريزيد و آرام اين مواد را با هم مخلوط كنيد تا كاملا يكدست شود، سپس اين مخلوط را درون شيشه سربسته بريزيد. هربار مي‌توانيد مقدار كمي از اين مخلوط را در كف دستان‌تان بريزيد و با حركات دوراني روي پوست صورت‌تان ماساژ دهيد و سپس با آب ولرم صورت‌تان را آب بكشيد. شما مي‌توانيد روزانه دوبار از اين پاك‌كننده استفاده كنيد.

نرم كردن پاشنه پاها: پاهاي‌تان را قبل از خواب مرطوب و نم‌دار كنيد و سپس با سنگ‌پا سلول‌هاي مرده پاشنه پا را ازبين ببريد سپس پاهاي‌تان را با آب و صابون بشوييد و بعد با يك حوله كاملا خشك كنيد. بعد كمي روغن زيتون روي پاشنه‌ها بماليد و با حركات دوراني پاشنه پا و قسمت‌هايي را كه زبر است حسابي ماساژ دهيد، اگر آرنج يا زانوي شما نيز زبر و خشن شده، مي‌توانيد به همين روش اين قسمت را نرم و لطيف كنيد. اجازه دهيد روغن زيتون چندين دقيقه روي بدن شما باقي بماند، سپس به آرامي پاهاي‌تان را با جوراب نخي بپوشانيد. هنگام جوراب پوشيدن مواظب باشيد جوراب روغن پاهاي‌تان را پاك نكند. بهتر است تا صبح با جوراب‌ بخوابيد و صبح‌ اثر روغن‌زيتون را روي پاهاي‌تان ببينيد.

روغن زیتون

روغن زیتون چگونه موهاي شما را نرم  و لطيف مي‌كند؟

اين روغن طبيعي رطوبت موها را افزايش مي‌دهد و مانع وز شدن موها مي‌شود و در بهبود موخوره موثر است.

آبرساني موها: شما مي‌توانيد با 5 قاشق غذاخوري روغن زيتون و 2 عدد تخم‌مرغ يك ماسك مرطوب‌كننده براي موها‌يتان بسازيد. اين مواد را به خوبي با هم مخلوط كنيد و روي پوست كف سر بماليد و به آرامي حدود 5 دقيقه پوست كف‌سر را با اين مواد ماساژ دهيد، سپس موها و سرتان را با يك كلاه پلاستيكي بپوشانيد و اجازه دهيد 15 تا 20 دقيقه زمان بگذرد.

براي نرم كردن موها: اگر موهاي شما زبر و خشن است 3 قاشق غذاخوري روغن زيتون را با 2 قاشق غذاخوري عسل مخلوط كنيد و به‌عنوان يك ماسك آرام‌بخش براي موهاي‌تان استفاده كنيد، عسل به‌عنوان يك مرطوب‌كننده طبيعي موها و پوست شما را نرم مي‌كند. وقتي اين مخلوط را به موها و پوست كف‌سرتان زديد، موها را با يك كلاه پلاستيكي حدود 30 دقيقه بپوشانيد و سپس موها را بشوييد.

اگر موهاي‌تان وز دارد…: يك راه‌حل خوب براي كاهش وز موها استفاده از روغن داغ براي موهاست. 2 قاشق غذاخوري روغن زيتون را با 3 قاشق غذاخوري روغن نارگيل مخلوط كنيد. سپس ظرف اين روغن‌ها را درون يك ظرف آب در حال جوش قرار دهيد تا روغن‌ها به مرور گرم شوند. دقت كنيد كه لازم نيست روغن‌ها داغ شوند. موها و پوست كف‌سرتان را با اين روغن گرم ماساژ دهيد و سپس با يك حوله موها و سرتان را بپوشانيد و 30دقيقه صبر كنيد.

مطالب مشابه را ببینید!