مجله تاپ‌ناز‌

رژیم غذایی ورزشکاران موفق و معروف دنیا چیست؟ +تصاویر

رژیم غذایی ورزشکاران موفق و معروف دنیا چیست؟

داشتن رژیم غذایی مناسب یکی از لازمه های مهم برای هر ورزشکار است. اما دانستن رژیم غذایی ورزشکاران معروف جالب است. رژیم غذایی و خوراکی هایی که این ورزشکاران استفاده کرده اند در موفقیتشان بسیار تاثیر داشته است.

رژیم غذایی ورزشکاران درجه یک جهان

همه ما می دانیم که برای داشتن بدنی سالم، باید رژیم غذایی مناسب را در دستور کار خود قرار دهیم. مسئله ای که در این میان خود نمایی می کند، میزان کالری است که فرد در طول روز وارد بدن خود می نماید. این میزان بسته به نوع و فعالیت اشخاص متفاوت خواهد بود.

 

به عنوان مثال، هر مرد و زنی که روزانه نیم ساعت ورزش نمایند، به طور متوسط ۲۸۰۰ و ۲۳۳۰ کالری انرژی مصرف می کنند. اما این میزان برای ورزشکاران حرفه ای کاملا متفاوت است. آن ها بسیار بیشتر از یک فرد عادی فعالیت دارند و به همین میزان باید خوراکی های بیشتری مصرف نمایند.

 

ما در این مقاله قصد داریم شما را با رژیم غذایی و نوشیدنی ۷ ورزشکار مطرح جهان آشنا کنیم. دانستن نکاتی که این گونه افراد رعایت می کنند و مقایسه شرایط آن ها با زندگی یک فرد عادی، می تواند شما را در دستیابی به رژیم مناسب یاری دهد. از شما دعوت می کنیم مطلب را تا پایان دنبال کنید.

 

اوسین بولت

رژیم غذایی ورزشکاران موفق و معروف دنیا چیست؟ اوسین بولت

کالری: ۵,۵۰۰

تمرین: ۳٫۵ ساعت در روز

 

اوسین بولت یکی از شگفت انگیز ترین رژیم های غذایی را دارد. بر اساس اعلام منابع، وی به خوردن ناگت و بال مرغ قبل از تمرین صبحگاهی علاقه زیادی نشان می دهد. قبلا نیز اعلام گشت که او در طول المپیک ۲۰۱۲ پکن، بیش از هزار عدد ناگت مرغ مصرف کرده است.

 

رژیم غذایی او از ۶۰ درصد پروتئین، ۳۰ درصد کربوهیدرات و ۱۰ درصد چربی تشکیل شده است. او معمولا سیب آکی همراه با کوفته، موز طبخ شده و یا سیب زمینی شیرین را برای صبحانه در نظر می گیرد. ناهار نیز معمولا پاستا همراه با مرغ است و برنج همراه با نخود فرنگی و گوشت، شام را تشکیل می دهند.

 

شاید تمرین سه ساعت و نیمه او در مقایسه با تمرین هشت ساعته کانر مک گرگور قهرمان هنرهای رزمی ترکیبی چندان زیاد به نظر نرسد، اما اوسین بولت همواره اظهار داشته که قصد دارد به بهترین در تاریخ تبدیل شود.

 

اندی ماری

اندی ماری

کالری: ۵,۵۰۰

تمرین: ۵٫۵ ساعت در روز

 

در یک روز تمرینی عادی، قهرمان تنیس بریتانیا از موسِلی (نوعی وعده غذایی متشکل از میوه های خشک و آجیل) یا هریسه همراه با تخم مرغ، گوشت و لوبیا برای صبحانه استفاده می کند. اسموتی میوه، پروتئین و سبزیجات نیز برای ناهار در نظر گرفته می شوند. اندی ماری در وعده غذایی شام، سوپ، غذای دریایی، سالاد، مرغ، سیب زمینی و سبزیجات را مصرف می کند.

 

ونوس ویلیامز

ونوس ویلیامز

کالری: ۳,۴۸۹

تمرین: ۴٫۵ ساعت در روز

 

ویلیامز روز خود را با نوشیدنی سبز، اسموتی پروتئین یا میوه، املت سفیده تخم مرغ و یا گرانولا (ترکیب آجیل، جو و عسل) آغاز می کند. ناهار او از سبزیجات یا برنج، لوبیا و میگوی گریل شده تشکیل می شود. وی برای شام نیز کلم پیچ، بادام هندی، خرما، اسنک و سالاد همراه با مرغ را در نظر می گیرد. وی به تعداد ساعت های حضور در مسابقات تنیس، در سالن به تمرین می پردازد.

 

جسیکا انیس هیل

جسیکا انیس هیل

کالری: ۱,۷۴۹

تمرین: ۶ ساعت در روز

 

وی که اکنون در دوران بازنشستگی به سر می برد، روزانه تقریبا ۲ برابر اوسین بولت تمرین می کرده است. او همواره تمرین های روتین را تغییر می داده تا بدنش را تازه نگه دارد. دوی سرعت، تمرینات جهشی و کرانچ، همگی با یکدیگر ترکیب می شدند. دارنده مدال طلای رشته هفت گانه، به عنوان بخشی از تمرین خود با سگش به پیاده روی می رفته است.

 

نان تست، غلات یا گرانولا همراه با ماست و آبمیوه برای صبحانه، میوه یا غلات برای میان وعده، ساندویچ، پاستا، سالاد یا سوپ برای ناهار و خوراک مرغ، پاستا، سالمون، ریزوتو و یا لازانیا، برای شام در نظر گرفته می شدند.

 

کانر مک گرگور

کانر مک گرگور

کالری: ۳,۱۸۶

تمرین: ۸ ساعت در روز

 

علی رغم آن که ۸ ساعت تمرین در روز ممکن است بسیار زیاد به نظر برسد، اما قهرمان هنرهای رزمی ترکیبی از یک رژیم غذایی و تمرینی سخت بهره نمی گیرد.

 

وی در این رابطه می گوید: “پس از آن که بیدار می شوم، آب می نوشم، تمرینات کششی انجام می دهم و با شل کردن ماهیچه ها خودم را برای تمرین آماده می کنم. بقیه روز هم به همین شکل ادامه می یابد. من در زمان مشخص به باشگاه رفته و یا کار مورد علاقه ام را انجام می دهم و یا آن که به ورزش های جوجیتسو، تکواندو، یوگا و کاپوئرا می پردازم. تنوع بهترین راه است و برای من برنامه فایده ای ندارد.”

 

وی اظهار داشته که همواره خوب غذا می خورد. “من به خوردن آب و آب نارگیل علاقه زیادی دارم، اما هیچ گاه از نوشیدنی های انرژی زا استفاده نمی کنم. من همیشه از گوشت خوب و با کیفیت استفاده می کنم و بدنم را هیدراته نگه می دارم.”

 

وین رونی

وین رونی

کالری: ۴,۵۷۵

تمرین: ۶ ساعت در روز

 

او در صبح روز مسابقه یک ظرف غلات صبحانه مصرف می کند و از تکنیک های بصری برای اطمینان از تمرکز و سلامت روحی بهره می گیرد.

 

رونی در کتاب «دوران من در لیگ جزیره» این گونه نوشته است: “باشگاه ما دوست ندارد که ما نزدیک به فصل به صورت کنترل نشده غذا مصرف کنیم. من شخصا هفته ای سه بار به باشگاه هتل رفته، از تردمیل استفاده می کنم و تمرینات وزنی را پیگیری می نمایم. من با استفاده از این راه هنگام بازگشت به تمرین سرحال هستم. راهکار یاد شده دویدن هنگام شروع بازی های پیش فصل را راحت تر می کند.”

 

روندا رزی

روندا رزی

کالری: ۲,۷۰۶

تمرین: ۶ ساعت در روز

 

نفر اول مبارزات قهرمانی نهایی موسوم به «UFC»، از رژیم غذایی به نام «Dolce Diet» استفاده می کند. این برنامه تمام مواد غذایی مهم و مورد نیاز برای ساخت ماهیچه ها و بهبود ریکاوری را در بر می گیرد.

 

او اظهار داشته که به میزان غذاهای مصرفی خود توجهی ندارد، با این حال رژیم غذایی رزی معمولا از بشقاب چیا (نوعی صبحانه متشکل از ریشه های چیا و شیر) برای صبح، تخم مرغ و نان برای ناهار و نوعی خوراک گوشت برای شام تشکیل می شود. او ماست یونانی را نیز به عنوان دسر مصرف می کند.

مطالب مشابه را ببینید!