مجله تاپ‌ناز‌

رژیم لاغری شیر مخصوص کاهش وزن + روش کاهش وزن سریع با شیر

رژیم لاغری شیر مخصوص کاهش وزن

رژیم لاغری شیر می تواند خیلی سریع باعث کاهش وزن شما شود. با این رژیم می توانید در 2 هفته در حدود 5 الی 6 کیلو وزن کم کنید. البته این کاهش وزن می تواند به دلیل عدم دریافت نیازهای ضروری بدن همراه باشد و به همین جهت شاید عوارضی هم در پی داشته باشد.

امروزه افراد برای لاغر شدن به هر روش و رژیمی متوسل می شوند و امتحان می کنند که از این جمله می توان به رژیم تخم مرغ، رژیم دانمارکی، رژیم مدیترانه ای، رژیم کتوژنیک و … اشاره کرد که هر کدام از این برنامه ها می توانند تاثیرات خاصی روی لاغری فرد داشته باشند ولی رژیم شیر یکی از جدیدترین روش ها برای لاغری می باشد که در ادامه مطلب آن را بررسی می کنیم.

 

رژیم لاغری شیر و کاهش وزن خیلی سریع

شیر دارای کلسیم زیادی است و می تواند باعث کاهش چربی در بدن شود. کلسیم باعث تحریک متابولیسم چربی می شود و در نهایت باعث کاهش چربی در بدن می شود.

این رژیم طوری عمل می کند که باعث می شود مقدار ورود کالری به بدن شما به شدت کم شود که از این طریق باعث کاهش وزن خواهد شد، مدل های زیادی از رژیم شیر وجود دارد که بعضی بر این باور هستند که در این رژیم فقط باید از شیر استفاده شود، ولی باید بگوییم که مصرف به تنهایی شیر در مدتی طولانی می تواند برای سلامت بدن مض باشد زیرا مصرف روزانه شیر می توند در روز 1000 کالری در اختیار بدن قرار دهد که رقم کمی است.

در رژیم لغری شیر به دلیل اینکه باید خیلی از مواد غذایی دیگر مصرف نشود می تواند بدن را با کمبودهایی مواجه کند که اصلا مورد تایید متخصصان نیست. مصرف شیر به تنهایی بسیار آسیب رسان است و به همین دلیل با مقداری تغییر و تحول در این رژیم آن را به صورت رژیمی مطلوب در اختیار شما قرار می دهیم.

 

چگونه رژیم شیر باید گرفت؟

در نوع صحیح این رژیم، مصرف شیر به تنهایی انجام نمی شود، زیرا شیر به تنهایی نیازهای بدن را تامین نمی کند. در این رژیم مواد غذایی مفید دیگری مانند خرما و موز نقش مهمی دارند. در رژیم شیر کلا 4 وعده وجود دارد که در تمام 3 وعده آن موز و خرما موجود است و در وعده آخر و یا شام شیر خذف می شود. در این رژیم روزانه باید 2 لیتر شیر استفاده شود. استفاده از این رژیم برای دوره کوتاه مدت هیچ مشکلی ایجاد نمی کند.

 

مصرف شیر برای لاغری چه مزایی دارد؟

رژیم لاغری شیر بیشتر برای افرادی مناسب است که می خواهند در طول مدت کوتاهی لاغر شوند. رژیم شیر می تواند برای فرد اثراتی مانند بالا رفتن توده عضلات و حذف چربی، بالا رفتن میزان استقامت و سلامت داشته باشد. این رژیم باعث دفع سموم بدن می شود و نمی تواند باعث فشار روحی شود.

 

برنامه غذایی رژیم شیر

صبحانه: شیر کم چرب ۱ لیوان به همراه ۲ عدد خرما و یک نوع میوه فصل.

نهار: شیر کم چرب ۲ لیوان به همراه نصف موز و ۲ عدد خرما.

عصرانه: شیر کم چرب ۱ لیوان به همراه ۱ عدد خرما و ۱ نوع میوه فصل.

شام: ۱ عدد سیب زمینی آب پز، نصف سینه مرغ آب پز شده به همراه یک کاسه سبزیجات شامل اسفناج، خیار، گوجه، کرفس، گل کلم، کاهو و هویج.. شما می توانید به جای استفاده از سس از یک قاشق ماست استفاده کنید.

شما می توانید از تخم مرغ آب پز شده، گوشت کبابی و یا ۱تکه ماهی به جای سینه مرغ استفاده کنید.

این رژیم باید به مدت ۲ هفته ادامه داده شود نه بیشتر، به هیچ عنوان استفاده از این رژیم در طولانی مدت توصیه نمی شود.

 

رژیم شیر چه معایبی دارد؟

در رژیم شیر محدودیت غذایی زیاد باعث می شود که فرد دچار کمبود ویتامین و پروتئین شود که باعث ایجاد مشکلات بیشتری می شود.

دریافت کالری کم در طول روز به دلیل ثابت بودن مقدار خوراکی ها هم از معایب این روش هستند.

به دلیل متفاوت بودن سیستم بدن، ممکن است افراد از رژیم لاغری شیر نتیجه متفاوت بگیرند.

لاکتور موجود در شیر در بعضی از افراد می تواند باعث نفخ و اسهال شود.

کاهش شدید مقدار پروتئین می تواند باعث ضعف عضلانی و تحلیل عضلات شود.

کاهش چربی بیش از حد در بدن می تواند باعث اختلال در عملکرد بدن شود.

 

مطلب پیشنهادی: لاغری سریع و کاهش وزن 5 تا 10 کیلوگرم با روش های ساده

مطالب مشابه را ببینید!