مجله تاپ‌ناز‌

زندگی در امارات چگونه است؟ + شرایط زندگی و هزینه ها

امارات متحده عربی کشوری کوچک با رونق اقتصادی بالاست، تصمیم های درست اقتصادی در کشور امارات در زمینه ساخت و ساز و عمران باعث شده به یکی از کشورهای قدرتمند اقتصادی دنیا تبدیل شود. امارات درآمد زیادی از فروش نفت و سایر محصولات طبیعی به دست می‌آورد و سرمایه گذاری زیادی در زمینه نفت و گاز داشته که این کشور را به منطقه توریستی-تجاری بزرگی تبدیل میکند.  زندگی در این کشور به دلیل قوانین محکم و سختگیرانه از امنیت بالایی برخوردار است پس اصلا نگران دزدی، جیب‌بری، کلاهبرداری و… نخواهید بود. میتوان امارات را از امن ترین کشورهای دنیا دانست و افرادی  که در آن زندگی میکنند همواره به این امر اشاره کرده‌اند. مردم این کشور در رفاه کامل زندگی میکنند و سطح زندگی در امارات بر اساس استاندارد‌های جهانی به شدت خوب در نظر گرفته میشود.

جالب است بدانید تنها ۱۹٪ از مردم این کشور اصالتا مال خود امارات هستند. زبان رسمی کشور به طبعیت از دین اسلام عربی بوده ولی زبان‌های انگلیسی، فارسی، هندی و اردو هم کاربردی هستند.

شرایط امارات از نظر شغل و اشتغال

امارات به دلیل دارا بودن شهر هایی بسیار لوکس و مدرن از نظر هزینه‌های لازم برای زندگی، سخت و دشوار در نظر گرفته میشود. اما وجود حقوق نسبتا بالا به خصوص اگر در زمینه‌ای تخصص داشته باشید این دشواری را جبران میکند و میتوانید به راحتی در امارات زندگی خوبی داشته باشید. اگر میخواهید در این کشور مشغول به کار شوید خوب است از اهمیت زمان و سروقت بودن در نظر کارفرما‌ها اطلاع داشته باشید.

زندگی در امارات

وضعیت مسکن امارات

هزینه مسکن در امارات بشتر به منطقه‌ای که آن را برای زندگی انتخاب میکنید بستگی دارد.مسکن ارزران تر طبیعتا در شهرهایی به جز دبی و ابوظبی بهتر یافت میشوند. در شهر دبی اجاره به صورت یکساله پرداخت میشود. هزینه اجاره مسکن در دبی از پنجاه هزار درهم تا ۱میلیون درهم متفاوت است که بستگی به معماری و اندازه خانه، جمعیت منطقه و محل قرار گیری آن دارد.

هزینه مواد غذایی در امارات

برخلاف هزینه‌های مسکن، هزینه خرید مواد غذایی در امارات معقول تر و به صرفه تر است و درصد اندکی از درآمد مردم امارات به آن اختصاص داده میشود، مثلا برای خانواده‌ای ۴نفره حدود هزار و پانصد درهم در ماه هزینه خورد و خوراک میشود.

وجود انواع فروشگاه‌ها و تجارت غذا در سطح جهانی باعث تنوع زیاد مواد غذایی و همچنین تنوع قیمتی مناسب در امارات میشود.

هزینه حمل و نقل در امارات

وسایل حمل ونقل عمومی در کشور امارات به راحتی قابل دسترس بوده و هزینه استفاده از آنها بسیار ناچیز(۵تا حداکثر۳۰درهم) است. قوانین گمرکی آزاد، امارات را به یک قطب مهم تجاری در سطح بین‌المللی تبدیل کرده و قیمت اجناس بسیاری به ویژه خودرو‌ها را مقرون به صرفه کرده است. با داشتن خوردرو شخصی در تمامی مناطق امارات هزینه بنزین تنها ۱۶/۲ درهم است.

زندگی در امارات

بهداشت و درمان در امارات

داشتن بیمه بر اساس قوانین این کشور برای همه افراد الزامی است لذا شرکت‌های بیمه در امارات با پوشش گسترده مشتریان خود را در برابر هزینه‌های درمانی حمایت میکنند. دریافت بیمه برای یک فرد مجرد حدود ۶هزار درهم هزینه دارد و برای یک خانواده چهار نفره حدود ۱۸ هزار درهم در سال هزینه خواهد داشت. خوب است بدانید با داشتن بیمه در دبی، همه هزینه‌های درمانی شما رایگان خواهد بود.

هزینه های تحصیل در امارات

با توجه به روش های پیشرفته‌ای که در هنگام تدریس در امارات به کار گرفته میشود، هزینه‌های تحصیل در این کشور بسیار بالاست. این کیفیت از تقاضای زیاد تحصیل و سرعت پر شدن کلاس‌ها در این کشور به وضوح قابل نتیجه گیری است. در موسسه‌های دولتی حق تحصیل مخصوص شهروندان است. امارات در جهت افزایش اعتبار تحصیلات دانشگاهی‌اش به تاسیس مراکز زیادی در این کشور پرداخته است.بهره‌گیری از کالج و دوره‌های دانشگاهی مبلغی حدود ۷۸۰ هزار درهم خرج برمیدارد.تحصیل در مقطع ابتدایی تا ۳۰ هزار درهم و در متوسطه ۴۰ تا ۹۰ هزار درهم در سال است.

زندگی در امارات

مالیات و سایر هزینه‌های دولتی

مالیات کم یکی از بزرگ ترین مزیت‌های زندگی در امارات میباشد. تاثیر آن را میشود در هزینه خرید وسایل الکتریکی و وسایل نقلیه به خوبی مشاهده کرد. امارات کشوری ثروتمند و نفت خیز است در عین حال در خصوص آزادسازی اقتصاد خود از نفت جزو کشورهای پیشرو در خاورمیانه به حساب می‌آید.

ابوظی به عنوان پایتخت و دومین شهر پر جمعیت امارات در بخش ساحل جنوبی آن قرار دارد. دبی، شارجه، العین، عجمان، رأس‌الخیمه، فجیره، ام القوین و دبا از شهرهای بزرگ امارت متحده عربی به شمار میروند.

امارات متحده آب و هوایی بیابانی و خشک دارد. در تابستان دمای هوا تا ۵۳درجه سانتی‌گراد هم میرسد. باد خشک، طوفان های شن و عدم وجود هیچ گونه نهر، رودخانه یا دریاچه‌ای از دیگر مشخصه‌های آب و هوایی این کشور است.

دبی بزرگ ترین شهر امارات محسوب میشود و دارای جذابه های بسیار زیبا و دیدنی و بهترین فضای گردشگری طبیعی میباشد. دبی پس از ابوظی ثروتمند ترین شهر امارات محسوب میشود. اکثر مردم کشور امارات را با اسم شهر دبی و آسمان خراش‌ها و مراکز خرید پیشرفته آن به خاطر می آورند. امارات کشوری مسلمان بوده که قوانین اسلامی در آن حاکم است. اما در دبی به خاطر توریستی بودنش برخی قوانین اسلامی به درستی رعایت نمیشود با این وجود دبی شهری مسلمان است که مردم محلی آن به اسلام و قوانینش معتقد هستند. از این رو در جای جای دبی مساجد زیادی به چشم میخورد که معروف ترین و زیباترین آن مسجد جمیره نام دارد. دبی همچنین یک سیستم حمل و نقل عمومی بسیار مدرن دارد که راحتی و سرعت چشمگیری برای گشت گذار در این شهر را برای ساکنین وگردشگران مقدور میکند.

جاذبه‌های گردشگری دبی

زندگی در امارات

برج خلیفه

از اماکن مهم دبی میتوان به برج خلیفه نیز اشاره کرد که با ۸۲۹ متر ارتفاع از بلندترین ساختمان‌های جهان محسوب میشود. این برج در سال ۲۰۱۰ افتتاح شد و چشم انداز ویژه آن به شهر موجب جذب گردشگران بسیاری از سرتا سر دنیا شده است.

زندگی در امارات

آب نمای موزیکال

آب نمای موزیکال یکی دیگر از پروژه٬های تفریحیست که به محض ورود به کشور امارات توجه هر شخصی را جلب میکند. این جاذبه گردشگری رو به روی برج خلیفه و مرکز خرید دبی قرار داشته و زیبایی این اماکن را دو چندان میکند.

زندگی در امارات

جزیره نخل

جزیره‌ای با امکانات تفریحی بسیار مثل هتل‌های شیک و رستوران‌های مجلل همراه با مراکز خرید بزرگ، باغ وحشی زیر آب و زمین هایی برای اسکی و مجموعه‌های غواصی اشاره کرد. این جزیره نخلی شکل به وسیله پل هایی به زمین متصل شده و در جریان تبدیل کردنش به چنین منطقه لوکس و زیبایی حدود ۲ میلیارد هزینه شده است.

زندگی در امارات

برج العرب

یکی از گران ترین بلندترین و حتی لوکس ترین هتل‌های دنیا شناخته میشود. این هتل طراحی شبیه بادبان کشتی دارد و رقص نور مخصوص آن در شب زیبایی و شکوهش را چند برابر میکند. رستوران کاملا زیر آب شیشه‌ای المهارا یکی از ویژگی‌های منحصر به فرد این هتل میباشد.

مطالب مشابه را ببینید!