مجله تاپ‌ناز‌

ساخت شمع ماسه ای رمانتیک + آموزش ساخت به صورت مرحله به مرحله

شمع ماسه ای مدل شمع هایی هستند که داخل قالبی از شن یا ماسه ساخته می شوند و در این مطلب هم آموزش ساخت شمع ماسه ای بسیار زیبا و رمانتیک را به شما آموزش داده ایم.

ساخت شمع ماسه ای نوعی خلاقیت ساده، سرگرم کننده و مفرح است که در ادامه شما را با نمونه های زیبای آن آشنا می کنیم پس به شما پیشنهاد می کنیم با ما همراه باشید.

آموزش ساخت شمع ماسه ای زیبا و ساده

شمع ها به جز کارایی که دارند جزو وسایل پرکاربرد تزیینی هستند و برای مناسبت های عاشقانه و مذهبی و برای تزیینات مختلف مانند تزیین سفره هفت سین، تزیین میز شام، تزیین سفره عقد و … استفاده می شوند. در بازار می توانید انواع شمع تزیینی را در اشکال زیبا پیدا کنید، شما می توانید با سلیقه ای که دارید و الگوگیری از ایده هایی که وجود دارد، این کار را خیلی ساده در منزل انجام دهید و از این کار لذت ببرید، ار این مطلب هم آموزش شمع ماسه ای را آموزش می دهیم.

شمع ماسه ای رمانتیک

وسایل مورد نیاز برای ساخت شمع مساه ای

  • موم، پارافین یا کمی از شمع های قدیمی
  • ظرفی مناسب برای ذوب کردن موم یا پارافین
  • کاسه ای پر از ماسه مرطوب
  • قالب های دلخواه (مانند صدف، لیوان، قوطی و …)
  • فیتیله
  • یک میله با قطری ضخیم تر از فیتیله و بلندتر از قطر کاسه

 

روش ساخت شمع ماسه ای رمانتیک

در ابتدا قالب های مورد نظرتان را در کاسه پر از ماسه مرطوب (نه خشک باشد و نه خیلی خیس باشد) قرار دهید و فشار دهید تا مدل قالب در ماسه شکل بگیرد، در صورتی که قالب به سختی در ماسه فرو می رود با دست، کمی ماسه را نرم کنید و سپس قالب را فشار دهید.

شمع ماسه ای رمانتیک

حالا با برداشتن قالب مشاهده می کنید که طرح آن در ماسه به خوبی شکل گرفته، ولی اگر نتیجه دلخواه حاصل نشده بود، می توانید باز این کار را تکرار کنید.

سپس با استفاده از میله ای ضخیم تر از فیتیله سوراخی در ماسه قالب زده، ایجاد کنید تا فیتیله به راحتی داخل آن فرو رود.

حالا موم یا پارافین را درون ماهی تابه یا به روش بن ماری ذوب کنید و بگذارید تا مقداری سرد شود، زیرا وقتی که موم داغ باشد باعث می شود تا ماسه کمی زیادتری به شمع بچسبد و در نتیجه مدل مورد نظر قابل تشخیص نباشد.

 

شمع ماسه ای رمانتیک

شمع ماسه ای رمانتیک

در مرحله بعد از ساخت شمع ماسه ای، باید دقت کنید که فیتیله در جای خودش قرار بگیرد و سپس میله را بالای سر کاسه قرار دهید و فیتیله را به آن آویزان کنید، سپس به آرامی موم یا پارافین را درون قالب بریزید و اطمینان پیدا کنید که قالب به صورت کامل پر شده است.

ببینید: شمع آرایی مراسم ختم | تزیین شمع و گل برای مراسم مذهبی و ختم

شمع ماسه ای رمانتیک

در موقع ریختن پارافین درون قالب می توانید با قرار دادن یک قاشق در مسیر پارافین از سوراخ شدن ماسه جلوگیری نمایید، زیرا ریختن پارافین به صورت مستقیم به دورن قالب ماسه ای می تواند باعث سوراخ شدن آن بشود.

شمع ماسه ای رمانتیک

در صورتی که کمی از موم یا پارافین به خارج از قالب نشت کند و به بیرون بریزد، می توانید اضافت آن را پس از کمی سفت شدن، با چاقو برش بزنید.

شمع ماسه ای رمانتیک

در آخرین مرحله از ساخت شمع ماسه ای و وقتی که به صورت کامل موم خشک شد، خیلی آرام شمع را از قالب جدا کنید و اضافات ماسه را می توانید با یک برس تمیز کنید. حالا یک نمونه شمع ماسه ای ساده و بدون زحمت دارید و می توانید برای تزیین فضاهای مختلف مانند لب پنجره، حیاط یا دیگر مکان ها استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: روش ساخت شمع عاشقانه به شکل قلب قرمز

مطالب مشابه را ببینید!