مجله تاپ‌ناز‌

آموزش روش ساخت عروسک باربی با لباس پف دار و کلاه و دسته گل

در ابن بخش آموزش ساخت عروسک باربی را با لباس پف دار، دسته گل پارچه ای و کلاه محلسی قرار داده ایم و با طی کردن مرحله به مرحله این آموزش می توانید با روشی ساده و با هزینه ای کم یک عروسک زیبای باربی بسازید.

عروسک باربی در تمام دنیا طرفدار دارد و محبوب است. این عروسک برای اولین بار در ماه مارس سال 1959 توسط کمپانی ماتیل ساخته شد و وارد بازار شد. روث هندلر خالق این عروسک بود و با الهام گرفتن از عروسک بیلد لیلی، این عروسک زیبا را درست کرد.

عروسک باربی هم مانند عروسک بافتنی با روشی ساده درست می شود و برای تمیز درست کردن آن باید مراحل را پشت سر هم طی کنید و نکات ذکر شده را رعایت کنید.

ساخت عروسک باربی با لباس پف دار  و کیف و کلاه مجلسی

برای ساخت این عروسک بر خلاف ساخت عروسک پاره ای و عروسک نمدی شما نیاز به عروسک باربی دارد و با داشتن یک عروسک باربی ساده و دیگر وسایل می توانید عروسک باربی با لباس زیبای پرنسس ها بسازید و از داشتن این عروسک لذت ببرید.

وسایل مورد نیاز برای ساختن عروسک باربی با لباس پف دار عبارتند از:

 

  • عروسک باربی ساده
  • تور سه سانت رنگی
  • پارچه همرنگ با تور
  • بطری
  • پشم شیشه
  • مقوای محکم
  • چسب حرارتی
  • چسب مایع
  • کاتر یا قیچی

آموزش روش ساخت عروسک باربی

می توانید از خرازی تور 3 سانتی با رنگ مورد علاقه را بخرید. هر بسته تور 3 سانتی، حدود 10 متر تور دارد که برای ساخت لباس عروسک متوسطط، 2 بسته تور نیاز است.

آموزش روش ساخت عروسک باربی

برای ساخت عروسک باربی ساده می توانید این عروسک را از فروشگاه قنادی بخرید و سپس عروسک را با قیچی یا کاتر از قسمت کمبر برش بزنید و قسمت پایین تنه را جدا کنید.

آموزش روش ساخت عروسک باربی

در این مرحله از ساخت عروسک باید بطری را برای ساخت دامن عروسک ببرید و سپس با کمک چسب مایع کمی پشم شیشه را روی دیواره بیرونی بطری بچسبانید.

نکته: قد دامن عروسک به دلخواه شما می باشد و می توانید قد دامن را بلندتر و یا کوتاه تر در نظر بگیرید و به همان اندازه بطری مورد استفاده برای دامن عروسک را برش بدهید.

آموزش روش ساخت عروسک باربی

برای پف بیشتر می توانید مانند عکس لایه های پشم شیشه را بدون نیاز به چسب، به لایه اول بچسبانید به دور تا دور بطری که دارید اضافه کنید.

آموزش روش ساخت عروسک باربی

ته بطری را که دارد روی یک مقوای محکم قرار دهید و بعد لبه آن را با مدادی علامت بزنید و سپس مقوا را به حالت دایره مانند با قیچی ببرید.

آموزش روش ساخت عروسک باربی

این عروسک را از قسمت کمر در بطری قرار دهید و با چسب حرارتی آن را خوب محکم و ثابت کنید.

آموزش روش ساخت عروسک باربی

اکنون برای دوخت آستری دامن، به ۵۰ سانتی متر پارچه هم رنگ با تور نیاز دارید. سپس پارچه را به صورت الگوی دامن نیم کلوش برش بزنید و بعد دو طرف آن را بدوزید.

نکته: قبل از دوخت باید با استفاده از شمع، لبه های پارچه دامن برش زده را بسوزانید.

آموزش روش ساخت عروسک باربی

آستری دامن آماده شده را در قسمت کمر عروسک دوخت بزنید و مابقی نخ را بکشید، تا جمع گردد.

آموزش روش ساخت عروسک باربی

قسمت پایین آستری دامن را باید کوک های درشت بزنید و سپس آنرا به آهستگی از قسمت بالا بر روی بطری قرار دهید و مقوا دایره مانند را نیز زیر بطری بگذارید و کوک پایین آستری دامن را بکشید، تا پارچه زیر بطری جمع و محکم گردد.

آموزش روش ساخت عروسک باربی

اکنون عروسک باربی شما دارای یک لباس ساده می باشد.

آموزش روش ساخت عروسک باربی

با استفاده از چرخ خیاطی تور سه سانتی را چین کش کنید(در این حالت چرخ خیاطی باید بر روی بالاترین درجه طول نخ تنظیم گردد)‌. بعد با استفاده از چسب حرارتی آن را به دامن بچسبانید، به یاد داشته باشید که از قسمت پایین دامن باید شروع به انجام این کار نمایید.

آموزش روش ساخت عروسک باربی

حال ردیف به ردیف، تور چین کش شده را به دور دامن عروسک باربی بچسبانید و در انتهای هر ردیف تور را برش بزنید.

آموزش روش ساخت عروسک باربی

نحوه درست کردن کلاه عروسک باربی

در ساخت عروسک باربی برای شکیل تر شدن عروسک بهتر است کلاه آن را نیز بسازید و برای درست کردن کلاه عروسک، به یک تکه مقوای دایره مانند و درب بطری نوشابه نیاز دارید. سپس پارچه هم رنگ با لباس عروسک را نیز مطابق شکل در دو اندازه متفاوت برش بزنید و بعد از گذاشتن درب بطری و مقوا در داخل پارچه ها، لبه های آن ها را کوک بگیرید و به یگدیگر بدوزید(چسب بزنید). همچنین برای زیبایی بیشتر می توانید، روی کلاه را با تور چین کش شده تزئین نمایید.

آموزش روش ساخت عروسک باربی

آموزش روش ساخت عروسک باربی

تهیه دسته گل عروسک باربی

در صورتی که تمایل دارید عروسک شما یک دسته گل زیبا داشته باشد باید ابتدا وسایل لازم برای ساخت دسته گل را فراهم کنید که این وسایل شامل موارد زیر می باشد:

  • نمد
  • مقوا
  • پارچه هم رنگ با تور
  • ربان
  • سیخ چوبی
  • پشم شیشه

آموزش روش ساخت عروسک باربی

مقوا را به شکل دایره وار برش بزنید و آن را بر روی پارچه قرار دهید و پارچه را نیز به همین ترتیب برش بدهید، سپس سیخ چوبی را از مرکز مقوای قرار گرفته شده در وسط پارچه عبور دهید و بعد اطراف پارچه را کوک بزنید و دور بر سیخ را با پشم شیشه پر نمایید، در نهایت مابقی نخ کوک را برای جمع شدن پارچه بکشید و محکم کنید.

آموزش روش ساخت عروسک باربی

اکنون شما صاحب یک عروسک باربی فوق العاده زیبا و دوست داشتنی هستید، که با این آموزش از آرگا برای ساخت عروسک باربی می توانید تعداد بیشتری از این عروسک را در انواع رنگ بسازید و به دیگران هدیه بدهید.

آموزش روش ساخت عروسک باربی

امیدواریم که عروسک باربی شما بسیار زیبا شده باشد  از ساخت آن لذت برده باشید.

مطالب مشابه را ببینید!