مجله تاپ‌ناز‌

سافت پلی گراند

سافت پلی گراند

 

داشتن فرزند در کنار لذت‌های فراوانی که دارد، معمولا دغدغه‌هایی را نیز برای والدین به همراه می‌آورد. یکی از این دغدغه‌های مهم، موضوع امنیت کودکان است. مسلما هر پدر و مادری، دوست دارد که فرزندش همواره در امنیت کامل باشد و هیچ گونه خطری، چه جسمی و چه روحی و روانی، او را تهدید نکند. در کنار این موضوع، مسئله بازی کردن و شاد بودن کودک مطرح است که به اندازه امنیت کودک و حتی بیشتر از آن اهمیت دارد. از همین رو، به هیچ وجه نباید به بهانه محافظت از کودک، او را کاملا ایزوله کرده و فرصت بازی و شادی را از او بگیریم. همین موضوع، تولید کننده‌های وسایل بازی کودکان را به فکر انداخت تا شرایطی را فراهم کنند که کودکان ضمن داشتن امنیت کامل، بتوانند بدون محدودیت به بازی و شادی بپردازند. ره‌آورد این تفکر تولید محیط‌ها و وسایل بازی ایمن برای کودکان بود. یکی از بهترین این ابداعات، وسیله‌ای به نام سافت پلی گراند بود که احتمالا انواعی از آن را در خانه‌ها و زمین‌های بازی کودکان دیده‌اید.

اما سافت پلی گراند چیست؟ چگونه ایمنی کودک را تامین می‌کند؟ چه انواعی دارد و از چه اجزایی ساخته شده است؟ این‌ها سوالاتی که ممکن است در اولین برخورد با این وسیله به ذهن شما خطور کرده باشد. مخصوصا اگر سرمایه گذار بوده و قصد راه‌اندازی یک خانه بازی مجهز برای کودکان را داشته باشید، آشنایی کامل با سافت پلی گراند برایتان تا حد زیادی ضروری خواهد بود. به همین جهت، در این مقاله قصد داریم که به سوالات فوق پاسخ داده و اطلاعات تکمیلی را در مورد سافت پلی گراند به شما ارائه نماییم.

سافت پلی گراند چیست؟

همانطور که از نام آن می‌توان حدس زد، سافت پلی گراند در واقع یک محیط بازی ایمن برای کودکان است. طراحی این محیط و مصالح سازنده آن به گونه‌ای است که در هنگام بازی، حتی کمترین خطری متوجه کودکان نباشد. سافت پلی گراندها انواع مختلفی دارند. برخی از آن‌ها بسیار بزرگ بوده و بخش‌های زیادی از انواع استخر‌ها و تونل‌ها گرفته تا انواع سرسره و راهرو و غیره را شامل می‌شوند. برخی نیز کوچکتر بوده و بخش‌های محدودتری دارند. به طور کلی یک سافت پلی گراند استاندارد می تواند شامل بخش‌های زیر باشد:

  • حصارهای ایمنی
  • سرسره‌های پلاستیکی مختلف
  • تونل
  • حیاط بازی
  • راهرو‌های مختلف
  • انواع پل
  • استخر شن
  • ترامپولین
  • استخر توپ
  • انواع پل
  • موانع مختلف و مهیح

البته بسته به سلیقه سفارش‌دهنده و خلاقیت تولیدکننده موارد بسیار دیگری را نیز می توان به یک سافت پلی گراند افزود و آن را به یک محیط محبوب و لذت بخش برای کودکان تبدیل نمود.

یک سافت پلی گراند چگونه ایمنی کودک را تامین می‌کند؟

برای تامین ایمنی جسمی و روانی کودک در سافت پلی گراند موارد زیادی مد نظر سازندگان و طراحان این محیط بازی قرار گرفته است. اول از همه موضوع حصارهای ایمنی است. این حصارها برای آن تعبیه شده اند که کودکان، به خصوص کودکان نوپا، از محیط بازی خارج نشوند. این موضوع مخصوصا در محیط‌های عمومی و شلوغ مهم است. چرا که اگر حتی برای چند لحظه کودک گم شود، استرس زیادی متوجه خود او و همچنین والدینش خواهد شد.

گرچه در نگاه اول ممکن است قرار گرفتن کودک در یک محیط محصور کمی ناخوشایند به نظر برسد اما باید بدانید که این موضوع احتمالا برای خود کودک چندان ناخوشایند نیست. چرا که در محیطی قرار گرفته است که معمولا آرزویش را دارد، یک محیط پر از بازی‌ها و همبازی‌های مختلف. البته ممکن است که قرار گرفتن در این محیط، در برخورد اول برای کودک کمی نامانوس باشد، اما مسلما پس از چند دقیقه توجهش به سایر بچه‌ها و وسایل بازی مختلفِ تعبیه شده در محیط جلب شده و مشغول خوشگذرانی خواهد شد.

فاکتور ایمنی دیگری که در ساخت سافت پلی گراند در نظر گرفته می‌شود، مصالح سازنده آن است. اجزای مختلف این محیط معمولا از مواد نرم و پلاستیکی ساخته می‌شوند. حتی اگر برای استحکام، بخش‌هایی را از مواد سخت و محکم بسازند، حتما آن را توسط فوم‌ها و مواد نرم دیگر به طور کامل پوشش خواهند داد. به همین دلیل کودکان به راحتی می‌توانند در این محیط‌ها، بدون کوچکترین خطری، به جست و خیز و بازی بپردازند.

علاوه بر موارد ذکر شده در بالا، مهم است طراحی این محیط‌ها نیز به گونه‌ای انجام شود که خطری کودک را تهدید نکند. این طراحی باید به نحوی باشد که امکان سقوط اجسام یا سقوط کودکان از ارتفاع و یا گیر کردن آن‌ها در میان بخش‌های مختلف وجود نداشته باشد.

خرید محصولات استاندارد، خصوصا برای کودکان بسیار حائز اهمیت است؛ خرید سافت پلی گراند استاندارد بازی سازان دغدغه شما را برای تهیه محصولی با کیفیت و ایمن برطرف خواهد کرد. در ساخت محصول تولیدی توسط بازی سازان، تمامی دستور العمل های سازمان استاندارد مورد توجه قرار گرفته و این امر سبب شده تا سازه های تولیدی توسط این مجموعه، جزو معدود پلی گراند های دارای نشان استاندارد در کشور باشند.

سافت پلی گراند

از سافت پلی گراند در کجا می‌توان استفاده نمود؟

محدودیت خاصی در این زمینه وجود ندارد. از این وسیله مهیج می‌توان در جاهای مختلف مثل هتل‌ها، مراکز خرید، مهدهای کودک، خانه‌های بازی و شهربازی‌ها بهره برد. اگر قصد راه‌اندازی یک خانه بازی برای مشتریان خود را دارید، به راحتی می توانید با توجه به بودجه و همچنین میزان مشتریان احتمالی خود، یک سافت پلی گراند مهیج با اندازه مناسب در مجموعه خود راه‌اندازی نمایید.

این وسیله را حتی می‌شود در منزل نیز  نصب نمود و یک محیط ایمن و شاد برای بازی کودکان در خانه ایجاد کرد. در محل‌هایی که فضای بازی کودکان محدود یا ناایمن است، همچنین در فصول سرد که امکان بردن کودکان به محیط‌های بازی عمومی وجود ندارد، داشتن یک سافت پلی گراند در منزل می‌تواند خیلی ایده‌آل باشد. با توجه به این که کودک در هنگام بازی در این محیط کاملا فعال بوده و همواره مشغول جست و خیز و حرکت است، سافت پلی گراند قطعا گزینه بهتری از بازی‌های رایانه‌ای برای سرگرمی کودکان است.

کلام آخر

دنیای کودکان دنیای شادی و انجام بازی‌های کودکانه است. بازی کردن علاوه بر ایجاد نشاط در کودکان و تامین سلامت آنان، چیزهای زیادی نیز به آن‌ها می‌آموزد و آن‌ها برای زندگی آینده‌شان آماده‌تر می‌کند. والدینی که این موضوع را بهتر درک کرده و به آن اهمیت بیشتری می‌دهند معمولا فرزندان سالمتری، چه از نظر جسمی و چه روحی و روانی، خواهند داشت.

در این مقاله سعی شد که راهنمایی اجمالی در مورد سافت پلی گراند به شما ارايه و به برخی از سوالات احتمالی شما در این زمینه پاسخ داده شود. چنانچه قصد نصب و پیاده سازی یک سافت پلی گراند را دارید و یا می‌خواهید که بیشتر راجع به این موضوع بدانید، می‌توانید با مشاوران شرکت بازی‌سازان تماس گرفته و راهنمایی‌های لازم را در این زمینه دریافت نمایید.

مطالب مشابه را ببینید!