مجله تاپ‌ناز‌

بیوگرافی سمیرا حسن پور و همسرش + عکس های خانوادگی و اطلاعات زندگی شخصی

بیوگرافی سمیرا حسن پور و همسرش + عکس های خانوادگی و اطلاعات زندگی شخصی

در این بخش بیوگرافی کامل سمیرا حسن پور و همسرش را آماده کرده ایم. او به دلیل بازی در نقش گلرخ در سریال پایتخت معروف شد. در ادامه عکس های خانوادگی و اطلاعات زندگی شخصی او را می خوانید.

بیوگرافی سمیرا حسن پور

سمیرا حسن پور متولد آذر سال 1363 در شهر تهران است، او بازیگر سینما و تلویزیون است و در سریال پایتخت و دلداران ایفای نقش کرده است.

سمیرا حسن پور

تحصیلات

او فارغ التحصیل رشته نمایش است و کار هنری را از سال 1385 در تئاتر شبیه خوانی بهرام بیضایی آغاز کرد.

سمیرا حسن پور

خانواده

پدر او مجسمه ساز بود و برای بازیگر شدن دخترش او را بسیار حمایت کرد. او دو برادر دارد که یکی مهندس عمران است و دیگر مهندس برق است.

سمیرا حسن پور

علاقه به هنر تا مخالفت مادر

از کودکی به هنر علاقمند بودم و برای انتخاب رشته دبیرستان هم دوست داشتم که رشته هنری را انتخاب کنم اما مادرم زیاد موافق نبودند و همین شد که برای رشته دانشگاهی ام طوری که مادرم نفهمند کنکور هنر هم شرکت کردم و انتخاب اولم نمایش بود و انتخاب دومم گرافیک چون که از کودکی نقاشی می کشیدم. رفته رفته و پس از گذراندن دوره دانشکده در صحنه تئاتر حضور پیدا کردم و با تشویق های بهرام بیضایی به کلاس بازیگری رفتم و می شود گفت ایشان از مشوق های خیلی خوبم در این حیطه بودند.

سمیرا حسن پور

ازدواج و همسرش

سمیرا حسن پور به دلیل بازی در فیلم تمشک با سامان سالور کارگردان ایرانی آشنا شد و در نهایت این دو در سال 1395 با هم ازدواج کردند.

سامان سالور کارگردان و فیلمنامه نویس متولد سال 1355 در شهر بروجرد است. او فارغ التحصیل رشته کارگردانی سینما از دانشگاه سوره می باشد.

سمیرا حسن پور

علایق

او در مواقعی که سر کار نیست کتاب می خواند، فیلم نگاه می کند و گاهی نقاشی می کشد، مدت ها است که پیانو می نوازد و موسیقی را هم تمرین می کند. او در کودکی در کلاس نقاشی شرکت کرده است و حالا هم به صورت دلی این کار را انجام می دهد.

او از دوران کودکی ورزش می کرد. او به ورزش های مختلف مانند پینگ پنگ، والیبال، ایروبیک، دو و شنا علاقه دارد و مرتب انجام می دهد. در مقعطی به شکلی حرفه ای دونده بود و حتی مدال هم به دست آورد.

سمیرا حسن پور

فعالیت هنری

علاقه او به هنر از دبیرستان شروع شد ولی به صورت حرفه ای با صحنه تئاتر دانشکده و با تشویق استاد خود بهرام بیضایی و حضور در کلاس های بازیگری تئاتر را شروع کرد.

تلویزیون و شهرت

نخستین بار در سال 1388 وقتی که 25 ساله بود با سریال چاردیواری وارد قاب تلویزیون شد و در دومین تجربه بازیگری اش نقش گلرخ در سریال پایتخت 1 در سال 1390 بود که باعث شد بسیار به شهرت برسد.

سمیرا حسن پور

بازی در سریال دلدادگان

سریال دلدادگان در 2 فصل از شبکه 1 سینا پخش شد و سمیرا حسن پور نقش جوانی راضیه در این سریال را بازی کرد. مهرانه مهین ترابی نقش میانسلی این کاراکتر را بازی کرده بود.

ورود به سینما

او در نخستین کار سیمایی خود در فیلم تمشک سامان سالور کاندید سیمرغ بلورین بهترین بازیگر زن در سی و دومین دوره جشنواره فجر گردید.

سمیرا حسن پور

فیلم های سینمایی سمیرا حسن پور

  1. تمشک (1392)
  2. سایه های موازی (1394)
  3. آن ها (1395)

سریال های سمیرا حسن پور

  1. پایتخت
  2. چاردیواری
  3. شاید برای شما هم اتفاق بیفتد
  4. هفت سین
  5. دلدادگان

افتخارات سمیرا حسن پور

  • جایزه دوره عنوان برای فیلم نتیجه
  • جشنواره فجر سی و دوم (1392) بهترین بازیگر زن تمشک نامزدشده
  • جشن حافظ 15 مین (1394) بهترین بازیگر زن سایه های موازی نامزدشده

اهمیت ورزش برای زنان از نظرسمیرا حسن پور

در این موضوع که هر چیزی حتی ورزش کردن هم احتیاج به فرهنگسازی دارد، تردیدی نیست؛ بسیاری از افراد به ویژه خانم ها با فرهنگ ورزش کردن آشنا نیستند و نسبت به آن بی اعتنایی می کنند. این موضوع حتی در مورد قشر هنرمند ما هم وجود دارد و نسبت خانم هایی ورزش می کنند در مقابل آقایان قابل مقایسه نیست. حتی هنرمندان مرد بیشتر به تناسب اندام شان اهمیت می دهند. فکر می کنم وقت آن فرا رسیده است که ما با ورزش کردن به خودمان لطف کنیم و سلامتی و به دنبال آن روحیه خوب و تناسب اندام را به خود هدیه دهیم.

سمیرا حسن پور

به من حق بدهید دلواپس باشم

گاهی اوقات که به دوستانم در مورد نگرانی ام پیرامون ورزش حرف می زنم آنها تعجب می کنند. شاید برخی از آنها نسبت به اهمیت ورزش آگاه نیستند. بسیاری از ما نسبت به مسائل مختلف زندگی مان برنامه ریزی می کنیم اما به محض اینکه پای ورزش به میان می آید وقت کم می آوریم. نتیجه آن هم این می شود که بسیاری از افراد جامعه به ویژه خانم ها نگران اضافه وزن شان هستند و از آن مهم تر دچار بیماری های مختلف از جمله افسردگی هستند. در صورتی که با ورزش کردن افراد، بزرگ ترین لطف را به خودشان می کنند؛ هم روحیه شان بالا می رود و هم می توانند اندام زیبایی داشته باشند.

برنامه ریزی بین کار و ورزش

کارهای هنری به ویژه از نوع بازیگری اش، وقت و برنامه مشخصی ندارد؛ به همین خاطر بسیاری از افراد نمی توانند زمانی که سر کار هستند برنامه مشخصی برای ورزش کردن داشته باشند و در نتیجه دور آن را خط می کشند. من برای اینکه جلوی این مهم را بگیرم سعی می کنم در دوره ای که سر فیلمبرداری هستم و امکان رفتن به باشگاه را ندارم معلم خصوصی بگیرم و از هر وقتی، حتی کم برای ورزش استفاده کنم. به نظرم ورزش کردن باید تبدیل به یک عادت غیرقابل ترک شود.

همه ورزش های محبوب من

من از دوران کودکی به ورزش کردن علاقه داشتم. از طرفی استعدادم باعث شده بود که همیشه ورزش کنم. حال در این بین به ورزش های مختلفی- از پینگ پنگ گرفته تا والیبال، ایروبیک، دو، شنا و. . .- می پردازم. البته در مقطعی که به شکل جدی به رشته «دو » می پرداختم توانستم در آن مدال هم کسب کنم.

عضویت در تیم والیبال هنرمندان

وقتی از من برای بازی در تیم والیبال هنرمندان دعوت شد با علاقه آن را پذیرفتم. چون من از دوران کودکی ام به این رشته علاقه داشته ام و تمریناتی را در این حوزه انجام داده ام؛ از طرفی حس می کردم حضور در تیمی که متشکل از خانم های هنرمند است می تواند جذاب باشد و باعث تبادل اطلاعات شود. در طول سال هایی که عضو این تیم بودم سعی کردم به نوعی جزو اعضای ثابت باشم و بی دلیل در تمرینات غیبت نداشته باشم، اما متاسفانه طی مدت اخیر تیم انسجام خودش را از دست داده و تمرینات و مسابقات با جدیدت گذشته برگزار نمی شود.

جمع های زنانه و رفتارهای زنانه

متاسفم که باید روی این ذهنیت مبنی بر اینکه جمع های خانم ها معمولا دوام چندانی ندارد صحه بگذارم. متاسفانه خانم ها به دلیل باورهای فرهنگی اشتباه رفتارهای پایداری در جمع های زنانه ندارند و تاسف من زمانی بیشتر می شود که آنها سعی ندارند این تفکر نادرست را تصحیح کنند. به همین خاطر جمع های مختلفی که خانم ها در آن عضو هستند حتی از نوع ورزشی، بعد از مدتی یا از هم می پاشد یا اعضای آن کاملا تغییر می کنند؛ در حالی که این اتفاق کمتر در جمع های آقایان رخ می دهد و ما شاهد آن هستیم که تیم های ورزشی هنرمندان طی مدت اخیر تقریبا با همان اعضا مشغول فعالیت هستند.

ستاره اسکندری از غذا خوردنم تعجب کرد

غدا خوردن من شاید تا حدی با دخترهای همسن و سالم فرق داشته باشد؛ من دور غذاهای چرب، فست فود و غیرسالم را خط کشیده ام و خیلی وقت ها که سر کار می روم همراه خودم کشمش و خرما و… می برم. یادم است در پشت صحنه کاری ستاره اسکندری که حسابی از غذا خوردنم تعجب کرده بود به من گفت:«تو اصلا شبیه همسن و سال هایت غذا نمی خوری! آنها اکثر سراغ تنقلاتی نظیر چیپس و. . . می روند؛ در حالی که تو نوع سالم آن را انتخاب می کنی.»

داستان من و سبزیجات

من علاقه ویژه ای به سبزیجات دارم؛ به همین دلیل حجم زیادی از غذا خوردنم را سبزیجات و میوه ها تشکیل می دهند؛ از طرفی همواره سعی می کنم از نوع تازه و با کیفیت آن استفاده کنم. سبزیجات، هم برای بدن مقوی است و هم اینکه به تناسب اندام افراد کمک می کند.

دستپخت سمیرا حسن پور

اگر پای تعریف از خود نگذارید باید بگویم دستپختم عالی است اما از آن عالی تر درست کردن سالادهایم است؛ هر کسی سالادهایم را خورده است به مشتری پر و پا قرص آن بدل شده و معتقد است طعم سس های سالادم را جای دیگر نچشیده. شاید بخشی از این موضوع به این خاطر است که در ترکیب سالادهایم همیشه سراغ مواد اولیه سالم و با کیفیت می روم و چاشنی ها را با دقت با هم ترکیب می کنم.

بازی به یاد ماندنی سمیرا حسن پور

همیشه به بازی در سینما علاقه مند بودم و دوست داشتم اولین تجربه ام در عرصه بازیگری با یک فیلم سینمایی رخ دهد اما این مهم رخ نداد و در عوض من کارم را با عوامل یک سریال حرفه ای به نام پایتخت شروع کردم.

بعد از این سریال نگاه سختگیرانه تری پیدا کردم و تصمیم گرفتم در گام بعدی انتخابی داشته باشم که بتوانم به واسطه آن توانایی هایم را بیشتر نشان دهم و این کار با فیلم سینمایی تمشک به کارگردانی سامان سالور رخ داد. در اولین تجربه سینمایی ام توانستم کاندیدای سیمرغ بلورین شوم و این موضوع برایم بسیار افتخارآمیز بود.

همبازی شدن سمیرا حسن پور با سوپراستارها

این روزها فیلم سایه های موازی را به گارگردانی نعیمی در شرف اکران دارم. در این فیلم افتخار این را داشتم تا با دو چهره مطرح مثل ابوالفضل پورعرب و شهاب حسینی همبازی باشم.

همبازی شدن با ابوالفضل پورعرب برای من تجربه هیجان انگیزی بود چرا که وقتی من نوجوان بودم ایشان به عنوان یک سوپراستار فعالیت می کردند و برای نسل من به نوعی اسطوره بودند. به همین خاطر وقتی شرایط بازی در کنار ایشان فراهم شد، سعی کردم قدر آن را با همه وجودم بدانم. شهاب حسینی هم که واقعا فرد توانمند و انسان شریفی هستند و کار کردن با ایشان حس شیرینی را به دنبال دارد.

 مصاحبه با سمیرا حسن پور

بازیگری از چه زمانی برای تان رنگ و بوی جدی تری گرفت؟

از کودکی به هنر علاقمند بودم و برای انتخاب رشته دبیرستان هم دوست داشتم که رشته هنری را انتخاب کنم اما مادرم زیاد موافق نبودند و همین شد که برای رشته دانشگاهی ام طوری که مادرم نفهمند کنکور هنر هم شرکت کردم و انتخاب اولم نمایش بود و انتخاب دومم گرافیک چون که از کودکی نقاشی می کشیدم. رفته رفته و پس از گذراندن دوره دانشکده در صحنه تئاتر حضور پیدا کردم و با تشویق های بهرام بیضایی به کلاس بازیگری رفتم و می شود گفت ایشان از مشوق های خیلی خوبم در این حیطه بودند.

الان هم نقاشی می کشید؟

قبلاً بیشتر می کشیدم، الان موسیقی کار می کنم.

ساز تخصصی تان؟

پیانو می زنم و یک سال و نمی است که شروع کردم.

کنترل کردن اینها با هم برایتان راحت است؟

الان که بیشتر تمرکزم را روی ساز گذاشتم. بعد از آخرین تله فیلمی که بازی کردم دیگر کار نکردم آن هم به این خاطر که مدتی سفر بودم و بعد از آن هم دنبال یک کار و نقش خیلی خوب بودم از آنجایی هم که در شرایط خوبی نیستم و متاسفانه انتخاب ها محدود است روی نواختن ساز متمرکز شدم.

نقش معصومه در مجموعه هفت سین را دوست داشتید؟

در ابتدا که فیلمنامه را خواندم قرار بر این بود تا نقشی متفاوت را بازی کنم و خوشحال تر شدم آن هم به این خاطر که گفتند نقشی که قرار است بازی کنی دختری ترک زبان، ساده و زودباور است که با تمام این تفاسیر این نقش برایم بسیار دوست داشتنی و جذاب شد. همان زمان گفتند نقش پدرت را رضا کیانیان بازی می کند و بعد شد مهدی فخیم زاده و بعد فردوس کاویانی و کلاً همه چیز و حتی ترک زبانی من و پدرم هم عوض شد. برای این نقش حدود یک ماه روی یادگیری این زبان زمان گذاشتم و از پدرم که اصالتاً ترک هستند خیلی یاد گرفتم. با اینکه جاذبه های نقش برایم کمتر شد اما باز هم نقشم را دوست داشتم.

معمولاً نقش هایی که به بازیگران دختر ما پیشنهاد می شود زیاد فراز و فرود ندارد، شما برای اینکه در این سبک نقش ها به کلیشه نزدیک نشوید چه کردید؟

خود من هم بابت این مسئله خیلی ناراحتم و اگر نقش بعدی ای که به من پیشنهاد می شود شبیه همین نقشم باشد مطمئن باشید که بازی نخواهم کرد.

همانطور که خودتان هم به آن اشاره کردید نقش های پیشنهادی ما دو حالت دارد:اولی این است که دختری شیطون و بامزه هستی و دیگری اینکه ساده و معصوم هستی و یا خانمی عصبی که از این حالت ها خارج نیست اما اصولاً خودم دوست دارم که متنوع کار کنم و شخصیت هایی که بازی می کنم ابعاد وجودی شان جای کار بیشتری را به من دهند.

در این مجموعه شما با بازیگران خوبی چون فردوس کاویانی، سیروس گرجستانی، ستاره اسکندری هم بازی بودید. چقدر از تجربه آنها استفاده کردید؟

در مجموع چیدمان بازیگران این مجموعه را دوست داشتم و از قرار گرفتن در کنار این بزرگان خوشحالم. همانطور که دیدید بیشترین افرادی که با آنها بازی داشتم ستاره اسکندری و فردوس کاویانی بودند و از تجربیات و اخلاق حرفه ای شان بسیار استفاده کردم این دو عزیز از بازیگران خوب تئاترند و حضور در کنارشان به هر بازیگری کمک خواهد کرد.

تا به حال ما شما را در سریال های طنز دیدیم اما نقش تان کاملاً جدی است. این خواسته خودتان است؟

معمولاً هر بازیگری دوست دارد که ژانرهای مختلف را تجربه کند اما من بیشتر دوست دارم تا در نقش های جدی و دراماتیک بازی کنم و زیاد دوست ندارم به مقوله طنز وارد شوم.

چرا؟ فکر می کنید که بازیگر در کارهای طنز به هجو کشیده می شود؟

خب در کل کارهای طنز به معنای واقعی و خوب کم است و اینکه بازیگر طنز به نسبت سایر نقش ها از روحیات متفاوتی باید برخوردار باشد.

شما تجربه همکاری با گروه سیروس مقدم را در دو سریال داشتید. چرا در پایتخت دو که ادامه سری اول این مجموعه بود حضور نداشتید؟

با گروه ایشان دو همکاری داشتم و باز هم دوست دارم که این همکاری ادامه دار شود اما به خاطر تغییر داستان پایتخت و پیشنهاد مجموعه هفت سین نشد که در پایتخت دو حضور داشته باشم.

امیدواریم که بیوگرافی سمیرا حسن پور مورد توجه شما قرار گرفته باشد.

مطالب مشابه را ببینید!