مجله تاپ‌ناز‌

رژیم غذایی ایتالیایی برای کاهش وزن + باید و نبایدهای این رژیم برای تناسب اندام

رژیم غذایی لاغری یکی از بهترین رژیم ها برای لاغری و کاهش وزن است و در این مطلب می خواهیم اطلاعاتی در مورد این برنامه غذایی و باید و نبایدهایی که باید رعایت کنید تا به تناسب اندام برسید توضیحاتی ارائه کنیم با ما همراه باشید.

به صورت کلی وقتی که سخن از غذاهای ایتالیایی به یاد پیتزاهای معروف، پاستا و سس های خوشمزه می افتیم و شاید اطلاعات زیادی در مورد رژیم غذایی ایتالیایی نداشته باشیم. رژیم غذایی ایتالیایی یکی از محبوب ترین رژیم های لاغری است که در ادامه بیشتر توضیح می دهیم.

 

رژیم لاغری ایتالیایی برای تناسب اندام

منظور از رژیم غذایی، مجموعه غذاهایی است که هر فرد در طول روز برای حفظ سلامت و کنترل وزن خود باید مصرف کند ولی اغلب افراد تصورشان از رژیم لاغری محدودیت غذای است که باید برای کاهش وزن خود به آن عمل کنند. همان گونه که متوجه شدید رژیم لاغری به معنی محروم شدن از غذاها و یا محدود کردن برنامه غذایی نمی باشد زیرا بدن ما به تمام گروه های غذایی مختلف نیازمند است و بروز هر کدام از این کمبودها می تواند سلامت را به خطر بیندازد. به صورت کلی تغذیه درست و رژیم لاغری یعنی رعایت کردن تعادل غذایی و تنوع در برنامههای غذایی برای داشتن وزنی ایده آل است و توجه باید داشته باشید که بدن نیاز به ریز مغذی و درشت مغذی ها دارد.

دستور رژیم غذایی ایتالیایی

قبل از اینکه بخواهید به برنامه غذای ایتالیایی عمل کنید بای دستورالعمل ها، بایدها و نبایدهای این روش توجه داشته باشید و اطلاعات کامل را داشته باشید. به همین دلیل در ادامه بعضی از دستورات این رژیم غذایی را بررسی می کنیم:

 

در خوردن غذا نباید عجله کرد

یکی از عادات خوب مردم کشور ایتالیا این است که برای غذا خودن وقت می گذارند و اصلا عجله نمی کنند و ترجیح می دهند به همراه دوستان و به صورت دسته جمعی غذا بخورند.

ایتالیایی ها پیش از غذا خوردن پیاده روی می کنند و در موقع میل کردن غذا دور یک میز جمع می شوند و با هم گپ می زنند و غذا می خورند و به صورت کلی جمع شدن آنها دور یک میز باعث آهسته غذا خوردن می شود. بدین ترتیب وقتی غذا به آرامی میل شود و مغزتان پیام سیر شدن را بفرستد دیگر غذا نمی خورید و چاق نمی شود.

به صورت کلی ایتالیایی از خوردن غذا لذت می برند و آنها برای سیر شدن نمی خورند و بهتر است از این رفتار آنها الگوبرداری کنیم و از خودمان بپرسیم که آخرین بار که از غذا خوردن لذت بردیم چه موقع بوده است؟

 

mediterranean diet 1170x780 1

پس از سیر شدن از غذا خوردن دست بکشید

باید بدانید که در واقع یکی دیگر از اصول و دستور رژیم لاغری ایتالیایی دست کشیدن از غذا در موقع سیری است و معمولا وقتی که آهسته تر غذا می خورید مغز هم دستور سیر شدن را بهتر می فرستد. مردم ایتالیا به محض دریافت این پیام از مغز، خوردن غذا را متوقف می کنند و مانند ما ایرانی ها فکر نمی کنند که حتما باید بشقاب را خالی کرد. باید توجه داشته باشید که مقدار غذایی که پس از سیر شدن می خورید باعث چاقی می شود و ایتالیایی ها این راز را می دانند.

رژیم غذایی ایتالیایی

ایتالیایی ها چیزی به عنوان رژیم ندارند

رژیم گرفتن می تواند به آرامی باعث افسردگی شود و معمولا افراد در اواسط دوره رژیم، آن را رها می کنند و به همین دلیل باز به وزن قبل بر می گردند. به صورت کلی مردم ایتالیا رژیم گرفتن را قبول ندارند و مواد غذایی که استفاده می کنند کالری آنها را محاسبه نمی کنند و خیلی راحت می توان گفت که آنها با این نوع از مسائل بیگانه هستند. آن ها معتقد هستند که اگر مواد غذایی سالم و مفیدی مصرف کنند دیگر نیازی به رژیم گرفتن ندارند و لازم نیست به خود سختی و فشار وارد کنند. همچنین بهتر است بدانید که مردم ایتالیا تنها در روز های یکشنبه که روز تعطیلشان به شمار می آید از دسر ها و شیرینی های خاص استفاده می کنند و در سایر روز ها به رژیم غذایی ثابت خود بر می گردند و اگر شما نیز قصد دارید مانند آن ها از مواد غذایی سالم استفاده کنید تا دیگر نیازی به رژیم گرفتن نباشد می توانید از همین حالا شروع کنید و دور تمامی غذاهای چرب و ناسالم را خط بکشید.

 

ایتالیایی ها بین کیفیت و کمیت غذا تعادل برقرار خواهند کرد

بهتر است بدانید که پخت غذای ایتالیایی بسیار راحت است و آن ها در این فرآیند به کمیت و کیفیت غذای خود بسیار اهمیت می دهند و در حقیقت آن را مهم ترین اصل در آشپزی می دانند. از نظر آن ها غذا نباید خیلی چرب باشد، بایستی از کربوهیدرات کافی برخوردار باشد و همچنین سرشار از گوشت ماهی، مرغ و بوقلمون باشد. توجه داشته باشید که برخلاف تصور عامه مردم ایتالیایی ها زیادی غذا نمی خورند و هنگامی که در روز های تعطیل دور هم جمع می شوند غذای بیشتری درست خواهند کرد ولی در سایر روز های هفته سعی دارند غذاهای کم و سالمی همچون پاستا، سبزیجات، گوشت گوسفند و ماهی مصرف کنند و به ندرت پیش می آید که مصرف نوشابه و تنقلاتی مانند چیپس و پفک را در برنامه غذایی خود جای دهند. به طور کلی اغلب ایتالیایی ها از روغن زیتون در طبخ غذاهای خود استفاده می کنند و بر خلاف مردم آمریکا که معمولا روغن زیتون را روی میز قرار می دهند از غذاهای چرب بیشتری استفاده می کنند ایتالیایی ها مصرف غذای کم چرب را ترجیح خواهند داد و در مصرف آن نیز زیاده روی نخواهند کرد.

حال که با عادات و دستور رژیم لاغری ایتالیایی آشنا شده اید لازم است تا کمی درباره این رژیم صحبت کنیم. به طور کلی ایتالیایی ها برخلاف تصور ما استفاده زیادی از پاستا ندارند و معمولا از آن به عنوان پیش غذا استفاده می کنند و این در حالی است که ما ایرانی ها پاستا و ماکارانی را یک وعده کامل از برنامه غذایی خود می دانیم. توجه داشته باشید که سس گوجه فرنگی، تکه های نان به همراه روغن زیتون و سیر یکی از محبوب ترین پیش غذاهای ایتالیایی به شمار می آیند و توصیه می شود شما نیز مصرف ماکارانی را به عنوان وعده اصلی غذایی خود حذف کنید و آن را تبدیل به پیش غذا کنید.

مطالب مشابه را ببینید!