مجله تاپ‌ناز‌

طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک

علاقه داشتن به طبیعت در هر فردی نهفته است، این سرسبزی می تواند به صورت های مختلف و در ابعاد گوناگون انجام می پذیرد، ایجاد باغ در ابعاد بزرگ و یا کوچک هیچ فرقی ندارد. باغ کوچک برای محوطه های کوچک انتخاب می شود.

باغ ها مکان هایی زیبا و سرسبز هستند که پناهگاه هایی خوب به حساب می آیند که می توان در آن تفریح کرد. برای وقتی که از روزمرگی و دغدغه های زندگی خسته شده اید، این طراوت و پاکی می تواند باعث آرامش روح و روان شما شود. باغ ها ابعاد مختلفی دارند، باغ کوچک فضای کوچک دارد و بهتر قابل دسترس است. در ادامه طراحی هایی زیبا از باغ های کوچک را مشاهده می کنید.

تصاویر از انواع طرح باغ کوچک

طبیعت بخشی از زندگی می باشد که در گذشت بسیار پر رنگ تر و بیشتر از امروز وجود داشت و یا به بیانی ساده، زندگی انسان ها را تشکیل می داد. در صورتی که این زیبایی و آرامش با آمدن تمدن و شهرنشینی تغییر شکل پیدا کرد و انسان ها برای جستجوی آرامش و رفع نیاز خود به طبیعت بکری که دیگر وجود ندارد، ناچار شدند به باغ ها و جنگل ها پناه ببرند. بعضی از طبیعت دوستان علاقه زیادی به حضور طبیعت در منزل خود و در ابعادی کوچک دارند تا به صورت پیوسته و لحظه به لحظه آرامش را در روح و روان خود حس کنند.

طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک

نمونه های زیادی از باغ کوچک وجود دارد که افراد با توجه به سلیقه و محیطی که دارند، مورد استفاده قرار می دهند. این طراحی ها علاوه بر بخشیدن زیبایی به محیط، باعث پاک شدن و زیباسازی فضای شما می شود و می تواند بر سلامت و چرخه اکو سیستم هم تاثیر مثبت بگذارد.

با بیان ویژگی ها و تاثیرات ثبت طبیعت و سرسبزی اعم از هر نوع و هر ابعادی باید اقدامات و روش های کاربردی برای ایجاد کردن باغ کوچک زیبا و پر انرژی را برای شما بازگو نماییم که برای طراحی و تبدیل محوطه مورد نظر خود به باغ لازم باشد. حالا می توان این باغ را در فضایی کم هم به خوبی ایجاد نمود.

ابعاد محیط باغ

باغ کوچک براحتی قابل اجرا است و مزیت هایی نسبت به باغ بزرگ دارد. باغ کوچک نیاز به مراقبت و رسیدگی زیاد ندارد و به دلیل ابعاد کوچکی که دارد، ست طراح را باز می گذارد. هزینه های باغ کوچک هم بسیار کم است.

طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک

ایجاد دیوارهای کم ارتفاع

شاید حیاط و فضای مورد نظر کوچک است و قسمتی که برای نشستن در نظر گرفته شده است، خیلی محدود و کم می باشد. در نتیجه کمبود محیط خواهید داشت، پس به این ترتیب با ایجاد دیواری کوتاه با حفظ فاصله از دیوار اصلی، محیطی در میان این دو دیوار برای کاشت گیاه به وجود آمده و از لبه های دور تا دور کوتاه به عنوان سکویی برای نشستن قابل استفاده است. در صورت تمایل می توانید کوسن های هماهنگ با رنگ گل هم برای تکیه استفاده کنید.

طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک

استقرار شلف در فضای باغ

با قرار دادن شلف به دیوارها، محیط بیشتیری برای قرار گرفتن وسایل تزیین و گلدان ها خواهید داشت. برای ایجاد این نوع شلف ها می توانید از تخته های چوبی و آجری استفاده کنید. آجر بهتر است ولی تخته چوبی مقرون به صرفه تر است.

طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک

دیوار سبز

دیوار سبز بسیار مهم است. ایجاد یک باغ در محیط مسکونی در کنار تشابه هایی با باغ های بزرگ و متفاوت دیگر دارد، دارای مجموعه نکاتی ظریف و ریز است. با کاشت گیاه روی دیوار، در واقع فضای موجود استفاده بهینه را برده و سرسبزی و زیبایی را بیشتر کرده اید.

رنگ آمیزی سفید دیوارهای باغ

می توانید برای اینکه باغ زیباتری داشته باشید از رنگ های روشن مانند سفید برای بزرگ جلوه دادن محیط باغ استفاده کنید. برای طراحی باغ ها کوچک پیشنهاد می شود که از رنگ سفید برای رنگ آمیزی استفاده کنید. رنگ های شادی مانند نارنجی، صورتی و آبی فیروزه ای هم ایده ای خوب به حساب می آیند.

طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک

گیاهان گلدانی

با روش های ساده می توانید زیبایی باغ و محوطه های کوچک را دو چندان کنید، بکار بردن سنگ ریزه ها برای پوشش کف باغ و استفاده از گیاهان گلدانی هم می توانید به باغ تنوع بدهید.

گیاهان رونده انتخابی خوب برای این نوع باغ ها هستند، با مقداری خلاقیت و سلیقه زیبایی در جای جای باغ پراکنده کنید. نرده های رنگی در کنار این گیاهان زیبا و گل های جذاب از جمله رز مینیاتوری و … یکی از خلاقیت ها است. نورپردازی در هر نوع طراحی و بری هر مکانی اهمیت ویژه ای به خود اختصاص می دهنأ، داشتن یک نورپردازی ایده ال در طراحی باغ تاثیر مهمی دارد.

طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک طرح باغ کوچک و زیبا برای طراحی فضای باغ ویژه مکان های کوچک

مطالب مشابه را ببینید!