مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه خورش کرفس رژیمی

خورش کرفس رژیمی

اغلب غذاهای رژیمی و کم کالری شاید کمی بی مزه باشند و آنچنان مورد استقبال واقع نشوند. ولی در این مطلب خورش رژیمی کرفس را که طعمی خوشمزه دارد به شما آموزش می دهیم.

مواد لازم برای برای خورش کرفس رژیمی

ساقه کرفس500 گرم
برگ کرفس، نعناع و جعفری  400 گرم
مرغ  300 گرم
آبلیمو  نصف استکان
پیاز  1 عدد متوسط
سیر  2 حبه ( اختیاری )
روغن زیتون  به مقدار لازم
نمک  کمی کمتر از مقدار لازم
خورش کرفس رژیمی

طرز تهیه خورش کرفس رژیمی

مرغ را بعد از شستن نمک بزنید و همراه یک عدد پیاز و 3-4 لیوان آب به مدت 30 دقیقه با حرارت ملایم بپزید تا تقریبا نیم پز شود .کرفس ها را بعد از پاک کردن و شستن به صورت نگینی ریز خرد کنید و در محلول آب و نمک رقیق قرار دهید تا علاوه بر طعم دار و ترد شدن کاملا ضدعفونی شوند .برگ های کرفس را همراه نعناع و جعفری ساطوری کنید و کنار بگذارید .کرفس های خرد شده را آبکش کنید .
در تابه ای مقداری روغن زیتون بریزید . صبر کنید تا کمی روغن زیتون گرم شود . کرفسهای خرد شده را همراه با سبزی خرد شده داخل تابه بریزید، در صورت تمایل به استفاده از سیر، دو حبه سیر را داخل تابه رنده کنید و مواد را با حرارت متوسط به مدت 3 – 5 دقیقه تفت دهید تا از حالت خامی خارج شوند و کمی نرم شوند ؛ و همچنین طعم ساقه کرفس و سبزیجات با هم مخلوط شود. بعد مقداری زرد چوبه به مواد اضافه کنید، مواد را هم بزنید و حرارت زیر تابه را خاموش کنید .
 پیاز را از داخل آب مرغ خارج کنید و محتویات تابه را به مرغ اضافه کنید . مقداری فلفل سیاه به خورش اضافه کنید و در صورت نیاز ، یک تا دو لیوان آب به خورش اضافه کنید . حرارت زیر قابلمه خورش را زیاد کنید تا خورش به جوش بیفتد و بعد حرارت را ملایم کنید، درب قابلمه را ببندید و اجازه دهید خورش با حرارت ملایم و درب بسته به مدت 30-45 دقیقه کاملا جا بیفتد .
طی این مدت چند بار به خورش سر بزنید و از اندازه بودن آب آن مطمئن شوید . 10 دقیقه آخر طبخ آبلیمو یا چاشنی ترش مورد نظر را به خورش اضافه کنید خورش را هم بزنید و اجازه دهید 10 دقیقه آخر خورش با درب باز بپزد .و در آخر نمک و فلفل و چاشنی خورش را اندازه کنید و خورش را در ظرف مورد نظر سرو کنید .
خورش کرفس رژیمی

نکات تکمیلی در مورد خورش کرفس

خورش کرفس جزو غذاهای رژیمی میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 15 دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 2 ساعت و 0 دقیقه میباشد .
خورش کرفس را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید .
همچنین میتوان در ماه رمضان به عنوان سحری – افطار – میل کرد .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 6 نفر مناسب میباشد .

خورش کرفس ، طرز تهیه خورش کرفس رژیمی

مطالب مشابه را ببینید!