مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه رنگ موی گیاهی مشکی + روش استفاده از رنگ موی سیاه

در این بخش با روش های طبیعی و خانگی تهیه و استفاده رنگ موی گیاهی مشکی در خدمت شما هستیم و با استفاده از این مطلب می توانید با استفاده از مواد طبیعی، موهای خود را رنگ کنید.

برای داشتن تغییرات مثبت در چهره خود بهتر است که موهایتان را با انواع رنگ موهای شیمیایی و گیاهی رنگ کنید. رنگ موی گیاهی مشکی از رنگ های ایده آل و جذاب است و می توانید با استفاده از انواع روش ها و مواد طبیعی موهای خود را به روشی بسیار ساده مشکی کنید.
رنگ موی گیاهی مشکی زیبایی و جذابیت خاص خودش را دارد و اگر مایل هستید موهای شما بدون اینکه هیچ نوع آسیبی ببیند رنگ داشته باشد می توانید از رنگ موهای طبیعی و گیاهی استفاده کنید.

رنگ موی گیاهی مشکی بدون ضرر

رنگ موی مشکی بسیار محبوب و پرطرفدار است و در میان خانم ها محبوب است و اگر مایل هستید سفیدی موهای شما کمتر به نظر برسد بهتر است از این رنگ موی زیبا برای رنگ کردن موی خود استفاده کنید. در ادامه این مطلب روش های طبیعی برای رنگ کردن مو با رنگ موی گیاهی مشکی را آماده کرده ایم.

رنگ موی مشکی طبیعی و بسیار زیبا

رنگ موی مشکی طبیعی براقی و درخشندگی خاصی دارد و می توانید با انواع مواد گیاهی و طبیعی مانند حنا و چای سیاه، حنای هندی، روناس، آبلیمو و روغن نارگیل موهای خود را رنگ کنید.

۱. رنگ مو گیاهی مشکی با حنا و وسمه 
  • حنا: ۴ قاشق غذاخوری
  • وسمه : ۴ قاشق غذاخوری
  • آب جوش : ۱/۲ لیوان

روش تهیه رنگ مو 

در ابتدا حنا را با آب جوش در ظرفی مناسب مخلوط کنید و پس از گذشت 60 دقیقه با حنا تمام سر خود را ماساژ دهید و به مدت 120 دقیقه صبر کنید. وسمه را با کمی آب خیس کنید و پس از گذشت 120 دقیقه موهای خود را با آب ولرم بشویید و پس از خشک کردن موها با کمک وسمه تمام سر را خوب ماساژ دهید و پس از گذشت 120 دقیقه موهای خود را با آب ولرم بشویید.

طرز تهیه رنگ موی گیاهی مشکی

۲. رنگ مو گیاهی مشکی با چای سیاه 

یکی از روش های مناسب برای رنگ مردن موهای سفید استفاده از چای کیسه ای است و می توانید با کمک چای کیسه ای موهای خود را به راحتی مشکی کنید. برای رنگ کردن مو با چای کیسه ای چند عد چای کیسه ای را در کمی آب بجوشانید سپس محلول چای را صاف کنید و محلول صاف شده را به تمام قسمت های مو بزنید. باید توجه داشته باشید که برای رسیدن به بهترین نتیجه بهتر است هفته ای دو بار از این روش برای رنگ کردن مو استفاده کنید سپس موهایتان را با آب سرد بشویید.

۳. رنگ مو گیاهی مشکی با حنای هندی

برای داشتن موی مشکی و براق حنا هندی، آبلیمو، کشک و پودر قهوه را در یک ظرف پلاستیکی و یا استیل خوب مخلوط کنید و مخلوط را هم بزنید تا خمیری یکدست و غلیظ ایجاد شود. سپس موهایتان را با کمک این ترکیب رنگ بزنید. باید توجه داشته باشید که قهوه باعث از بین رفتن قرمزی حنا می شود پس می توانید در این ترکیب رنگ موی گیاهی به اندازه دلخواه خود از قهوه استفاده کنید.

۴. رنگ مو مشکی گیاهی تیره با روناس 

برای تهیه کردن این رنگ موی گیاهی در ابتدا 4 قاشق غذاخوری روناس و سه لیوان آب را در ظرفی مناسب بریزید سپس ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا به دمای جوش برسد و پس از رسیدن محلول به دمای جوش آن را از روی حرارت گاز بردارید و اجازه دهید تا محلول روناس سرد شود سپس به کمک آن موهای خود را ماساژ دهید.

۵. رنگ مو مشکی گیاهی با آب لیمو و روغن نارگیل

از زمان های قدیم تا به امروز این ماسک موی گیاهی برای مشکی کردن مو و از بین بردن شوره و تقویت ریشه مو استفاده می شود. برای تهیه این رنگ مو به اندازه دلخواه خود کمی روغن نارگیل را در یک ظشرف مناسب بریزید و ظرف را روی حرارت گاز قرار دهید تا روغن نارگیل گرم شود سپس آب نصف لیمو را بگیرید و آبلیموی تازه را با روغن نارگیل خوب مخلوط کنید و ماسک مو را به تمام قسمت های موی خود بزنید و سرتان را ماساژ دهید تا موهای شما به صورت طبیعی مشکی و خوشرنگ گردد.

۶. رنگ موی مشکی با کنجد سیاه

کنجد سیاه مقدار زیادی مواد مغذی و ویتامین دارد و باعث مشکی شدن مو می شود پس کنجد سیاه را خیس کنید و سپس درون مخلوط کن قرار دهید تا خوب له شود و حالا خمیر به دست آمده از آن را روی موهایتان بزنید، استفاده از این روش باعث سیاه شدن مو و تقویت رشد موها می شود.

۷. مشکی شدن مو با انبه 

انبه هم یکی از روش های جالب رنگ کردن مو است و شاید باعث تعجب شما شود. می توانید چند انبه نارس را پوست بکنید و سپس چند برگ انبه را درون مخلوط کن قرار دهید تا له شود، مواد به دست آمده را در مقابل نور خورشید قرار دهید و سپس از آن استفاده کنید.

نکات مهم در مورد استفاده از رنگ گیاهی

  • قبل از اینکه کل موهای خود را رنگ کنید، قسمتی کوچک از موهای خود را رنگ کنید و در صورت رضایت می توانید کل موهایتان را رنگ کنید.
  • کیفیت، مقدار مواد، تازگی گیاه، روش تهیه کردن مواد، جنس مو و همچنین مدت زمان ماندن مخلوط روی مو در افراد با هم فرق می کند.
  • مدت زمان نگه داشتن رنگ روی مو بستگی به جنس مو دارد.
  • برای داشتن بهترین نتیجه رنگ کردن مو بهتر است شرایط دمای محیط به دمای بدن یعنی 37 درجه سانتی گراد نزدیک باشد.
  • در صورتی که موهای خشک و شکننده ای دارید در زنان استفاده از حنا می توانید زرده تخم یا روغن زیتون را هم به آن اضافه کنید.

مطالب مشابه را ببینید!