مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه شربت تمشک شربتی خوشمزه با خواص زیاد و طعم فوق العاده

آموزش طرز تهیه شربت تمشک

شربت خوشمزه بسیار پر خواص و خوشمزه است و اغلب این شربت خوشمزه را به صورت خنک در فصل تابستان مصرف می کنند.

طرز تهیه شربت تمشک خانگی آسان است و به دلیل طبیعی بودنف طرفداران زیادی دارد. یکی از راه های پیشگری از گرمازدگی در فصل تابسنان، مصف نوشیدنی های خوشمزه مانند شربت تمشک است. شربت تمشک خواص فراوانی دارد و باعث تصفیه شدن خون می شود. تمشک میوه ضد عفونی کننده است و اور و فشار خون را کنترل می کند.

شربت تمشک مانند شربت انبه و شربت انار جزو خوشمزه ترین شربت ها می باشد و افراد از میل کردن آن لذت می برند مخصوصا اگر در فصل گرما و تابستان قرار گرفته باشند.

مواد لازم

  • 500 گرم تمشک
  • 500 گرم شکر
  • 1 لیوان آب

طرز تهیه شربت تمشک

طرز تهیه

برای درست کردن شربت تمشک در ابتدا آب و شکر را درون قابلمه بریزید و سپس شکر را در آب خوب هم بزنید تا حل شود. سپس اجازه بدهید تا آب به جوش بیاید وقتی که آب جوش آمد و یکی دو قل خورد تمشک ها را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تمشک ها در آب تا 15 دقیقه خوب بجوشد تا کامل به آبف رنگ و مزه بدهد و در طول این مدت زمان مخلوط را در آبکش بریزید و خوب صاف کنید تا شربت از تمشک ها جدا گردد. سپس ا تمشک استفاده های زیادی می توانید بکنید از جمله تهیه کردن مارمالاد در و …

شربت حاضر است اگر دوست داشتید که شربت شما غلیظ شود دوباره آن را روی شعله بگذارید، سپس فراموش نکنید که باید اجازه دهید شربت خوبخنک شود و در ظرف را ببندید تا کپک نزند و سپس می تواند در یخچال نگهداری کنید.

طرز تهیه شربت تمشک

خواص و فواید تمشک

تمشک در جنگل های شمال کشور و تا حدودی غرب کشور می روید. خوردن تمشک به طور کل بسیار خواص دارد و برای تناسب اندام و لاغری هم مورد استفاده قرار می گیرد. تمشک دارای الاگیک اسید است که می تواند از انواع سرطان پیشگری کند از جمله سرطان ریه، پوست، مثانه، مری و … . تمشک سیاه حتی می تواند باعث سرکوب تومورهای بد خیم شود. اسید الاگیک نوعی آنتی اکسیدان خاص است که باعث کاهش سلول های سرطانی می شود.

تمشک خاصیت ضد عفونی کننده دارد.

شربت تمشک برای بیماران مبتلا به سرخک و مخملک تجویز می شود.

تمشک خون را تصفیه می کند و برای افرادی که مبتلا به روماتیسم هستند مفید می باشد.

مطالب مشابه را ببینید!