مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه پای پنیر و تخم مرغ

پای پنیر و تخم مرغ

برای پیش غذا و یا غذای اصلی می توانید غذای خوشمزه پای پنیر و تخم مرغ را تهیه کنید که در این بخش آشپزی تاپ ناز به شما آموزش می دهیم.

 

 مواد لازم برای پای پنیر و تخم مرغ

 

آرد2 پیمانه
شکر ¼ پیمانه
بیکینگ پودر ½ قاشق چایخوری
نمک¼ قاشق چایخوری
کره (قطعه قطعه شده)½ پیمانه
تخم مرغ زده شده2 عدد بزرگ
پنیر ریکوتا500 گرم
تخم مرغ درشت3 عدد
پنیر پارمزان رنده شده¼ پیمانه
پنیر موتزارلا  100 گرم
کالباس خردشده100 گرم
جعفری تازه ساتوری شده2 قاشق غذاخوری
فلفل سیاه  ½ قاشق چایخوری
تخم مرغ زده شده برای براق کردن1عدد
پای پنیر و تخم مرغ

طرز تهیه پای پنیر و تخم مرغ

فر را با دمای 180 درجه سانتیگراد روشن می کنیم تا گرم شود. برای درست کردن خمیر و پوسته این غذا به این صورت عمل می کنیم:در یک ظرف مناسب، آرد، شکر، بیکینگ پودر و نمک را می ریزیم و آنها را با هم مخلوط می کنیم. سپس کره خرد شده را به آنها می افزاییم و با درجه pulse همزن برقی می زنیم تا مخلوط شوند. سپس تخم مرغ ها را اضافه می کنیم و با درجه معمولی همزن 1 دقیقه می زنیم تا خمیر مناسبی بدست آید. سپس روی یک سطح مناسب کمی آرد می پاشیم و خمیر را 3 تا 5 دقیقه ورز می دهیم.
تهیه مواد داخل غذا:در یک کاسه بزرگ، پنیر ریکوتا(می توان از پنیر گودا هم استفاده کرد)، تخم مرغ ها، پنیر پارمژان، پنیر موزارلا، کالباس، جعفری و نمک و فلفل را می ریزیم و آنها را با هم مخلوط می کنیم.
خمیر را به دو قسمت نا مساوی تقسیم می کنیم. خمیر بزرگتر را با وردنه باز می کنیم و آن را داخل ظرف پای می اندازیم و دور آن را مرتب می کنیم. مقداری از دور آن باید بیرون بزند که در آخر بتوان آن را با لایه روی غذا بهم وصل نمود. مواد داخل غذا را روی آن می ریزیم. آن را کنار می گذاریم.
بخش کوچکتر خمیر را به صورت مربع 22 22× سانتیمتری باز می کنیم و آن را به صورت نوارهای یک و نیم سانتیمتری می بریم. نوارها را به صورت حصیری می پیچیم (مانند شکل) و آن را روی کیک می گذاریم و لایه های زیر و روی خمیری را کاملاً بهم وصل می کنیم به طوری که هیچ سوراخی در اطراف آن باقی نماند. تخم مرغ زده شده را با قلم مو، روی آن می مالیم تا روی پای براق و جذاب تر شود. سپس به مدت 40 الی 45 دقیقه داخل فر داغ می گذاریم تا مواد کاملاً بپزد. قبل از سرو کردن می گذاریم تا کاملاً خنک شود.

پای پنیر و تخم مرغ

نکات تکمیلی در مورد پای پنیر و تخم مرغ

پای پنیر و تخم مرغ جزو پیش غذا – پای و گراتن میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 30 دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 45 دقیقه میباشد .
پای پنیر و تخم مرغ را می توانید در وعده نهار – شام – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

پای پنیر و تخم مرغ | طرز تهیه پای پنیر و تخم مرغ

مطالب مشابه را ببینید!