مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه پنکیک انگلیسی

 

 مواد لازم برای پنکیک انگلیسی

آرد100 گرم
تخم مرغ بزرگ زده شده 1 عدد
شیر¼ 1 پیمانه
نمکبه میزان لازم
روغن گیاهی یک قاشق غذاخوری
شکر و آب لیمو ترش برای روی پنکیک
پنکیک انگلیسی

طرز تهیه پنکیک انگلیسی

فر را با دمای 100 درجه سانتیگراد روشن می کنیم و سینی فر را نیز داخل فر می گذاریم تا گرم شود. فر داغ برای گرم نگه داشتن پنکیک ها می باشد.
در یک کاسۀ متوسط، آرد و نمک را می ریزیم و آنها را با همزن دستی مخلوط می کنیم سپس تخم مرغ را اضافه می نماییم و هم می زنیم، پس از آن شیر را کم کم به مخلوط اضافه نموده و به هم می زنیم تا  مخلوط یک دست شود.
یک تابۀ بزرگ و مناسب را روی حرارت متوسط می گذاریم تا کاملاً داغ شود. یک دستمال آشپزخانه را تا کرده و با کمی روغن آن را آغشته می کنیم. سپس با آن دستمال کف تابه را کمی چرب می کنیم.
برای درست کردن هر پنکیک، مقداری مایه داخل تابه می ریزیم تا لایۀ نازکی کف ماهیتابه را بپوشاند. برای 1 تا 2 دقیقه هر طرف را می پزیم و پنکیک را با کمک کفگیر مناسب و با دقت بر می گردانیم.
پنکیک های آماده را به سینی فر منتقل کرده، روی آنها را با کاغذ فویل می پوشانیم و داخل فر، گرم نگه می داریم. وقتی تمامی مایه را درست کردیم، آنها را به صورت داغ و با شکر و آب لیمو ترش و یا هر چیزی که در منزل داشته باشیم، مانند عسل، شیره میپل (Maple Syrup)، مربا، موز و شکلات صبحانه، بستنی، مارمالاد و یا خامه سرو می کنیم.
پنکیک انگلیسی

نکات تکمیلی در مورد پنکیک انگلیسی

پنکیک انگلیسی جزو کیک و شیرینی – انواع کیک میباشد
زمان آماده سازی مواد اولیه و مایحتاج آن حدودا 10 دقیقه
و زمان پخت و انتظار آن در حدود 10 دقیقه میباشد .
پنکیک انگلیسی را می توانید در وعده صبحانه – سرو کنید .
توجه نمایید مقدار مواد اولیه و دستور تهیه برای 4 نفر مناسب میباشد .

پنکیک انگلیسی | طرز تهیه پنکیک انگلیسی

مطالب مشابه را ببینید!