مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه چیز کیک یخچالی و نکاتی خاص برای خوشمزه تر شدن

چیز کیک یخچالی دسری خوشمزه و معروف است و بسیار طرفدار دارد. اکثر افراد طعم این دسر را دوست دارند و در ادامه توضیحاتی در مورد تهیه آن و نکاتی برای خوشمزه تر کردن آن را ارائه کرده ایم.

با خواندن این مطلب می توانید چیز کیک بسیار خوشمزه بدون نیاز به پخت را برای مهمانی های عصرانه تهیه کنید و مطمئن شوید که چیز کیک یخچالی مورد پسند مهمان ها قرار خواهد گرفت.

طرز تهیه چیز کیک شکلاتی یخچالی

روش تهیه این چیز کیک دو نوع مجزا دارد، در یکی از روش ها مواد چیز کیک درون فر قرار داده می شود ولی در روش دیگر مواد بدون نیاز به پخت در یخچال آماده می شود که نوع دوم به چیز کیک یخچالی معروف شده است. در این بخش می خواهیم آموزش تهیه چیز کیک یخچالی را توضیح دهیم با ما همراه شوید.

مواد مورد نیاز برای تهیه چیز کیک شکلاتی

  • بیسکویت کاکائویی : ۲۵۰ گرم
  • شیر : دو سوم لیوان
  • پنیر خامه ایی : ۲۰۰ گرم
  • شکلات تخته ایی : ۱۰۰ گرم
  • کره : ۱۰۰ گرم
  • خامه : ۲۰۰ گرم
  • پودر ژلاتین : یک قاشق غذا خوری
  • پودر قند : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه

در ابتدای تهیه چیز کیک بیسکویت، کره و پودر قند را در میکسر بریزید و خوب مخلوط کنید تا مواد یکدست شود. قالب مورد نظر را چرب کنید و سطح آن را با کاغذ روغنی بپوشانید و مواد بیسکوییتی را که آماده کرده اید ته قالب بریزید و فشار دهید تا به صورت فشرده در آید و به مدت یک ساعت درون یخچال قرار دهید.

شیر و شکلات را درون ظرف بریزید و به روش بن ماری آن را ذوب کنید و خیلی آرام هم بزنید تا مخلوط و یکدست گردد.

پنیر خامه ای را با همزن بزنید تا یکدست شود، سپس مخلوط شیر و شکلات را به آن اضافه کنید و در آخر ژلاتین را که روی بخار ذوب کرده اید به مخلوط تهیه شده اضافه کنید.

خامه را در ظرفی بریزید تا خودش را بگیرد و سپس به مخلوط چیز کیک اضافه کنید. قالب را از یخچال خارج کنید و مایه آماده شده را روی بیسکوییت هایی که سفت شده است بریزید و با قاشق سطح آن را خوب صاف کنید و به مدت 3 الی 5 ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش برا بگیرد و سفت شود.

پس از اطمینان از بسته شدن چیز کیک اطراف و دور تا دور آن را با چاقویی جدا کنید و سپس از قالب خارج کنید. چیز کیک شکلاتی شما آماده شده را با شکلات آب شده و دیگر مواد خوراکی مانند فندق، خرده شکلات و بیسکوییت تزیین کنید.

مطلب پیشنهادی: آموزش طرز تهیه چیز کیک ردولوت اوریو با طعمی عالی

طرز تهیه چیز کیک یخچالی

نکات مهم:

در این دستوری تهیه از بیسکوییت کاکائو کرم دار استفاده شده و شما می توانید از نوع ساده هم استفاده کنید.

وقتی که برای تهیه این چیز کیک مطرح کردیم زمان حدودی است که با توجه به درجه یخچال می توانید تغییر کند.

می توانید به جای استفاده از یک قاشق پودر ژلاتین، از دو ورق ژلاتین استفاده کنید.

این دسر خوشمزه را می توانید خیلی راحت تهیه کنید ولی فقط کمی زمان بر است و با زمانبندی مناسب برای مهمانی ها آماده می شود.

طرز تهیه چیز کیک سرد

چیز کیک ها مانند کیک های پرطرفدار هستند که طرز تهیه آنها ساده است و می توان بر اساس ذائقه خود آنها را با چند دستور متفاوت تهیه کرد. در ادامه روش تهیه چیز کیک سرد را به شما تقدیم کرده ایم.

مواد لازم

  • بیسکوییت: ۱ بسته
  • خامه: ۲۰۰ گرم
  • کره: ۱۰۰ گرم
  • پنیر ماسکارپونه: ۱ بسته
  • ژله رنگ دلخواه: ۱ بسته
  • ژله آلوئه ورا: ۱ بسته
  • پودر قند: ۲ قاشق

دستور پخت

در ابتدا بیسکوییت ها را پودر کنید و سپس با کره ای که آب کرده اید ترکیب کنید تا مخلوطی خمیری به دست آید. سپس نایلونی را درون قالب قرار دهید. سپس بیسکوییت ها را در قالب بریزید و با ته لیوان آنها را فشار دهید و قالب را در یخچال قرار دهید تا مخلوط سفت شود.

باید پودر قند را با پنیر و خامه مخلوط کنید. ژله آلوئه ورا را با یک دوم آب جوش ترکیب کنید و پس از حل شدن، صبر کنید تا سرد شود و سپس به مخلوط خامه اضافه کنید و مخلوط حاصل را روی بیسکوییت های درون قالب بریزید در یخچال قرار دهید.

در مرحله بعد یک لیوان آب جوش را با پودر ژله دلخواه خود حل کنید و اجازه دهید تا سرد شود. پس از اینکه از بستن و سفت شدن لایه دوم چیز کیک مطمئن شدید ژله را روی لایه دوم بریزید و در یخچال قرار دهید تا ببندد.

طرز تهیه چیز کیک یخچالی

نکات طلایی برای تهیه چیز کیک سرد

برای تهیه کردن این چیز کیک باید بقابل کمربندی استفاده کنید.

پیش از ریختن لایه سوم که ژله ای است می توانید میوه های مورد دلخواه خود را روی آن قرار دهید و سپس لایه سوم یعنی ژله دلخواه خود را روی آن بریزید تا ببندد.

در آخر می توانید روی چیز کیک سرد را با میوه دلخواه خود تزیین کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش طرز تهیه “چیزکیک نوتلا” بدون نیاز به پخت و بسیار خوشمزه

مطالب مشابه را ببینید!