مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه کباب پیچ خوشمزه و نکاتی برای پخت اصولی این غذا

روش تهیه کباب پیچ خوشمزه و نکاتی اصولی برای طرز تهیه خوشمزه این غذا را در اختیار شما قرار داده ایم و امیدواریم از طعم این غذای فوق العاده لذت ببرید.

طرز تهیه کباب پیچ خوشمزه در منزل

کباب پیچ جزو غذاهای ایرانی خوشمزه و لذیذ می باشد و می توانید این نوع کباب را در منزل بپزید و از طعم عالی آن لذت ببرید. می توانید از این غذا برای مهمانی ها هم استفاده کنید. در ادامه طرز تهیه کباب پیچ با استفاده از فیله گوساله و فلفل نیم کوب شده، پیاز رنده شده و نمک را آماده کرده ایم.

کباب جزو غذاهای محبوب است و کباب پیچ، کباب چنجه، کباب لقمه ای و کباب سلطانی هم دیگر روش های رایج برای پخت کباب هستند می توانید با استفاده از این روش یک غذای متنوع داشته باشید.

مواد لازم

  • فیله گوساله : یک کیلوگرم
  • پیاز رنده شده : دو عدد
  • فلفل نیم کوب : دو عدد
  • نمک : به مقدار لازم

طرز تهیه کباب

برای تهیه این کباب در ابتدا فیله را روی تخته ای به طول 15 و به عرض 1.5 سانتی متر با چاقو برش بزنید سپس برش های گوشت را در مخلوط پیاز و فلفل به مدت 8 ساعت قرار دهید تا گوشت مزه دار شود. باید توجه کنید که باید روی ظرف حاوی گوشت سلفون بکشید سپس ظرف را در یخچال بگذارید.

گوشت تکه شده را بگیرید و آن را به شکل حلقه ای فرم دهید تا شبیه به حلزون شود و شکل پیچیده خورده را به خود بگیرد سپس سیخ را از قسمت انتهایی گوشت درون آن فرو کنید و سیخ را از سمت دیگر گوشت خارج کنید. باید توجه داشته باشید که دیگر برش های گوشت را هم باید به این روش آماده کنید.

سیخ ها را روی منقل بگذارید سپس کباب ها که مغز پخت شدند و کباب های پخته شده را در ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید سپس کباب پیچ را با استفاده برش های گوجه، فلفل دلمه ای و … تزیین کنید و این کباب خوش طعم را به همراه پلوی زعفرانی و نشویدنی مورد علاقه خود میل کنید.

طرز تهیه کباب پیچ

نکات و اصول طلایی برای پخت بهتر کباب پیچ

نباید تکه های گوشت را بیش از حد، درون سیخ ها به صورت فشرده بگذارید زیرا مغز پخت نمی شوند.

گوشت را باید خوب مزه دار کنید تا بوی زحم ندهد.

وقتی که سیخ ها را روی منقل قرار می دهید مواظب باشید که تکه های گوشت نسوزند و سیخ ها را باید روی آتش گاهی برگردانید تا دو طرف کباب مغز پخت بشود.

در صورت تمایل می توانید فلفل سبز یا فلفل دلمه ای را لا به لای تکه های گوشت قرار دهید سپس سبزیجات را کبابی کنید.

اگر مایل هستید کباب پیچی خوشمزه تر داشته باشید می توانید تعدادی گوجه کبابی هم تهیه کنید.

مطالب مشابه را ببینید!