مجله تاپ‌ناز‌

طرز تهیه کوفته نخودچی + نکاتی برای خوشمزه تر شدن این غذا

آموزش طرز تهیه کوفته نخودچی

در این بخش طر تهیه کوفته نخودچی خوشمزه و نکاتی طلایی برای خوشمزه تر شدن و پخت بهتر را به شما می گوییم و امیدواریم از این غذای خوشمزه لذت ببرید.

کوفته نخودچی یکی از غذاهای مقوی و لذیذ است و مقدار زیادی آهن و پروتئین دارد و می توانید این غذای سنتی را در منزل براحتی تهیه کنید. این غذای خوشمزه ترکیبی از گوشت چرخ کرده و آرد نخودچی و انواع ادویه جات است.

مواد لازم

  • گوشت چرخ کرده 500 گرم
  • آرد نخودچی 300 گرم
  • پیاز 3 عدد
  • آب لیمو 1 استکان
  • روغن 200 گرم
  • شکر 3 قاشق غذاخوری
  • اب برای تهیه مایه کوفته 5 لیوان
  • رب گوجه فرنگی 2 تا 3 قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل و زعفران به میزان لازم

طرز تهیه کوفته نخودچی

طرز تهیه کوفته نخودچی در منزل

برای تهیه کوفته نخودچی در ابتدا زعفران را با کمی آب جوش مخلوط کنید و درب ظرف را ببندید تا زعفران رنگش را به به آب پس بدهد و سپس فلفل و زعفران را با کمی آب حل کنید و آرد نخودچی را با گوشت چرخ کرده مخلوط کنید.

باقی مانده آب را به آرد و گوشت اضافه کنید و هم بزنید و اضافه کردن آب را ادامه دهید تا مایه نرم و طلیفی ایجاد شود سپس مایه کوفته را به کمک دست ورز دهید.

از مایه کوفته نخودجی به اندازه یک گردو بردارید و آن را کف دست هایتان بگذارید و کف دست ها را به صورت دورانی تکان دهید تا مایه کوفته گرد شود و سپس کوفته ها را در کمی روغن تفت دهید تا در زمان پخته شدن از هم وا نرود.

پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و آنها را سرخ کنید سپس 4 یا 5 لیوان آب به پیازها اضافه کنید و اجازه دهید تا آب به دمای جوش برسد سپس کوفته ها را در آب در حال جوش بگذارید تا به صورت کامل پخته شوند.

در مرحله بعد از طرز تهیه کوفته نخودچی سرکه با آب لیمو را با شکر مخلوط کنید و به کوفته ها اضافه کنید سپس در پایان پخت کوفته ها را با کمی نمک و رب گوجه فرنگی به آنها اضافه کنید.

پس از گذشت چند دقیقه کوفته ها را در ظرفی مناسب برای سرو قرار دهید و آنها را در صورت تمایل می توانید تزیین کنید و این غذای خوشمزه را با برنج، نان، سبزی، ترشی و … میل کنید.

نکاتی برای خوشمزه تر شدن غذا

میزان جذب آب به آردهای مختلف با هم تفاوت دارد و از این رو بهتر است آب را به آرامی به گوشت اضافه کنید زیرا ممکن است به مقادیر بیشتر یا کمتر از آنجه ذکر شده است برای پخت کوفته به آب نیاز داشته باشید.

اگر کوفته ها درشت باشند برای مغز پخت شدن به زمان زیادی نیاز خواهید داشت پس بهتر است کوفته ها را در اندازه های کوچک فرم دهید.

باید توجه داشته باشید که تمام قسمت های کوفته باید سرخ شود تا در موقع پخته شدن در آب جوش متلاشی نشوند.

مطالب مشابه را ببینید!