مجله تاپ‌ناز‌

عاشقان خوراک کله پاچه بخوانند!

عاشقان خوراک کله پاچه بخوانند!

خیلی از ایرانی ها طرفدار پروپاقرص غذای کله پاچه هستند. بسیاری از فراد فکر می کنند کله پاچه خاصیت فراوان دارد و بعضی دیگر فکر می کنند کله پاچه مضر است.

 

سیرابی بهتر است یا کله پاچه؟

یک متخصص تغذیه گفت: مصرف کله‌ پاچه به دلیل داشتن بافت کلاژنی برای افرادی که از درد استخوانی رنج می‌برند بسیار مفید است، زیرا منجر به تقویت بافت استخوان‌ها می‌شود.

بهنام گشتی‌زاده با بیان اینکه خوراک کله‌ پاچه با وجود داشتن پروتئین، ویتامین‌ و کلسترول مصرف بیش‌ از حد آن به دلیل اسیدهای چرب مضر توصیه نمی‌شود، اظهار کرد: افرادی که چربی خون بالایی دارند و کلسترول و اسید‌ اوریک خونشان بالاست از مصرف بیش‌ از حد کله‌ پاچه اجتناب کنند.

وی با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های مفید کله‌ پاچه تامین پروتئین مورد نیاز بدن است، افزود: ازاصلی‌ترین مضرات مصرف بی‌رویه چنین غذایی افزایش کلسترول خون است که منجر به رسوب در رگ‌های خونی شده و با انسداد عروق ظریف در عمل خون‌رسانی به مغز و قلب اختلال ایجاد می‌کند.

این متخصص تغذیه با اشاره به اینکه بافت استخوان با خوردن کله‌ پاچه تقویت می‌شود، اضافه کرد: مصرف کله‌ پاچه به دلیل بافت کلاژنی که دارد برای افرادی که از درد استخوانی رنج می‌برند بسیار مفید است، زیرا منجر به تقویت بافت استخوان‌ها می‌شود.

گشتی‌زاده ادامه داد: سیرابی در مقایسه با کله‌پاچه از چربی کمتری برخوردار است و مصرف آن برای افرادی که از ناراحتی معده و اثنی‌عشر رنج می‌برند مفید است، زیرا سبب ترمیم بافت سلول‌های مخاط معده می‌شود.

همچنین : آَشنایی با فواید کله پاچه

وی با بیان اینکه مصرف خوراک کله‌پاچه بیشتر در فصل‌های سرد سال توصیه می‌شود، گفت: خوراک کله در تابستان و در نواحی گرمسیر برای مزاج انسان سنگین‌تر است.

این متخصص تغذیه گفت : خوراک کله‌ پاچه با تحرک افراد رابطه مستقیمی دارد هنگامی‌که این خوراک زیاد مصرف می‌شود باید تحرک افراد نیز افزایش یابد به همین علت افرادی که ورزشی‌های سنگین انجام می‌دهند تمایل بیشتری به مصرف این خوراک دارند، چراکه کالری بیشتری می‌سوزانند و همین امر آن‌ها را به سمت چنین خوراک‌هایی سوق می‌دهد البته مصرف بیش‌ از اندازه کله‌پاچه برای چنین افرادی نیز مفید نیست.

گشتی‌زاده با اشاره به اینکه توصیه می‌شود خوراک کله‌ پاچه ماهی یک‌ بار استفاده شود، گفت: به صورت کلی سیرابی بهتر از کله‌پاچه است، زیرا از چربی کمتری برخوردار بوده و حاوی ویتامین‌های B1،B2،B6 وB12 است.

مطالب مشابه را ببینید!