مجله تاپ‌ناز‌

اگر قصد عذرخواهی از همسر دارید این مطلب را تا آخر بخوانید!

عذرخواهی و طلب بخشش یکی از روش های پایان دادن به دعواهای میان زن و شوهر است. در نخستین مرحله برای عذرخواهی از همسر باید قبول کنید که اشتباه کرده اید و معذرت خواهی زبانی و از ته دل باشد تا پذیرفته شود.

خیلی از زن و شوهرها ممکن است به دلایل مختلف با هم دعوا کنند و وارد بحث شوند. در میان دعوا زن و شوهر باعث رنجش هم می شوند ولی با کوتاه آمدن یکی و عذرخواهی، رنجش رفع می شود. معذرت خواهی یکی از مهارت های مهم در زندگی مشترک است و زن و شوهر باید این مهارت را به درستی یاد بگیرند تا در زندگی خود دچار مشکل نشوند.

عذرخواهی کردن و طلب بخشش از همسر

معذرت خواستن نشانه مقصر بودن نمی باشد. گاهی اوقات ممکن است مشکل و ناراحتی پیش آمده میان زوجین به دلیل اختلاف نظر باشد که در این صورت فردی که گذشت بیشتری داشته است، غرور و خود بینی را کنار گذاشته و از همسرش عذر خواهی می کند. عذرخواهی به این معنی است که به اندازه کافی بالغ شده اید و اشتباه خود را قبول می کنید. مذرت خواهی باید واقعی باشد یعنی از ته دل و از صمیم قلب باشد تا نتیجه بدهد، زوجین در عذرخواهی از هم، هیچ نوع تردیدی نداشته باشند تا صمیمیت سابق میان آنها برقرار شود. در ادامه روش های معذرت خواهی از همسر را توضیح می دهیم.

اشتباه خود را قبول کنید

نخستین و مهمترین مرحله معذرت خواهی این است که قبول کنید که اشتباه کرده اید تا وقتی که به این باور نرسیده باشید معذرت خواهی شما صادقانه و واقعی نمی باشد، حالت چهره و طرز برخورد نشان دهنده واقعیت امر است. پس باید اشتباهی که کرده اید را بپذیرید و مسئولیت کارهایتان را به عهده بگیرید.

قبول کنید که به احساس همسر خود ضربه زده اید

به احساسات طرف مقابلتان باید احترام بگذارید و از دید او به این قضیه نگاه کنید. وقتی که همسرتان دچار اشتباهی شود، شما هم حس آسیب می کنید پس همیشه به این نکته باید توجه داشته باشید.

عذرخواهی از همسر

با تواضع تقاضای بخشش کنید

بهترین روش برای معذرت خواهی از همسر به صورت شخصی و حضوری می باشد. معذرت خواستن باید رو در رو باشد و نباید آن را در پیام یا ایمیل عنوان کنید. حتی نوشتن نامه طولانی برای همسرتان هم نشان دهنده این است که توانایی به زبان آوردن معذرت خواهی را ندارید. باید به دنبال دلیل باشید، چه موضوع یا چه چیزی است که اجازه نمی دهد تا شما به صورت حضوری عذرخواهی کنید. آیا راه و روش درست ارتباط برقرار کردن را نمی دانید یا نمی تواند بدون دعوا و بحث با همسرتان صحبت کنید؟ به دنبال حل این مشکلات باشید.

تاسف شما را همسر ببیند

معذرت خواهی باید صادقانه و از ته دل باشد. یعنی برای راضی نگه داشتن همسر نباشد. علاوه بر معذرت خواهی کردن باید دلیل این موضوع را مشخص کنید و برای هر چیز یکبار عذرخواهی کنید، از زمان معذرت خواهی از جملاتی استفاده کنید که با لغت من شروع می شوند مثلا به جای گفتن معذرت می خواهم بهتر است بگویید «من به خاطر … معذرت می خواهم» و انتخاب جمله و لغت مناسب برای عذرخواهی مهم است و تاسف از ته دل باعث ایجاد حس اعتماد و صمیمیت می شود و رابطه را مستحکم می کند.

خودتان را ببخشید

در بعضی از موارد پس از اینکه متوجه میزان درد و رنجی که به همسر و فرد مورد علاقه خود وارد کردید، شدید شاید خودتان را نتوانید بخشید. باید در مواقع وقوع مشکل همسر خود را ببخشید، باید برای خودتان هم دلتان بسوزد و بتوانید خودتان را ببخشید. بخشیدن خودتان باعث حس اطمینان و دلگرمی می شود و در همسر بهتری بودن شما را کمک می کند.

مشکل را ریشه یابی کنید

وقتی که از مشکل ایجاد شده حس تاسف کنید به همسرتان بگویید که متاسف هستید، مشکل شما از ریشه حل نمی شود و شما شاید باز این اشتباه را تکرار کنید پس در صورت وقوع مشکل باید دلیل آن را ریشه یابی کنید:

  • چرا مدام به خود و همسر خود آسیب می زنید؟
  • چرا نمی توانید انجام دادن اشتباهتان را متوقف کنید؟
  • همسرتان چگونه می تواند برای تکرار نشدن اشتباه کمک کند؟
  • آیا به کمک شخص سوم مثل مشاور نیاز دارید؟

پرسیدن سوالاتی از این قبیل، می تواند به شما کمک کند تا همسر بهتری باشید و اشتباهات تکراری را انجام ندهید و در این زمینه پیشرفت لازم را داشته باشید.

ایجاد یک برنامه عملی

به همسر خود نشان دهید که برای جلوگیری از انجام دوباره اشتباهتان قصد انجام چه اعمالی را دارید. به همین جهت لیستی از کارهایی که جهت جلوگیری از اشتباه انجام خواهید دارد تهیه نمایید. بهترین روش تهیه یک برنامه عملی به کمک همسرتان است. پرسیدن نظر همسر، تلاش شما را برای بهتر کردن اوضاع به او نشان خواهد داد، همچنین میزان احترام شما به همسرتان را مشخص خواهد کرد.

اجرای برنامه عملی

عمل کردن به تصمیم و کار درست بهتر از حرف زدن نتیجه می دهد. پس به جای حرف زدن به برنامه هایتان عمل نمایید و دیگر مشکلات قبلی را تکرار نکنید، همچنین با تغییر رفتار برای جبران اشتباهاتتان قدم بردارید. وقتی برنامه های درست خود را عملی کنید همسرتان بهتر متوجه پشیمانی شما خواهد شد و ارتباط بهتری با شما بعد از جر و بحث خواهد داشت.

در نهایت برای بهتر شدن اوضاع:

  • همسرتان را در آغوش بگیرید.
  • با هدیه ای مناسب همسرتان را غافلگیر نمایید.
  • در برخی از مسئولیت ها به همسرتان یاری رسانید.

روش هایی برای معذرت خواهی آقایان از همسر

  • در زمان ناراحتی همسرتان بدنبال علت باشید و ببینید که او از کدام حرف شما رنجیده است.
  • با توجه به چهره همسرتان تشخیص دهید که آیا او از موضوع خاصی ناراحت است یا ناز وادای زنانه و دلبری کردن او را می رساند، در اینصورت می توانید با ادای چند حرف زیبا همسرتان را راضی کنید.
  • در زمان ناراحتی همسرتان از او دور نشده و با گفتن کلمات زیبا و تاثیر گذار، نازش را بکشید.
  • بعد از اینکه متوجه ناراحتی همسر خود شدید، به او اخم نکرده و با رفتاری عاشقانه از او عذرخواهی نمایید و عشق و دوست داشتنتان را نشان دهید.
  • برای نشان دادن پشیمانی باید حتما معذرت خواهی تان را به زبان آورید زیرا قوی ترین حس یک خانم حس شنوایی اوست.
  • در عذرخواهی از همسر وقت تلف نکرده و خیلی سریع این کار را انجام دهید تا ناراحتی او بیشتر نشود.
  • برای بهتر شدن نتیجه بعد از معذرت خواهی شاخه ای گل یا هدیه ای کوچک برای همسرتان تهیه کنید.
  • در حضور فرزندان از معذرت خواهی کردن خجالت نکشیده و این کارا را با کمال احترام انجام داده تا فرزندانتان معذرخواهی کردن را از شما یاد بگیرند.

رفتار خانم ها در زمان معذرت خواهی از همسرشان

  • اولین واکنش آقایان در برابر ناراحتی از همسرشان سکوت، اخم و بی محلی کردن است. خانم ها در این حالت باید به همسر خود زمان داده و او را تنها بگذارند.
  • زمانی که همسرتان غرغر کرده و سکوت نمی کند اجازه دهید تا کار خود را انجام دهد. چون مردها به زمان بیشتری نسبت به خانم ها در این زمینه نیاز دارند.
  • بعد از به وجود آمدن مشکل سریعا عذرخواهی نکنید و بعد از حدود ۱۰ دقیقه اینکار را انجام دهید، چون باعث عمیق تر شدن قضیه می شود
  • پس از معذرت خواهی مجددا قضیه را عنوان نکنید و طوری وانمود نمایید که اتفاقی رخ نداده است.
  • پس از معذرت خواهی برای پذیرفته شدن آن به همسرتان زمان دهید و توقع پذیرفتن فوری عذرخواهی را نداشته باشید.
  • پس از معذرت خواهی کارهایی را انجام دهید که مربوط به همسرتان بوده و نشان دهنده اهمیت شما به اوست.
  • انجام کارهایی که همسرتان دوست دارد و از شما می خواهد بهتر از معذرت خواهی کلامی بوده است چون مردان متکی به عمل هستند تا به کلام.
  • کلامی عنوان کنید که مقصرید و حق با همسرتان است.

مطالب مشابه را ببینید!