مجله تاپ‌ناز‌

آموزش ساخت عروسک پارچه ای ساده با استفاده از الگو

در این بخش آموزش ساخت عروسک پارچه ای بسیار زیبا را با الگوی عروسک تزیین و به صورت مرحله به مرحله را به شما آموزش می دهیم. از این عروسک زیبا می توانید برای تزیینات اتاق کودک استفاده کنید.

درست کردن عروسک پارچه ای که یکی از عروسک های پرطرفدار و راحت است خیلی سخت نیست و بیشتر مادرها به ساخت این عروسک علاقه دارند. در این مطلب هم می توانید آموزش ساخت عروسک پارچه ای بسیار زیبا را مشاهده می کنید.

آموزش نحوه ساخت عروسک پارچه ای تزیینی

برای ساخت عروسک پارچه ای نیاز به دو رنگ پارچه با جنس مشابه دارید، علاوه به پارچه نیاز به کمی پنبه یا پشم شیشه برای داخل عروسک و نخ و سوزن دارید. نخستین قدم برای ساخت عروسک تهیه الگو در سایز مناسب است.

برای اینکار می توانید از الگوی زیر استفاده کنید و پس از پرینت گرفتن در سایز درست آن را روی پارچه منتقل کنید. باید توجه داشته باشید که برای هر عروسک باید دو الگو روی پارچه بکشید. برای توازن کار پس از کشیدن الگو در ابتدا روی پارچه، الگو را به صورت برعکس روی قسمت دیگر پارچه بگذارید و سپس برش بزنید که این الگو قسمت پشت عروسک را تشکیل می دهد.

عروسک پارچه ای

عروسک پارچه ای

با هنر خیاطی دو الگوی به دست آمده را به هم وصل کنید، فقط قسمتی از آن را برای پر کردن عروسک از پنبه باز بگذارید. برای این کار هم می توانید از تکه ای چوبی استفاده کنید و عروسک را به کمک آن پر از پنبه نمایید.

عروسک پارچه ای

عروسک پارچه ای

به منظور طراحی صورت عروسک شما می توانید از ماژیک رنگی استفاده کنید و یا با استفاده از نخ های ضخیم چشم و ابروی گربه را کامل کنید، موقع ساختن عروسک پارچه می توانید از انواع روبان رنگی و وسایل تزیینی پارچه ای برای زیباتر شدن عروسک استفاده نمایید.

عروسک پارچه ای

همان گونه که مشاهده می کنید این عروسک در دو رنگ متفاوت تهیه شده و از قسمت دم به هم وصل شده اند. این سبک عروسک های تزیینی کاربرد زیادی در تزیین اتاق کودک دارند و می توان آنها را در سایزها و رنگ های مختلف تهیه نمود.

عروسک پارچه ای

مدل های عروسک پارچه ای

حالا در ادامه آموزش یک عروسک پارچه ای زیبا و ساده، می خواهیم تصاویری از انواع عروسک های پارچه ای جذاب و دوست داشتنی برای بچه ها را به نمایش بگذاریم که می توانید با دقت این تصاویر را تماشا کنید و از آنها الگو بگیرید.

عروسک پارچه ای

ایده های جذاب و متنوع زیادی برای ساختن عروسکهای پارچه ای در منزل وجود دارد، امروزه استفاده از پارچه نمد یکی از پرکاربردترین پارچه ها برای ساخت عروس های نمدی و تزئینی است که به دلیل زیبایی و هزینه کم آن طرفداران زیادی نیز پیدا کرده است، البته استفاده از پارچه های پنبه ای و نخی برای درست کردن عروسکهای دخترانه فانتزی و زیبا و نیز به کار بردن پارچه های مخمل، خزدار و یا پشمی برای ساختن عروسک حیوانات ایده های جذاب دیگری هستند که نمونه هایی از این عروسک های دست ساز را در این مطلب گلچین کرده ایم، از این رو در اینجا دعوت می نماییم از مدلهای متنوع عروسکهای پارچه ای دست ساز دیدن کنید و الگو بگیرید.

عروسک پارچه ای

مدل های عروسک پارچه ای شیک

عروسک پارچه ای

آموزش ساخت پارچه عروسکی

عروسک پارچه ای

تصاویر مدل های عروسک پارچه ای

عروسک پارچه ای

عروسک پارچه ای دخترانه

عروسک پارچه ای

عروسک پارچه ای گربه

عروسک پارچه ای

تصاویر عروسک های فانتزی پارچه ای

عروسک پارچه ای

مدل های عروسک شیک پارچه ای زیبا

عروسک پارچه ای

مدل های عروسک پارچه ای زیبا

عروسک پارچه ای

مدل های زیبای عروسک دخترانه پارچه ای

عروسک پارچه ای

عروسک های شیک پارچه ای

عروسک پارچه ای

عروسک خرس پارچه ای

عروسک پارچه ای

مدل عروسک های زیبای پارچه ای جدید پسرانه

عروسک پارچه ای

عروسک دخترانه شیک پارچه ای

عروسک پارچه ای

مطالب مشابه را ببینید!