مجله تاپ‌ناز‌

فاصله ارمنستان تا گرجستان زمینی + مسیرها و هزینه ها

سفر زمینی از ارمنستان به گرجستان بیشتر شبیه به یک سفر ماجراجویانه است و دلیل آن هم مسیری است که بین فاصله ارمنستان تا گرجستان زمینی وجود دارد و شما مجبور به طی کردن آن خواهید بود. مدت زمان طی کردن مسیری که پیش روی شماست، کاملا به این بستگی دارد که چه وسیله حمل و نقلی را انتخاب کرده باشید.

در این متن می‌خواهیم از فاصله ارمنستان تا گرجستان به صورت زمینی بگوییم تا اگر تصمیم گرفتید این مسیر را بپیمایید به راحتی بتوانید این ماجراجویی جذاب را تجربه کنید.

سفر زمینی از ایروان ارمنستان به گرجستان

با توجه به نزدیک بودن ارمنستان، روش های مختلفی برای سفر به این کشور وجود دارد. خیلی ها با تورهای هوایی ارمنستان به این کشور سفر میکنند. بعضی ها با تورهای زمینی ارمنستان راهی این کشور می شوند و خیلی ها هم با ماشین شخصی!

گرجستان هم همین شرایط را دارد و به ایران نزدیک است.گاهی ممکن است تصمیم بگیرید برنامه بازدید از هر دو کشور را در برنامه سفرتان بگنجانید و بخواهید مثلا از ارمنستان به گرجستان هم بروید. در این حالت لازم است بدانید فاصله ارمنستان تا گرجستان چقدر است و به چه روش‌هایی می‌توان از ارمنستان به گرجستان رفت؟

در مجموع شما می‌توانید از طریق 5 وسیله نقلیه، خود را از ارمنستان به گرجستان برسانید. با در نظر گرفتن این که بخواهید از ایروان، پایتخت ارمنستان، به سمت تفلیس پایتخت گرجستان حرکت کنید، مسافتی حدودا 276 کیلومتری را در پیش خواهید داشت. حال بسته به اینکه سفر زمینی از ارمنستان به گرجستان را با چه وسیله‌ای انجام دهید، فاصله زمینی ارمنستان تا گرجستان از لحاظ زمان کمی متفاوت طی خواهد شد که به بررسی هر کدام از حالت‌های آن نیز خواهیم پرداخت.

فاصله ارمنستان تا گرجستان زمینی

فاصله سفر زمینی از ارمنستان به گرجستان با خودروی شخصی

انتخاب خودروی شخصی به این معناست که از همان ابتدای سفر، شما با خودروی شخصی خود ، سیاحتتان را آغاز کرده‌اید. برای سفر از ارمنستان به گرجستان با خودرو شخصی، باید نکات بسیار زیاد و جزئیات مختلفی را در نظر بگیرید. غیر از تمامی مراحلی که باید برای آماده‌سازی خودرو خود انجام دهید (گرفتن مدارک بین‌المللی، گواهی‌نامه بین‌المللی، کابوتاژ و…) باید از نظر سلامت فنی و بدنه نیز اطمینان حاصل کنید.

مسیر زمینی بین ارمنستان و گرجستان در مدت زمان حدود 5 ساعت تا 5:30 طی می‌شود، پس استراحت کامل و کافی پیش از آغاز سفر داشته باشید.

مسیری که در طول حرکتتان از ارمنستان به گرجستان با آن سر و کار دارید، مسیری پر پیچ و خم است، بنابراین باید راننده‌ای حرفه‌ای باشید و در شرایط مختلف جاده‌ای نیز سفر کرده باشید. چراکه تمامی افرادی که در رابطه با مسیر موجود بین این دو کشور صحبت می‌کنند، بیشتر به سختی‌های آن اشاره می‌کنند. نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است، هزینه چند برابری سوخت نسبت به کشور خودمان است. در ایروان هزینه یک لیتر بنزین تقریبا برابر با 0.93 دلار بوده و این مبلغ در گرجستان به 0.97 دلار خواهد رسید. پس بهتر است به تمامی این موارد، توجه کافی را داشته باشید و این مبالغ را در بودجه‌بندی سفرتان لحاظ کنید.

فاصله ارمنستان تا گرجستان زمینی

تصویری از مسیر زمینی زیبا و پر پیچ و خم ارمنستان به گرجستان

پیش از سفر از ارمنستان به گرجستان با خودرو شخصی به این نکات، توجه کامل داشته باشید:

1-دریافت برگ کابوتاژ (با مراجعه به گمرک). 2-دریافت گواهی‌نامه بین‌المللی (با مراجعه به کانون جهانگردی). 3-گرفتن پلاک بین‌المللی یا ترانزیت (با مراجعه به کانون جهانگردی). 4-مهیا کردن دفترچه بین‌المللی خودرو و…

سفر زمینی از ارمنستان به گرجستان با اتوبوس

اتوبوس نیز همیشه یکی از گزینه‌های به نسبت ارزان سفر میان گردشگران و مسافران بوده است، منتها اتوبوس هم معایب و مزیت‌های خودش را دارد. از مزیت‌های آن می‌توان به کمتر بودن هزینه اشاره کرد که شاید در مسیر ارمنستان به گرجستان، چندان شاهد این مورد نباشید! از معایب اتوبوس هم باید به این مورد اشاره کرد که زمان مشخصی را نمی‌توان برای حرکت آن اعلام کرد. معمولا این زمان وقتی فرا می‌رسد که ظرفیت اتوبوس تکمیل شده باشد. برای سفر زمینی از ارمنستان به گرجستان با اتوبوس، باید خود را به اورتاچالا برسانید. نکته دیگر در رابطه با زمانی است که با اتوبوس در سفر خواهید بود این مدت به چیزی حدود ۶ الی ۷ ساعت می‌رسد.

سفر زمینی از ارمنستان به گرجستان با تاکسی ها

گزینه بعدی برای سفر زمینی از ایروان ارمنستان به گرجستان، استفاده از تاکسی است. البته نکته مطرح در این باره، هزینه بالای تاکسی خواهد بود. هزینه ابتدایی ورود به تاکسی در ایروان برابر با 1.24 دلار است که به ازای هر کیلومتر، حدود 0.21 دلار به آن اضافه می‌شود، حال اگر تاکسی مدت زمان انتظار هم داشته باشد، به ازای هر ساعت حدود 2.48 دلار به هزینه شما اضافه خواهد شد. در نتیجه شاید تاکسی از نظر قیمتی، انتخاب مناسبی نباشد.

فاصله و سفر زمینی از ارمنستان به گرجستان با ون

برای سفر زمینی از ارمنستان به گرجستان، مینی‌ون‌ها انتخاب‌های هوشمندانه‌تری نسبت به تاکسی‌ها هستند، چراکه هزینه آن‌ها به نسبت تاکسی ارزان‌تر درمی‌آید، در نتیجه برای مسافر مقرون به صرفه‌تر هم خواهد بود. اگر با مینی ون به سفر خود ادامه دهید، حدود 5 ساعت در راه خواهید بود و برای آغاز سفر ابتدا باید خود را به ایستگاه کیلیکیا برسانید. بنابراین با توجه به شرایطتان برای سفر زمینی از ارمنستان به گرجستان می‌توانید از ون استفاده کنید.

تصویری از ون های مسیر زمینی ارمنستان تا گرجستان

فاصله ارمنستان تا گرجستان زمینی

سفر زمینی از ارمنستان به گرجستان با قطار

آخرین وسیله پیشنهادی برای طی کردن فاصله ارمنستان تا گرجستان زمینی، قطار است. قطار یکی از ایمن‌ترین وسایل حمل و نقل است که می‌توانید با آن سفر کنید. تنها نکته‌ای که باید به آن توجه داشته باشید این است که به زمان‌هایی که برای حرکت قطار تعیین شده، دقت کنید و طبق آن‌ها برنامه‌ریزی‌های خود را انجام دهید تا در شهر مقصد دچار مشکل نشوید.

نکات مهم سفر زمینی از ارمنستان به گرجستان

همان‌طور که پیش‌تر اشاره شد، عبور از مسیر زمینی از ارمنستان به گرجستان سخت است و برای طی کردن آن باید تجربه کافی را داشته باشید و رانندگی‌تان حرفه‌ای باشد، در نتیجه اگر با خودروی شخصی حرکت می‌کنید، این نکته را از یاد نبرید. نکته دیگر این است که ایرانی‌ها برای حضور در ارمنستان نیاز به ویزا ندارند، پس با خیال راحت به این کشور بروید.

حتما پیش از سفر، نکاتی که در رابطه با کشور مقصد باید بدانید را مطالعه کنید، برای مثال برخی از داروها، برخی از حرکات و مواردی از این قبیل، ممکن است که با قوانین و فرهنگ کشور مقصد در تناقض باشد و برای گردشگر مشکل ایجاد کند. به همین دلیل بهتر است که قوانین کشورها را بخوانید تا در سفر خود از ارمنستان به گرجستان به صورت زمینی، با مشکلی مواجه نشوید.

سخن آخر

در نهایت، باید گفت فاصله سفر زمینی از ارمنستان به گرجستان گر چه مشخص است امّا اینکه چقدر طول بکشد که این مسیر را طی کنیم، اول از همه بستگی به وسیله نقلیه دارد.

سفر زمینی از ارمنستان به گرجستان به تجربه‌‌ای جذاب بذل خواهد شد، منتها باید تمامی موراد و نکاتی را که برای یک سفر زمینی از ارمنستان به گرجستان وجود دارد، در نظر گرفت و به تمامی آن‌ها پایبند بود تا با کم‌ترین مشکل روبه‌رو شویم و بیشترین لذت را از سفر ببریم.

مطالب مشابه را ببینید!