مجله تاپ‌ناز‌

قرص ب کمپلکس (B Complex) چه فوایدی دارد و به چه منظور استفاده می شود؟

قرص ب کمپلکس (B Complex) یکی از مکمل هایی است که می تواند ویتامین های ب را برای بدن تامین کند و کمبود آن را رفع می کند. اگر مکمل ب کمپلکس به صورت صحیح و به اندازه مصرف شود هیچ گونه عوارضی نخواهد داشت.

اطلاعاتی در مورد قرص ب کمپلس مکل ویتامین ب

آیا مرتب خسته هستید و احساس می کنید که بدن شما بی انرژی است و فعالیت های روزانه را به سختی انجام می دهید؟ اگر این چنین است باید به پزشک مراجعه کنید و آزمایش خون دهید. ازمایش خون به صورت دقیق مشخص می کند که آیا بدن شما ویتامین های لازم را دارد یا دچار کمبود ویتامین هستید. ویتامین ب برای بدن ضروری است و اگر دچار بیماری شوید و بدن شما دچار کمبود این ویتامین ها شود و اگر نتوانید از مواد غذایی، میزان ویتامین ب بدن را به دست آورید، پس باید مکمل ویتامین ب را از داروخانه تهیه کنید و زیر نظر پزشک مصرف کنید.

کمبود ویتامین ب می تواند علائمی مانند ضعف عضلات، کج خلقی، ریزش مو، بی خوابی، کاهش حافظه و قدرت یادگیری، تحریک پذیری و عدم کنترل استرس داشته باشد. ویتامین های گروه B از ضروری ترین ویتامین های بدن هستند که در بعضی از غذا ها موجود هستند. برای به دست آوردن ویتامین ب می توانید فرآورده های گوشتی و جگر حیوانات، ماهی، شیره قند، مخمر، لوبیاها، غلات سبوس دار، فلفل چیلی، موز و سیب زمینی را مصرف کنید.

قرص ب کمپلکس (B Complex)

قرص ب کمپلکس

این قرص نوعی مکمل است که برای رفع کمبودهای ویتامین ب تجویز می شود. اگر ویتامین بد از طریق غذا تامین نشود، در این صورت با مصرف این مکمل می توان تا حدی کمبود ویتامین ب را جبران کرد. معمولا زنان باردار و ورزشکاران به میزان بیشتری ویتامین و مواد معدنی نیاز دارند و به همین علت مکمل های ب کمپلکس در این دسته از افراد بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد. این مکمل دارای 6 ویتامین B1، B2، B3، B5، B6 و B12 می باشد.

مصرف بیش از حد B Complex می تواند باعث افزایش اشتها و در نهایت افزایش وزن و چاقی افراد شود. توصیه می شود که افراد در مصرف این مکمل زیاده روی نکنند.

فواید 

این مکمل باعث حفظ سلامت پوست، مو وناخن ها می شود. می تواند به رفع استرس کمک کند، اضطراب و افسردگی را هم تا حدی دور کند. باعث حفظ عملکرد سیستم عصبی بدن می شود. می تواند به تشکیل سلول های خونی کمک کند. این ویتامین باعث هضم غذا و تبدیل آن به انرژی می شود.

قرص ب کمپلکس (B Complex)

مقدار و نحوه مصرف 

مصرف هر کدام از ویتامین های گروه ب به جنسیت، سن و عواملی دیگر مانند بارداری بستگی دارد و بهتر است که توسط پزشک تجویز شود. این قرص به صورت معمول روزی 1 یا دو بار تا مدت زمان دو تا سه ماه استفاده می شود.

مطالب مشابه را ببینید!