مجله تاپ‌ناز‌

لذت نبردن از آمیزش

لذت نبردن از رابطه جنسی

دلیل لذت نبردن از رابطه جنسی چیست؟ چرا اخیرا از سکس لذت نمی برید؟ خیلی از مواقع رابطه جنسی آن طور که باید به نظر برسد نیست و لذتی ندارد. فاکتورهای متفاوت زیادی می توانند روی میزان لذت شما در موقع سکس تاثیر بگذارند. در این مطلب به صورت دقیق این موضوع را بررسی می کنیم.

چرا آنطور که باید از رابطه جنسی لذت نمی برید؟

رابطه جنسی به نظر می رسد که همیشه باید سرشر از لذت باشد، ولی زمان هایی وجود دارد که ممکن است حس کنید لذتی زیادی از رابطه جنسی نمی برد، دلیل چیست؟

عوامل وجود دارند که می توانند بر توانایی شما در لذت بردن از رابطه جنسی تاثیر بگذارند، مثلا استرس و اضطراب در زندگی روزمره، استرس به صورت کلی، اصلی ترین عاملی می باشد که می تواند بر توانایی فرد در لذت بردن از فعالیت جنسی اش موثر باشد. ولی عوامل دیگر هم دخالت دارند که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

خستگی واژینال

خیلی از خانم ها با اینکه از نظر جنسی خوب برانگیخته می شوند ولی دچار خشکی واژن می شوند. این اتفاقی طبیعی است در تمام راحل زندگی یک خانم است. مخصوصا اگر در دوران یائسگی یا شیردهی باشد. برای رفع این مشکل می توانید از روان کننده استفاده کنید. روان کننده به شما کمک می کند که خشکی واژینال را برطرف کنید و رابطه جنسی لذت بخشی داشته باشید.

شاید اصرار دارید که حتما به ارگاسم برسید

گاهی خانم ها اصرار زیادی دارند که حتما به ارگاسم برسند و این نوع طرز فکر معکوس عمل می کند زیرا استرسی ایجاد می کند که مانع لذت بردن می شود و ارگاسم هم جالب نمی شود. پس همانطور که فهمیدید، دشمن اول لذت رابطه جنسی، استرس است. ارگاسم و اوج لذت جنسی، خوب و راضی کننده است ولی بهتر است که آرام باشید و از تمام جنبه های سکس که به شما حس خوبی می دهد لذت ببرید، تا اینکه فقط به یک پایان هیجان انگیز فکر کنید.

واژینیسموس یا انقباض غیرارادی واژن

واژینیسموس نوعی عارضه است که در خانم ها می تواند باعث انقباض غیرارادی عضلات لگنی شوند که از اطراف واژن را گرفته اند. واژن می تواند باریک و تنگ باشد و دخول دردناک کند. دلیل واژینیسموس می تواند فیزیکی (مثلا اندومتریوز) ویا روانی (مثلا افسردگی و اضطراب) باشد. شما برای حل این مسئله به پزشک متخصص زنان مراجعه کنید تا او توصیه های لازم و درمان مناسب را به شما ارائه می کند.

مشکل رسیدن به ارگاسم

این هم یک عارضه است که می تواند کیفیت رابطه جنسی را تحت تاثیر قرار دهد. در این حالت، با وجود تحریک های کامل جنسی و وجود میل جنسی، زن نمی تواند به ارگاسم برسد. شاید تا حدودی می توان این مسئله را به بعضی از جنبه های یائسگی مرتبط دانست، ولی این عارضه خیلی پیچیده است. عدم توانایی زن در رسیدن به ارگاسم می تواند ریشه در آموزش های اشتباه جنسی و نادیده گرفتن تمایل خود فرد و عدم آگاهی او نسبت به بدن خودش داشته باشد. این مسئله را به استرس و اصطراب هم ربط دارد و مشکل شایعی در افرادی است که افسرده هستند.

بیشتر بخوانید: آیا ارضا شدن (ارگاسم) فایده ای هم دارد؟

لذت نبردن از رابطه جنسی

اضطراب اینکه همسرتان لذت ببرد

شاید خیلی نگران هستید که همسرتان لذت ببرد و دچار استرس زیادی در این مورد شده اید و اضطراب نمی گذارد که شما یک نفس راحت بکشید و آرام باشد. اگر مشکل شما این است باید بدانید که لذت شما هم درست به اندازه لذت همسر شما مهم است و شما هم لایق همین ندازه توجه از سوی طرف مقابل هستید. از سمت دیگر، این امکان هم وجود دارد که شما قصد دارید حرکت جدید را امتحان کنید، ولی هنوز در مورد آن با همسر خود حرفی نزده اید، زیرا مثلا خجالت می کیشید یا می ترسید همسرتان ایده شما را نپذیرد. واقعیت این است که بدون اینکه افکارتان را کاملا بروز دهید، نمی توانید خودتان را راضی کنید و لذت ببرید و این باعث تنش و استرس در رابطه شما می شود.

به هر حال دلیل استرس شما هر چیز که باشد باید آرام باشید تا بتوانید بیشترین لذت را از سکس ببرید. به همین دلیل بهتر است تابوها را فراموش کنید و اضطراب و نگرانی خود را کنار بگذارید. باید بداتان باشد که ایده ها و خواسته های خود را با همسر در میان بگذارید. چطور ممکن است بدون اینکه در مورد هیجانات و تمایلات خود حرف نزنید و بتوانید لذت ببرید؟

حس اطمینان نداشتن به خود

شاید نسبت به بعضی از قسمت های بدن خود حس خوبی ندارید و راحت نیستید. شاید تلاش می کنید که همسرتان آن قسمت ها را لمس نکند یا دوست دارید قسمت های دیگر از بدن را که نسبت به آنها اعتماد به نفس بیشتری دارید نشان دهید. اصلا شاید از اینکه لخت باشید حس ناراحتی می کنید. چطور می توانید از سکس لذت ببرید وقتی که حس راحتی ندارید؟ پس بهتر است که حس عدم اطمینان، استرس و اصطراب را کنار بگذارید. اگر با طرف مقابل خود حس راحتی می کنید و نسبت به خودتان هم مطئن باشید. اینگونه می توانید تجربه ای لذت بخش را داشته باشید.

با دانستن دلایل لذت نبردن از رابطه جنسی می توانید این مشکلات را حل کنید و یک رابطه جنسی عاشقانه و پر لذت با همسر خود داشته باشید.

 

مطالب مشابه را ببینید!