مجله تاپ‌ناز‌

ماسک نشاسته برای پوست + روش تهیه چند ماسک نشاسته برای شفافیت پوست

ماسک نشاسته یکی از ماسک های خوب برای زیبایی و شفافیت پوست است و در ادامه روش تهیه چند نوع ماسک نشاسته را به شما آموزش می دهیم.

ماسک نشاسته می تواند خشکی و کدری پوست را رفع کند و برای پوست شما شادابی و لطافت ایجاد کند. در این بخش تاپ ناز 7 نوع ماسک نشاسته را معرفی می کنیم.

نشاسته ماده ای چسبنده است و همین خاصیت باعث تمیز شدن پوست شما می شود و می تواند جرم های روی پوست را دفع کند. می توانید از ماسک نشاسته برای از بین بردن جوش صورت و رفع بیماری آکنه استفاده نمایید.

برای درمان پوست آسیب دیده نیازی نیست که از محصولات شیمیایی با قیمت بالا استفاده کنید و می توانید با صرف هزینه های پایین و مواد طبیعی بهترین ماسک های طبیعی را برای پوست خود تهیه کنید. ماسک نشاسته بسیار مفید است و در ادامه روش تهیه انواع ماسک را می خوانید.

 

انواع ماسک نشاسته برای زیبایی پوست

ماسک نشاسته مانند ماسک جوش شیرین برای رفع جوش صورت و جلوگیری از در آوردن جوش مفید و موثر می باشد و می توانید خیلی راحت این ماسک را در منزل تهیه کنید و به پوست آسیب دیده کمک کنید.

 

ماسکی از نشاسته و شیر

این ماسک را بهتر است که یک یا دو بار در هفته استفاده کنید و بعد از یک ماه متوجه تاثیر معجزه آسای نشاسته بر روی پوست صورت خود می شوید.

مواد لازم

نشاسته : ۱ قاشق مربا خوری
شیر : ۲ قاشق مربا خوری

طرز تهیه ماسک

ابتدا نشاسته را در مقداری آب سرد حل کنید.

سپس به نشاسته حل شده شیر را اضافه کنید.

و بعد از مخلوط کردن شیر و نشاسته، مخلوط را بر روی پوست تمیز صورت خود به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید. بهتر است که در هنگام استفاده از این ماسک، یک لیوان شیر و نشاسته نیز میل کنید.

ماسک نشاسته برای پوست

ماسک نشاسته و آلوئه ورا

مواد لازم

  • ژل آلوئه ورا/ یک قاشق غذاخوری پُر
  • کپسول ویتامین E/ یک عدد
  • نشاسته ذرت/ یک قاشق چای خوری
  • سفیده تخم مرغ/ یک عدد

طرز تهیه ماسک

برای تهیه این ماسک، در ابتدا سفیده تخم مرغ را به خوبی هم بزنید و بعد دیگر مواد ذکر شده در بالا را به آن اضافه کنید، سپس ماسک بدست آمده را بر روی صورت و گردنتان بمالید و پس از خشک شدن با آب شست و شو دهید.

 

ماسک نشاسته و روغن زیتون

مواد لازم

  • روغن زیتون/ یک قاشق غذاخوری
  • نشاسته برنج/ یک قاشق غذاخوری
  • آبلیمو/ یک قاشق غذاخوری
  • کاهو/ یک عدد

طرز تهیه ماسک

کاهو را نصف کنید و سپس به همراه آبلیمو داخل مخلوط کن بریزید و بعد نشاسته و روغن زیتون را به مخلوط قبلی اضافه کنید. اکنون ترکیب تهیه شده را بعد از شستن صورت خود استفاده کنید، بعد از حدود ۲۰ دقیقه صورتتان را با آب زیاد شست و شو دهید، در آخر یک کرم مناسب پوست خود به صورتتان بمالید. برای اثر بخشی بهتر این نوع ماسک، بهتر است دو بار در هفته از آن استفاده نمایید.

ماسک نشاسته، شیر و هویج

مواد لازم

  • هویج/ ۲ عدد
  • سفیده تخم مرغ/ یک عدد
  • روغن زیتون/ یک قاشق چای خوری
  • شیر و نشاسته/ به مقدار لازم

طرز تهیه ماسک

هویج را خرد کنید و بقیه مواد را کم کم به آن بیفزایید، حال ترکیب حاصل را روی پوست صورت خود بمالید و بعد از حدوداً ۳۰ دقیقه با آب ولرم صورتتان را بشویید.

 

ماسکی از نشاسته برنج و سرکه سیب

مواد لازم

  • نشاسته برنج/ یک قاشق چای خوری
  • کربنات/ نصف قاشق چای خوری
  • سرکه سیب/ یک قاشق چای خوری

طرز تهیه ماسک

همه مواد را با هم ترکیب کنید و بعد از اینکه صورت خود را با صابون روغن زیتون شستشو دادید، می توانید این ماسک را مورد استفاده قرار دهید و ۲۰ دقیقه صبر کنید، سپس صورتتان را با آب معدنی و نصفی از لیمو بشویید و در آخر با یک پد تمیز خشک کنید. این ماسک درمانی به صورت روزانه باید استفاده شود.

 

ماسک نشاسته، سفیده تخم مرغ و ماست

این ماسک صورت شما را به مرور زمان شفاف می کند و می توانید این نوع ماسک طبیعی را جزء دسته های ماسک شفاف کننده پوست صورت قرار دهید این ماسک مانند ماسک سفیده تخم مرغ برای از بین بردن بیماری پوستی آکنه بسیار مفید است.
اگر پوست چربی دارید بهتر است که ماسک کم چرب در تهیه این ماسک استفاده کنید.

مواد لازم

سفیده تخم مرغ : ۱ عدد
ماست : ۱ قاشق غذا خوری
پودر نشاسته : ۱ قاشق مربا خوری

طرز تهیه ماسک 

ایتدا  زرده و سفیده تخم مرغ را از یکدیگر جدا کنید سپس سفیده تخم مرغ را در درون ظرفی مناسب آنقدر هم بزنید تا پف کند.

سپس ماست و پودر نشاسته را به سفیده تخم مرغ اضافه کنید.

بعد از این که همه این مواد را به خوبی با یکدیگر مخلوط کردید ماسک را به مدت ۲۰ دقیقه بر روی پوست خود بزنید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورت خود را با آب خنک بشویید و با کمک دستمال نرمی پوست صورتتان را خشک کنید. بهتر است که این ماسک را به مدت دو یا سه بار در هفته استفاده کنید.

 

ماسکی از نشاسته و ماست

اگر پوستی چرب دارید در تهیه این نوع ماسک از چند قطره آبلیمو یا آب پرتقال و ماست کم چرب استفاده کنید. در مدتی که این ماسک بر روی صورت شما قرار می گیرد از خندیدن و اخم کردن خود داری کنید. این ماسک مفید را می توایند به مدت ۱ تا ۲ بار در هفته استفاده کنید.

مواد لازم

نشاسته : ۳ قاشق غذا خوری
ماست کم چرب : ۱ قاشق غذا خوری

طرز تهیه

در درون ظرفی مناسب نشاسته را با ماست کم چرب مخلوط کنید و مخلوط این مواد را هم بزنید تا به شکل خمیری یکدست در آیند سپس این خمیر حاصل را بر روی پوست تمیز صورت خود به مدت ۳۰ دقیقه قرار دهید و بعد از مدت زمان ذکر شده صورتتان را با کمک آب سرد بشویید.

نشاسته خاصیت ترمیمی بالایی دارد و در زمان های گذشته از پودر آن برای رفع سوختگی پوست و درمان آبله مرغان و رفع سوختگی و عرق سوز شدن استفاده می کردند.

مطالب مشابه را ببینید!