مجله تاپ‌ناز‌

ماسک پونه برای زیبایی پوست + طرز تهیه 2 ماسک ساخته شده با پونه برای جوانسازی

ماسک پونه برای زیبایی و جوانسازی پوست بسیار سودمند است و ویتامین های زیادی دارد و می توانید به طور مرتب از این ماسک استفاده کنید.

روش تهیه کردن ماسک پونه برای زیبایی و جوانسازی پوست

پونه نام های دیگری مانند پودنه، فودنه و نهنا خالواش نیز دارد. یکی از گیاهانی می باشد که به نعناع بسیار شبیه است و از خانواده گیاه نعناع است.  مواد موجود در پونه شامل روغن منتول، ویتامین های مختلف مانند A، B و C می باشد. ماسک پونه می تواند در درمان بیماری های پوستی مانند آکنه و اگزما و بیماریه ای گوارشی، التهاب دندان و لثه هم مفید واقع شود. مرغوب ترین پونه، پونه وحشی است که در کنار چشمه های خنک رشد می کند. بهترین موقع برای جمع آوری پونه اوایل فروردین تا میانه اردیبهشت است.

خواص پونه برای پوست

در ادامه این مطلب بعضی از خواص و فواید پونه برای پوست را توضیح می دهیم.

درمان آکنه با پونه

آکنه بیماری پوستی است که پوست را دچار لکه می کند.

پیش از 80 درصد از جوانان به آکنه مبتلا می شوند.

آکنه دو نوع التهابی و غیر التهابی دارد و روش های درمان زیادی دارد که یکی از این روش ها استفاده از پونه می باشد.

هیچ وقت سعی نکنید آکنه های خود را از بین ببرید زیرا باعث ایجاد لکه های پوستی تیره و چاله در پوست می شوید.

 

 

ماسک پونه برای زیبایی پوست

جوان سازی پوست با پونه

پوست چروک شده ناشی از خالی شدن زیر پوست است و پوست را دچار شکستگی می کند. در این موارد کرم های موضعی زیاد موفق به جوان سازی پوست نمی شوند بلکه قبل از چروک شدن باید آنها را استفاده کنید تا چروک های پوستی حاصل نشوند. ماسک پونه به شما کمک می کند تا پوست را جوان تر کنید و این چروک ها را تا حدی از بین ببرید.

ماسک پونه برای جوان سازی

پونه طعم گرم دارد و خاصیت جوان سازی و ضد پیری دارد. این گیاه میکروب های موجود در صورت از بین می برد و از ایجاد آکنه جلوگیری می کند و باعث شفافیت پوست می شود. گیاه پونه خون را تصفیه می کند و باعث گردش خون بهتر می شود.

مواد مورد نیاز:

  • پونه کوهی خشک شده نصف قاشق چای خوری
  • خاک چینی یک قاشق چای خوری
  • سفیده تخم مرغ یک عدد
  • آب در صورت نیاز

نحوه آماده سازی :

در ابتدا سفیده تخم مرغ را با خاک چینی مخلوط کنید. سپس پونه کوهی خشک شده را به آن اضافه کنید. اگر مخلوط خیلی سفت بود و روی صورت قرار نگرفت، مقداری آب به آن اضافه کنید.

طریقه مصرف :

ماسک آماده شده را روی صورت خود در حدود 1 دقیقه ماساژ دهید. پس از ماساژ دادن بهتر است حرف نزنید تا ماسک خشک شود. پس از گذشت 15 تا 20 دقیقه این ماسک خوب خشک می شود و می توانید آن را بشویید. باید دقت کنید که ماسک خوب خشک شده باشد. ماسک خشک شده باعث حس کشیدگی در صورت می شود.

مصرف این ماسک را سه بار در هفته تکرار کنید تا پس از گذشت چند ماه صورت جوان تر و شفاف تری داشته باشید.

ماسک پونه برای از بین بردن لکه های سیاه پوست

روش های طبیعی برای از بین بردن لکه های پوستی خیلی مفید و کم هزینه هستند. در ادامه این مطلب یکی از این روش ها را توضیح می دهیم.

مواد لازم برای ماسک  :

  • پونه تازه
  • روغن زیتون

نحوه آماده سازی ماسک :

پونه تازه را خوب له کنید و آن را با روغن زیتون مخلوط نمایید. باید اجازه دهید سه تا پنج روی در مقابل نور خورشید یا در مکانی گرم بماند. پس از مدت زمان تعیین شده این محلول را 15 تا 20 دقیقه روی شعله ملایم گاز حرارت دهید. محلول را از صافی رد کنید تا پمادی بدست آورید.

طریقه مصرف :

این پماد را در هفته دو بار استفاده کنید تا بعد از یک ماه تاثیرات مثبت آن را روی پوست خود ببینید. در نظر داشته باشید که مصرف بیش از حد پونه برای پوست ممکن است مضر باشد. افرادی که حساسیت به گیاه نعنا بهتر است اصلا از این ماسک ها استفاده نکنند. زیرا پونه هم خانواده نعنا است و ممکن است نتیجه درمان را عوض کند.

عوارض مصرف پونه :

ماسک پونه برای افرادی که دچار آلرژی هستند توصیه نمی شود ولی مصرف خود پونه عوارض دیگری هم دارد که در ادامه به آنها اشاره می کنیم.

پونه می تواند باعث سقط جنین شود. پونه باعث ایجاد نارسایی کبدی می شود. پونه در کار کلیه اختلال ایجاد می کند. روغن پونه باعث ایجاد هذیان در افراد می شود و می تواند باعث شوک، صرع، اختلال بینایی و شنوایی شود.

مطالب مشابه را ببینید!