مجله تاپ‌ناز‌

ماسک ژلاتین برای حجم دادن و تقویت کردن موها و روش تهیه این ماسک موثر

ماسک ژلاتین یکی از بهترین ماسک ها برای مراقبت از مو است. این ماده طبیعی دارای اثرات شگفت انگیز بر مو است و پروتئین موجود در آن باعث ترمیم موهای آسیب دیده می شود و آنها را تقویت می کند. اگر مایل هستید که در منزل این ماسک را تهیه کنید و از خواص شگفت انگیز آن بهره مند شوید با ما همراه باشید.

ژلاتین یک ماده بدون رنگ و بدون طعم است و به سه شکل پودر، دانه و ورق موجود است. این ماده طبیعی حاوی پروتئین کراتین است و باعث رشد و تقویت مو می شود. برای تهیه ماسک به شما پیشنهاد می کنیم که از پودر آن استفاده کنید.

تهیه ماسک ژلاتین برای حجم دهی و تقویت موها

ژلاتین باعث زیبایی پوست و تقویت مو می شود و می توانید از پودر آن برای تهیه ماسک بهره ببرید. این ماده طبیعی به موهای آسیب دیده کمک می کند و باعث تقویت آنها می شود و پروتئینی که در آن موجود است باعث ترمیم موهای آسیب دیده می شود. از سیزده اسید آمینه مورد نیاز مو دوازده تای آن در ژلاتین وجود دارد.

ژلاتین یک ماده چسبنده بدون رنگ و بدون طعم است که از کلاژن ساخته شده است و ساختار کلاژن را بعضی اجزای بدن حیوانات مانند استخوان ها، غضروف و … تشکیل می دهد. ژلاتین در آشپزی و تولید محصولات دارویی و آرایشی استفاده می شود. این ماده به سه شکل پودر، دانه و ورق موجود است.

از فواید ژلاتین برای پوست و مو می توان به خواص نرم کنندگی و شفافیت بخشی، تقویت مو، پاکسازی ناخالصی ها از پوست و رفع چین و چروک اشاره کرد. ژلاتین منبع خوبی از کراتین است و کراتین هم برای رشد مو، ناخن و دندان ها بسیار عالی است. ماسکی که از ژلاتین تهیه می شود باعث بهبود ضخامت و رشد مو و جلوگیری از ریزش مو می شود. در ادامه روش تهیه ماسک ژلاتین برای حجم دادن و تقویت مو را می خوانید.

ماسک ژلاتین برای حجم دادن و تقویت کردن مو

روش تهیه ماسک ژلاتین برای حجم دهی موها

ژلاتین فواید زیادی دارد و یکی از این فواید درمان موهای کم حجم یا به اصطلاح کم پشت است. اگر مایل هستید که موهای حجیم و زیبا داشته باشید می توانید این ماسک را خیلی راحت در منزل تهیه کنید و آثار شگفت انگیز آن را روی موهای خود ببینید.

مواد لازم

  • زرده تخم مرغ: یک عدد
  • پودر کاکائو: پنج قاشق غذاخوری
  • ژلاتین: یک  قاشق غذاخوری
  • شیر گرم : ۱۰۰ میلی لیتر

ماسک ژلاتین برای حجم دادن و تقویت کردن مو

روش تهیه

  • در ابتدا ظرفی مناسب از پودر ژلاتین را با شیر گرم مخلوط کنید و آن را 20 دقیقه کنار قرار دهید.
  • سپس به مخلوط قبلی پودر کاکائو و تخم مرغ اضافه کنید و هم بزنید تا خوب مخلوط شوند.
  • حالا ماسک آماده شده را با موهای خشک خود آغشته کنید.
  • برای تاثیرگذاری بیشتر، پس از آغشته کردن مو به ماسک از یک کلاه پلاستیکی بهره بگیرید.
  • حدود 1 ساعت صبر کنید سپس موها را با آب خنک و شامپو بشویید.
  • برای خشک کردن موها، سر خود را به سوی پایین خم کنید. با این کار حجم بالایی از مو را می بینید.

مطالب مشابه را ببینید!