مجله تاپ‌ناز‌

مدل دستبند بافتنی + آموزش ساخت دستبند بافتنی با کاموا

در این بخش انواع مدل های دستبند بافتنی زیبا با همراه آموزش ساخت دستبند را آماده کرده ایم که با دیدن این مطلب می توانید زیباترین مدل های دستبند بافتنی را خودتان درست کنید و با کاموا ببافید.

در این آموزش درست کردن دستبند با طرح قلب و با استفاده از دو نخ رنگی را در اختیار شما قرار می دهیم که امیدواریم پس از یادگیری بتوانید خیلی راحت در منزل درست کنید و از این دستبندهای زیبا که خودتان بافته اید لذت ببرید.

مدل دستبند بافتنیمدل دستبند بافتنی

آموزش ساخت دستبند با کاموا و مدل های زیبای دستبند بافتنی

در این می خواهیم روش بافت دستبند با کاموا را به شکل های زیبا و هنرمندانه به شما آموزش دهیم، شما می توانید با دفت و صبر و حوصله به خرج دادن این مدل های زیبای دستبند را در منزل بسازید.

وسایل مورد نیاز :

  • نخ کوبلن یا کاموا در دو رنگ متفاوت
  • تخته شاسی
  • قیچی
  • قفل، گیره و آویز دستبند در صورت دلخواه

مدل دستبند بافتنی

برای شروع کار، در ابتدا 4 رشته نخ را در اندازه های یکسان و دو رنگ متفاوت و دلخواه برش بزنید، حالا هشت رشته نخ بدست خواهد آمد. همانطور که در عکس می بینید، نخ های رنگی را یکی در میان قرار دهید و آنها را با فاصله 3 اینچ گره بزنید.

مدل دستبند بافتنی

اکنون برای نگه داشتن راحت تر نخ ها در زمان بافت، آن را بر روی تخت شاسی قرار داده و با گیره محکم کنید و با تا زدن رشته نخ ۸ تایی آن را به دو قسمت ۴ تایی تبدیل کنید؛ توجه داشته باشید که رشته نخ ها طوری قرار بگیرند که رنگ نخ ها در دو طرف یکسان باشد.

مدل دستبند بافتنی

حال زمان بافت نخ ها می باشد، برای این کار در ابتدا از سمت چپ اولین نخ را که در تصویر  به رنگ قرمز است، بگیرید و مطابق شکل زیر آن را از روی نخ دوم (نخ آبی رنگ)  عبور دهید.

اکنون نخ قرمز را به شکل ۴ انگلیسی از زیر نخ آبی رد کنید و با درست شدن یک حلقه  دور نخ آبی آن را بکشید و گره را محکم کنید.

بخوانید: مدل کیف بافتنی خارجی + آموزش ساخت کیف بافتنی بسیار شیک

مدل دستبند بافتنی

مدل دستبند بافتنی با کاموا

این عمل را دوباره انجام دهید، توجه داشته باشید که در طول کار باید این بافت دو بار تکرار شود، حال به بافتن سمت راست دستبند ادامه دهید، طوری که تقریبا همه رنگ های بیرونی به سمت وسط رسند، اکنون بافت شما به شکل وی در خواهد آمد.

مدل دستبند بافتنی

مدل دستبند بافتنی

در این مرحله از ساخت دستبند با کاموا ، از سمت راست دستبند، بیرونی ترین نخ (نخ قرمز) را گرفته و مانند بافت سمت چپ یک گره به شکل ۴ انگلیسی برعکس بر روی نخ کناری آن (نخ آبی) درست کنید، همچنین مانند مرحله قبلی دو بار گره بزنید. این مدل گره زدن متمایل را تا جایی که دو نیمه به هم متصل شوند، ادامه دهید.

مدل دستبند بافتنی

سپس به شیوه ای که در بالا توضیح داده ایم، ردیف دوم را نیز درست کنید. اکنون دو ردیف به شکل وی انگلیسی بدست خواهد آمد.

مدل دستبند بافتنی

شیک ترین مدل های دستبند با کاموا

در این مرحله بافت ردیف خاص را یاد می گیرید؛ برای این منظور دومین رشته نخ از بیرونی ترین قسمت( در اینجا با رنگ آبی نمایش داده شده) را بگیرید و به وسیله نخ کناری آن (نخ قرمز رنگ) و مطابق شکل به سمت عقب یک گره بزنید. (دو بار گره بزنید)

مدل دستبند بافتنی

حال مرحله قبلی بافت را به روش گفته شده برای سمت دیگر دستبند نیز تکرار نمایید.

مدل دستبند بافتنی

اکنون بافت ردیف را با گرفتن دومین نخ بیرونی (رشته نخ قرمز) و زدن گره های جلویی به وسیله نخ ها ادامه داده تا اینکه به قسمت میانی برسید.

بیشتر بخوانید: آموزش بافت کلاه بافتنی لبه دار + 2 مدل کلاه زیبای بافتنی لبه دار با میل

مدل دستبند بافتنی

مدل دستبند بافتنی

مرحله قبلی را برای سمت دیگر بافت نیز درست مانند تصویر آیینه ای تکرار کرده و بعد از انجام این کار قسمت بیرونی قلب شکل خواهد گرفت.

مدل دستبند بافتنی

در مرحله بعدی با اتمام ردیف توسط دومین نخ بیرونی (نخ آبی در شکل) مدل قلب درست شده و اکنون باید ساخت پر کردن گره های رویی را انجام دهید (حرکت بافت به سمت میانه می باشد)

مدل دستبند بافتنی

سپس یک ردیف بافت عادی انجام دهید و دو ردیف بافت خاص (همانطور که در بالا توضیح دادیم) تا شکل یک قلب دیگر درست شود، باقی بافت را به شکل ۲ ردیف عادی، ۲ ردیف خاص، ۲ ردیف عادی، ۲ ردیف خاص و … ادامه دهید.

مدل دستبند بافتنی

کار ساخت دستبند با کاموا را تا جایی که بلندی دستبند اندازه و مناسب دستتان شود، باید ادامه دهید.

مدل دستبند بافتنی

بعد از اطمینان پایان کار، با زدن یک گره بزرگ در انتهای دستبند، این کار را به اتمام رسانیده و انتهای آن را با قیچی برش بزنید.

مدل دستبند بافتنی

پس از طی کردن تمام این مراحل حالا شما طرح های زیبای قلب را دارید و امیدواریم که از این طرح های زیبا لذت ببرید و مورد پسند شما قرار بگیرد.

مطالب مشابه را ببینید!