مجله تاپ‌ناز‌

فواید مشورت کردن با همسر و نکاتی که در مورد آن باید بدانید

فواید مشورت کردن با همسر و نکاتی که در مورد آن باید بدانید

مشورت کرن با همسر فوایدی دارد. مشورت کردن یعنی الهام گرفتن و استفاده از افکار و نظران فردی است که با او صحبت می کنید. مشورت در زندگی زناشویی هم یکی از موارد مهم برای استحکام و ایجاد اعتماد میان زوجین است. مشورت کردن با همسر باعث ایجاد عشق، محبت و نزدیکی بیشتر بین زوجین خواهد شد.

مشورت ردن یعنی استفاده کردن از تجربیات و تفکرات افراد دیگر برای بهتر کردن اوضاع، حل مشکل و یا انجام بهتر کار مورد نظر. مشورت کردن میان اعضای خانواده به ویژه زن و شوهر باعث حفظ صمیمیت می شود و باعث می شود تا در تصمیم گیری هایشان به نتیجه ای درست برسند. مشورت باعث مستحکم تر شدن رابطه زناشویی و رابطه نزدیک میان زوجین می شود.

مشورت کردن با همسر

تضمیم گرفتن یک جانبه در زندگی باعث احساس پوچی در طرف مقابل می شود و نشان دهنده نداشتن جایگاه محکم در خانواده می باشد. حس پوچی باعث می شود تا همسر به طرف انزوا و بی مهری برود و به آرامی جدایی میان زن و شوهر اتفاق می افتد. مشورت با همسر در امور زندگی از کوچکترین تا بزرگترین آنها باعث اعتماد طرفین و استحکام در زندگی خواهد شد.

بخوانید: راز آرامش زن و شوهر و محبت و عشق زوجین

اهداف و منافع مشورت کردن

مشورت کردن منافع زیادی دارد. یکی از منافع مشورت الهام گرفتن از دیدگاه ها و افکار شخصی می باشد که با او مشورت می کنید. زن و شوهر با مشاوره می توانند از افکار همدیگر اطلاع پیدا کنند و به هم نزدیک تر شوند و با نقاط ضعف و ناتوانایی هایشان آشنا شوند. مشورت کردن به طرف مقابل می فهماند که مورد اعتمادترین و قابل اطمینان ترین فرد برای مشورت می باشد. هدف اصلی از مشورت میان زن و مرد این مسئله می باشد که دو نفر اصلی از اعضای خانواده از دیدگاه و تفکران هم آگاه می شوند و در عمل هر آن چه برای عقل و منطق مورد قبول باشد انجام می گیرد و رابطه میان زن و شوهر مستحکم می شود.

 

فوائد مشورت نمودن

مشورت کردن در خانواده و بین زوجین دارای فوائد بسیاری است که به معرفی آن می پردازیم:

  • مشورت کردن با همسر باعث شخصیت دادن به طرف مقابل خواهد شد.
  • مشورت نمودن باعث استفاده از توان عقلی طرف مقابل می شود.
  • مشورت باعث احترام و محبت عملی به همسر خواهد شد.
  • مشورت نمودن باعث می شود تا نقاط ضعف و قوت خود را از نگاه طرف مقابل دید.
  • مشورت باعث جلوگیری از خود خواهی و خود رایی می شود.
  • مشورت زوجین با یکدیگر نشان دهنده عشق و محبت بین آنها است و آن را ثابت می کند.
  • با مشورت کردن ضرر و آسیب کمتر خواهد شد.
  • مشورت زوجین با یکدیگر باعث ایجاد تفاهم و همدلی بیشتر بین آن ها خواهد شد.
  • مشورت باعث گرفتن تصمیم درست و منطقی تر خواهد شد.
  • در نهایت مشورت ایجاد اعتماد بین زوجین خواهد کرد.
بخوانید: عادت های خوب زن و شوهر خوشبخت که قبل خواب انجام می دهند

مشورت در خانواده

یکی از مهمترین موارد که باعث استحکام خانواده و رابطه زن و شوهر می شود، مشورت کردن است. بعضی از مواردی که زن و مردان در مورد آن با هم مشورت می کنند شامل انتخاب رشته فرزند، انتخاب محل تحصیل، ازدواج فرزند، خرید یا تعویض کردن منزل و ماشین، مسافرت، دعوت از مهمان، نحوه هزینه و خرج خانه و … می شود.

 

مشورت در قرآن

مشورت یک اصل قرآنی است. خداوند بزرگ در قرآن درباره مشورت می فرمایند:

« و شاورهم فی الامر… در امور با هم مشورت کنید»

« و امرهم شوری بینهم…»

 

انواع خانواده در مشورت کردن

دو نوع خانواده وجود دارند:

  • خانواده مشارکتی
  • خانواده مقاربتی

 

خانواده رقابتی

در این نوع خانواده ها هر کدام از زوجین یا اعضای خانواده مثل دو رقیب عمل کرده و سعی در سبقت گرفتن از یکدیگر دارند، به همین دلیل در خانواده های رقابتی زن سالاری یا مرد سالاری اتفاق خواهد افتاد و هر دو عضو خانواده زن یا مرد محکوم به شکست خواهند بود. مشورت نکردن در امور خانواده باعث آسیب رسیدن به سایر اعضاء خانواده خواهد شد و عواقب بدی به همراه خواهد داشت.

 

خانواده مشارکتی

در این نوع از خانواده ها طرفین و اعضای خانواده برای هم ارزش گذاشته و با یکدیگر مشورت می نمایند، زن و مرد در اغلب موارد و مسائل پیش آمده در زندگی با مشورت با هم تصمیم درستی می گیرند. در بسیاری از روایات آمده است که حضرت علی (ع) با همسرشان فاطمه زهرا سلام الله علیه بسیار مشورت می کردند. همچنین می توانید برای آشنایی با افراد نا مناسب برای مشورت کلیک کنید.

مطالب مشابه را ببینید!