مجله تاپ‌ناز‌

مشکل سفیدی ابروها + دلایل سفید شدن و درمان سفید شدن ابرو

مشکل سفیدی ابروها

وجود تارای سفید میان ابروها شاید دلهره آور باشد و فر فردی با توجه به ویژگی های منحصر به فرد بدن خود در یک دوره از سن خود این سفید شدن را تجربه می کند. در ادامه عوامل موثر در ایجاد سفید شدن ابرو و درمان آن را می خوانید.

سفید شدن ابرو یکی از دغدغه های بزرگ برای افراد با سن کم تبدیل شده است، این افراد همیشه به دنبال روش هایی برای درمان ابروی سفید خود هستند. در بعضی از افراد وجود این تارهای سفید در ابرو می تواند باعث پایین آمدن اعتماد به نفس و گوشه گیری آنها شود.

روند سفید شدن موهای ابرو کاملا طبیعی است و از سن 30 تا 35 ممکن است شروع شود و تا 50 سالگی تعدادی تار سفید در میان ابروهای شما ایجاد شود. عوامل زیادی در ایجاد تارهای سفید بین ابروها نقش دارند، که افزایش سن یکی از این عوامل است. اگر سن شما کم است و ابروهای شما سفید شده است باید عوامل موثر را بررسی کنید.

دلایل اصلی سفیدی ابرو

عوامل زیادی بر سفید شدن موهای ابرو تاثیرگذار است که ما تعدادی از آنها بررسی کرده ایم:

 

مصرف دخانیات و سیگار

مصرف سیگار و دخانیات یکی از عادت های اشتباه است که تاثیر زیادی بر پوست و مو دارد. مصرف دخانیان در بدن باعث آزاد شدن رادیکال های مضری در بدن می شود که باعث کاهش فوملانین و در نتیجه سفیدی ابرو و مو می شود. اگر به دنبال درمان موهای سفید ابروهای خود هستید حتما اقدام به ترک این ماده خطرناک کنید.

 

برنامه غذایی نامناسب:

استفاده نکردن از مواد غذایی و سبزیجات سالم باعث ایجاد برنامه غذایی اشتباه می شود که روی پوست و مو تاثیر می ذارد. اگر این روند را ادامه دهید به سفیدی ابرو در سن پایین تر دچار می شوید.

 

مصرف نکردن ویتامین D:

ویتامین دی که زیاد به آن توجه نمی شود نقش زیادی در زیباسازی پوست و مو می شود. کمبود ویتامین دی در سن پایین بسیار اثرگذار است و باعث اختلالی در بدن می شود. استفاده از ویتامین D بر مستحکم سازی استخوان و زیبایی پوست نقش زیادی دارد و تعادل ملانین و افزایش اءوملانین بدن دارد.

ژنتیک:

یکی از عوامل مهم در سفیدی مو و ابرو، ژنتیک می باشد. اگر پدر و یا پدربرگ و یا حتی فامیل نزدیک در سن جوانی به این عارضه دچار شده اند باید خیلی سریع به فکر درمان ابروی سفید خود باشید.

مصرف انواعی از داروهای شیمیایی:

اگر از دارو و قرص هایی استفاده می کنید که باعث ایجاد تغییرات در سطح هورمون شما می شود. سفید شدن ابروها امری دور از انتظار نیست.

بخوانید: دلایل سفید شدن مو در جوانی چیست؟

مشکل سفیدی ابروها

بیماری هایی که باعث سفیدی ابرو می شوند:

  1. بیماری ارثی آلبینیسم: این بیماری رنگ دانه های بدن را دچار اختلال می کند. در این حالت مو و چشم ها دچار سفیدی و در طی مدت رنگ خود را از دست می دهند و به سفیدی مطلق تبدیل می شوند.
  2. آلوپسی آره تا: در این بیماری قسمتی از بدن موهای خود را از دست می دهد، که بعد از گذشت زمانی دوباره به رنگ سفید رشد خواهد کرد.
  3. لک و پیس: از علائم به وجود آمدن این بیماری سفید شدن نقطه ای از بدن است. برای درمان این بیماری باید از پوست ابرو نمونه گیری شود و سپس به روند بهبود آن ادامه داد.

 

درمان ابروی سفید

داروی موثری برای درمان سفیدی ابرو هنوز وارد بازار نشده است و البته ممکن است در سال های آینده با استفاده از ژن درمانی بتوان ابروی سفید را درمان کرد.

اما بعضی ها تصور می کنند که با کندن تارهای موی سفید از رویش مجدد آنها جلوگیری می کنند ولی باید گفت که اشتباه است زیرا مرک رنگ دهی این تارها وجود رنگ دانه هایی در آن منطقه می باشد، وقتی این رنگ دانه ها قدرت رنگ سازی خود را از دست می دند روند سفیدی مو به آرامی رخ می دهد.

بعضی ها فکر می کنند که با کندن این تارهای موی سفید ممکن است سفیدی به دیگر مکان ها هم منتقل شود ولی این باور هم غلط است. با کندن تار موی سفید فقط ریش مو را ضعیف می کنید و رویش آنها را از نارک به ضخیم تبدیل می کنید. پس هیچ نظر علمی مبنی بر این که سفیدی موها منتقل می شود وجود ندارد.

 

 

درمان های طبیعی برای سفیدی مو و ابرو

۱- مصرف چایی و قهوه:

استفاده از ماسک های چایی و قهوه در بازسازی و ترمیم موهای سفید نقش بسیاری دارد. در بعضی مردم، این ماسک ها موجب برگرداندن موها به رنگ اولیه خو می باشند.

۲- استفاده از ویتامین B12:

ویتامین B12  یکی از مواد معدنی ضروری در بدن ما می باشد. برای درمان ابروی سفید باید از استفاده قرص های B12  و موادی که که این ویتامین را داراست غافل نشوید. این ویتامین ملانین بدن را شما را تنظیم می کند و به بهبود روند درمان سفیدی ابرو هایتان کمک فراوان می کند.

۳- آفتاب گرفتن:

سعی کنید در طول روز حتما پوست و مو خود را دقایقی در معرض نور خورشید قرار دهید. سعی کنید این نور گرفتن ها در ساعات اولیه که نور دارای تمامی ویتامین ها و هیچ ماده مضری بر درون آن ها نیست استفاده شود تا در شادابی پوست نقش موثری ایفا کند.

۴- استفاده از ویتامین H:

ویتامین H که نام دیگر آن بیوتین است در بازسازی و ترمیم پوست و مو نقش زیادی دارد. باید توجه کرد که این ویتامین را فقط اندازه نیاز بدن خود باید استفاده کنید. استفاده زیاد این ویتامین باعث بر هم ریختن تعادل هورمونی و بدنی می شود. مواد غذایی مانند سفیده تخم مرغ، نان سفید، پیاز، خیار و بادام رشار از این ویتامین هستند و استفاده از آنها باعث تامین این ویتامین می شود.

مطلب پیشنهادی: سفید شدن موها و اطلاعاتی کامل در مورد سفیدی مو و دلایل سفید شدن مو

مطالب مشابه را ببینید!