مجله تاپ‌ناز‌

مصرف قهوه در دوران سرماخوردگی + آیا وقتی سرماخوردگی داریم قهوه مصرف کنیم؟

مصرف قهوه در دوران سرماخوردگی

آیا می توان در دوران سرماخوردگی قهوه مصرف کرد؟ مصرف کردن قهوه در دوران سرماخوردگی می تواند باعق افزایش التهاب گلو، کاهش آب بدن و ایجاد حساسیت شود. به هر حال اگر می خواهید به بی حالی دوران سرماخوردگی خود غلبه کنید، نوشیدن یک فنجان قهوه شما را مقداری سر حال می کند.

آیا تا به حال در دوران سرماخوردگی مصرف قهوه را امتحان کرده اید؟ در موقع بیماری وشیدن یک فنجان قهوه تازه دم می تواند برای شما جذاب باشد. قهوه آنتی اکسیدان های زیادی دارد. مصرف این نوشیدنی در دوران سرماخوردگی بسیار مفید است و البته مهایبی هم دارد. در این بخش مزایا و معایب نوشیدن قهوه در دوران سرماخوردگی را به شما می گوییم.

اثرات مصرف قهوه در دوران سرماخوردگی

قهوه می تواند به شما حس خوبی بدهد و حس کرختی و بی حوصلگی در دوران سرماخوردگی را کمتر کند. قبلا تصور می شود که کافئین موجود در قهوه باعث ایجد این حس می شود در صورتی که طی تحقیقات مشخص شده است که قهوه بدون کافئین هم می تواند باعث بهبود سرماخوردگی و بی حالی این دوران شود. ولی خوردن قهوه در دوران سرماخوردگی معایب و مزایایی دارد.

قهوه در دوران سرماخوردگی چه معایبی دارد؟

در ابتدا معایب نوشیدن قهوه در دوران سرماخوردگی را بررسی می کنیم.

 

آلرژی به قهوه

افرادی که به کافئین حساسیت دارند باید نوشیدنی گرم دیگری را در دوران سرماخوردگی مصرف کنند؛ زیرا در دوران سرماخوردگی، سیستم ایمنی بدن ضعیف‌تر است و مصرف قهوه آلرژی را افزایش می‌دهد.

تداخل دارویی با قهوه

یکی از موارد مصرف قهوه، تداخل داروها با آن می باشد. افرادی که به دلیل ابتلا به بیماری دارو مصرف می کنند باید برای مصرف قهوه با پزشک مشورت کنند.

بی‌خوابی

هیچی چیزی بیشتر از خواب نمی تواند برای سرماخوردگی مفید باشد. قهوه باعث افزایش هوشاری، کاهش زمان خواب و استراحت کمتر می شود. با توجه به این نکته تنها وقتی باید قهوه مصرف کرد که نیاز به تمرکز و هوشیاری است.

افزایش التهابات گلو

قهوه مقداری اسید دارد. اسیدهای موجود در این نوشیدنی ممکن است باعث تحریک گلو شوند و التهاب را افزایش دهند. روش های مختلفی برای دم کردن قهوه وجود دارد که می تواند باعث کاهش میزان اسید موجود در قهوه شود. یکی از روش های وشیدن قهوه سرد شده می باشد. این نوع قهوه اسید کمتری نسبت به دم شده دارد.

کاهش آب بدن

یکی از مواردی که پزشکان در طول سرماخوردگی به آن تاکید دارند مصف مایعات زیاد است. قهوه مدر است و مصرف آن باعث می شود که اب بدن کمتر شود. در حالی که برای کاهش سرماخوردگی بدن باید غنی از آب باشد. با توجه به این خاصیت، توصیه می شود که به جای قهوه وقتی که سرماخورده اید، آب بنوشید.

مصرف قهوه در دوران سرماخوردگی
بخوانید: مصرف قهوه در دوران سرماخوردگی

مصرف قهوه در دوران سرماخوردگی چه مزایایی دارد؟

نوشیدن قهوه در دوران سرماخوردگی مزایایی هم دارد که در ادامه بررسی می کنیم.

کاهش سردرد

در موقع سرماخوردگی، بدن درد و سردرد افزایش پیدا می کند. برای کاهش سردردهای شدید می توانید از قهوه استفاده نمایید. قهوه مضرات داروهایی شیمایی را ندارد و تسکین دهنده می باشد. با مصزف یک فنجان قهوه می توانید سردرد را از بین ببرید و به آرامش برسید.

 

احساس سرزندگی

یکی از مشکلاتی که سرماخوردگی ایجاد می کند، خستگی و افسردگی می باشد. این افسردگی باعث می شود که بیمار گوشه گیر شود و بی حال باشد. برای این که شادابی خود را بدست آورید، نوشیدن یک فنجان قهوه راهکار خوبی است. با مصرف قهوه می توانید انرژی خود را افزایش دهید.

تقویت سیستم ایمنی بدن

سرماخوردگی می تواند به دلیل ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن رخ دهد. تحقیقات نشان می دهد مصرف کمی قهوه می توند باعث بهبود سیستم ایمنی بدن شود.

 

مطلب پیشنهادی: با نوشیدن قهوه قوای جنسی خود را تقویت کنید

مطالب مشابه را ببینید!