مجله تاپ‌ناز‌

معرفی انواع نژاد سگ + بهترین نژادهای سگ برای نگهداری و خصوصیات هر کدام

خیلی از افراد به نگهداری سگ علاقه دارند و به همین جهت باید با نژاد سگ های مختلف آشنایی داشته باشند تا بسته به شرایط خودشان و محل نگهداری بهترین نژاد سگ را انتخاب کنند و با خصوصیات کامل آن آشنایی داشته باشند.

بیشتر انواع نژاد سگ تفاوت زیادی با هم ندارند و ممکن است شما با مشاهده هر کدام از این نژادها، با هم اشتباه بگیرید. در این مطلب هم چند نژاد محبوب و شناخته شده در کشورمان را معرفی می کنیم.

امروزه نگهداری از سگ بسیار مورد توجه افراد قرار گرفته است و ثابت شده است که از لحاظ روانی می تواند کمک کننده باشد و به همین دلیل در ادامه می توانید انواع نژاد سگ را بشناسید و با پرورش و نگهداری هر کدام از آنها آشنایی شوید.

انواع نژاد سگ و نگهداری از انواع آن

اگر شما می خواهید سگ بخرید باید به نژاد آن بسیار توجه داشته باشید و در ادامه ما چند نوع نژاد مناسب را معرفی کرده ایم.

سگ شیتزو

سگ شیتزو

سگ شیتزو با اختلاف زیادی درجه اول محبوبیت در ایران را دارد. نام این سگ به معنی شیر کوچک است ولی بر خلاف اسمش ظاهری مانند عروسک دارد و شکارچی نیست. شیتزو نژادی ملوس، مهربان و دوست داشتنی است و مدام به دنبال صاحب خود است و از این اتاق به آن اتاق می رود.

از ویژگی های ظاهری سگ شیتزو می توان به موهای زیبا، ابریشی و نرم و پوزه کوتاه آن اشاره کرد که باعث می شود چهره بسیار با نمک داشته باشد. این نژاد سگ در برخورد با افراد غریبه و بچه ها خیلی خوش برخورد و آرام می باشد و برای خانواده هایی که بچه کوچک دارند این نژاد توصیه می شود. این سگ جثه ای کوچک دارد و به همین دلیل برای زندگی در خانه های کوچک مناسب است.

سگ شیتزو خیلی پر انرژی نیست و فقط در طول روز نیم ساعت تخلیه انرژی می کند.

سگ ژرمن شپرد

سگ ژرمن شپرد

این نژاد بسیار محبوب شناخته شده است و در جایگاه دوم محبوبیت در کشورمان قرار گرفته است. سگ ژرمن بسیار باهوش است و می توان به شجاعت این سگ اشاره کرد. این باعث می شود که هر کاری که به این سگ سپرده می شود به خوبی انجام دهد. این نژاد سگ برای راهنمایی افراد ناتوان، پلیس، هلال احمر و ارتش هم استفاده می شود.

سگ های ژرمن برای افراد که مرتب سر کار هستند و مشغله کاری دارند گزینه خوبی نیست زیرا انرژی بالایی دارد و اگر انرژی بدن این سگ خالی نشود بسیار عصبانی و پرخاشگر می شود. این سگ اگر برای مدتی طولانی تنها باشد ممکن است رفتارهای مخرب مانند صدای زیاد، جویدن وسایل و یا کندن زمین از خود نشان دهد. باید سعی کنید از زمانی که توله است آن را تربیت کنید تا موقعی که بزرگ شد سگ نگهبان خوبی برای شما شود.

بخوانید: معرفی بهترین نژاد گربه ها | از گربه پرشین تا بریتانیایی

سگ تریر

سگ تریر

سگ تریر جزو سگ های محبوب است ولی در اصل وجود خارجی ندارد زیرا نام تریر دسته ای از نژآد سگ است که تفاوت های ظاهری زیادی با هم دارند.

سگی که ما به نام تریر در کشورمان می شناسیم سگی با موهای سفید و مقداری فر، جثه متوسط و ظاهر عروسکی است و می توان این سگ را در نژاد تریر وست های هایلند و نژاد شیترو شبیه دانست. بدن این سگ به رنگ سفید و دو لایه است و نیاز است که در طول روز موهای این سگ برس کشیده شود.

این سگ شاد و سرگرم کننده است و اعتماد به نفس بالایی دارد و خود را بسیار بزرگ فرض می کند. باید بگوییم که این سگ غریضه شکاری هم دارد و نگهداری از این سگ در کنار حیواناتی مانند جوندگان و خرگوش مناسب نیست. سگ تریر می تواند آموزش خاص ببیند ولی در صورتی که جلسات تربیت این سگ زیاد طولانی نشود.

این نژاد از سگ اگر فردی غریبه و یا خطری را حس کند شروع به پارس کردن می کند و پر سر و صدا است البته می توانید او را طوری آموزش دهید که در صورت مشاهده فرد غریبه یا خطر تنها واق بزند و ساکت شود.

سگ هاسکی

سگ هاسکی

سگ هاسکی بسیار زیبا است و شبیه به گرگ دارد و چشم های این آبی رنگ است و از روی بدن ضخیم و دو لایه می توان فهمید که متعلق به مناطق سردسیر است. سگ هاسکی انرژی بالایی دارد و مستقل است و باید انرژی این سگ در طول روز خالی شود تا عصبانی نشود.

این نژاد از سگ برای نگهبانی مناسب نیست زیرا زیاد پارس نمی کند و پس از دیدن فرد غرییبه یک واق می زند و ساکت می شود.

سگ هاسکی یک سگ خرابکار به حساب می آید و وقتی که تنها باشد می تواند تمام فضا را بهم بریزد و ریزش موهای این سگ هم زیاد است.

اگر قصد خرید این سگ را دارید باید دست نگه دارید زیرا بر اساس توصیه پت پرس سگ هاسکی نیاز به صاحبی دارد که او با او به صورت قاطع برخورد کند و وقت زیادی داشته باشد و تمام روش های آموزش را هم بداند.

مطلب پیشنهادی: 11 حقیقت جالب در مورد سگ ها + واقعیت های خواندنی در مورد سگ

سگ پامرانین

سگ پامرانین

سگ پامرانین یک سگ زیبای ملوس و با نمک است و نژاد او از سگ های قطبی است. تاریخچه نژاد طولانی و جذابی دارد.

ویژگی جالب و بامزه در سگ های پامرانین این می باشد که در ذهن خودشان خیلی قوی و بزرگ هستند و به همین دلیل برای سگ های بزرگتر از خود واق واق می کنند، دندان نشان می دهند و گاهی آنها را تهدید می کنند. این سگ از انواع نژاد سگ ها نسبت به فرد غریبه بسیار حساس هستند و واق واق کردن آنها خیل آزاردهنده می باشد.

آموزش دادن به این سگ ها مانند یاد دادن محل دستشویی ممکن است مقدرای زمان بر و سخت باشد. بدن این سگ دو لایه می باشد و لایه زیرین نرم و پف کرده است و همین باعث دادن ظاهر خاص به این سگ می شود ولی یکی دیگر از ویژگی های ظاهری این سگ دم برگشته رو به پشت می باشد. بعضی افراد این سگ را پا کوتاه می نامند ولی این درست نیست و پاهای این سگ نسبت به بدنی که دارد کوتاه نمی باشد.

سگ اشپیتز ژاپنی

سگ اشپیتز ژاپنی

ان سگ بسیار آرام دیده می شود ولی یک سگ نگهبان پر ابهت می باشد. این سگ وقتی فرد غریبه را ببیند شروع به واق واق کردن می کند و به صاحب خود هشدار می دهد. اشپیتز عاشق مراقبت و محافظت کردن از اعضای خانواده است. اشپیتز موهای پف کرده سفید و زیبایی دارد.

این سگ هم مانند تریر به اشتباه اشپیتز نامیده می شود باید بدانید که این سگ دارای نژادی است که آن را اشپیتز ها می نامند. سگ اشپیتز در مقابل آموزش بسیار باهوش است و با کودکان هم رابطه برقرار می کند. اگر انرژی این سگ در طول روز خالی شود همیشه شاد و سر حال است.

سگ پکینیز

سگ پکینیز

این سگ سال های پیش در چین به وجود آمد و آن را پرورش دادند تا بتوانند یک همدم واقعی برای خانواده های سلطنتی داشته باشند. این سگ بینی کوتاه، پوزه تخت و چشمان درشت دارد و بسیار جذاب است.

پکینیز هوش بالایی دارد و این هوش با کمی سرکش بودن همراه است و به همین دلیل توصیه می کنیم که از این نژاد انتظار حرف گوش کردن نداشته باشید.این سگ به دلیل داشتن بینی کوتاهی که دارد در موقع خوابیدن خروپف می کند و همین موضوع ممکن است برای بعضی از افراد زیاد جالب نباشد.

چشمان درشت و بیرون زده این سگ باعث ایجاد بیماری های چشمی می شود و باید بسیار مراقب چشم های او باشید. این سگ به دلیل پوزه تخت قادر به نفس کشیدن مانند سگ های پوزه دار نیست و همین باعث شده تا در مقابل هوای مرطوب و دمای زیاد حساب باشد.

سگ گلدن رتریور

سگ گلدن رتریور

این سگ هم در میان مردم جهان محبوب است و به دلیل مهربانی و تحمل زیادی که دارد برای خانواده ها مناسب است. این نژاد بسیار زیبا، اجتماعی و مهربان است و آنها را می تواند سگ خانواده دانست و در تمام فعالیت های خانواده حضور پیدا می کند.

سگ سرابی ایرانی

سگ سرابی ایرانی

این سگ نژادی ایرانی دارد ولی تاریخچه جالبی دارد. این سگ چهره ای خشن و ترسناک دارد و ممکن است در نگاه اول شما را بترساند. دلیل محبوبیت این نژاد نگهبان بودن آن است. افراد سودجویی هم هستند که بر سر جنگ این نژاد با هم شرط بندی می کنند و از این سگ سوء استفاده می کنند. این سگ در زمان هخامنشیان برای غلبه بر دشمن استفاده شده است.

مطالب مشابه را ببینید!