مجله تاپ‌ناز‌

مکان های دیدنی توریستی اردن + تصاویری از جاهای گردشگری کشور اردن

در این بخش مکان های دیدنی گردشگری و توریستی کشور اردن را به همراه تصاویر آماده کرده ایم. کشور اردن کشوری کوچک در حاشیه رود اردن است و این کشور با نظام پادشاهی شش و نیم میلیون جمعیت دارد و اقلیت های عرب در آن زندگی می کنند. این کشور به دست پادشاهان و به شکل مشروطه اداره می شود. مکان های دیدنی کشور اردن بر اهمیت توریستی این مطقه افزوده است و باعث شده تا این کشور هم یکی از نقاط گردشگری در دنیا باشد.

اردن حکومت پادشاهی دارد و می توان در سفر به این کشور با حکومت پادشاهی بیشتر آشنا شوید، در حال حاضر ملک عبدالله دوم پادشاه کشور است. این منطقه محل زندگی مردمان نبطی است که از دوران هزاره اول در این منطقه ساکن شده اند. این کشور در سال 1921 دایر شده و در سال 1922 هم یک مرکز مهم تحت الحمایت بریتانیا بوده است و در آخر در سال 1964 به استقلال رسیده است. بخش های مهمی از کشور اردن را صحرای عرب گرفته است زمین های این کشور قابل کشاورزی هستند و در بخش های غربی آن جنگل های انبوه وجود دارند. جاذبه های توریستی که در اردن موجود است باعث می شود تا افرادی که به این منطقه سفر می کنند از این جاذبه ها هم دیدن کنند شگفتی های تاریخی و دیدنی های این منطقه خیلی زیاد هستند یکی از معروف ترین جاذبه های تاریخی که می توانید در کشور اردن ببینید پترا اصت که مرکز مهمترین معادن می باشد. بازدید از بناهای تاریخی کشور اردن مانند پترا در شب بسیار لذت بخش است و می تواند بخشی از سفر خاطره انگیز شما باشد.

مکان های دیدنی و گردشگری اردن:

خیلی از گردشگران که به پترا می روند لذت گوش دادن به موسیقی را تجربه می کنند. این شهر به صورت کامل در دل کوه های تراشیده شده قرار دارد با وجود صخره های سنگی و مرتفع دارای جذابیت است. صخره هایی که در کشور اردن وجود دارند صخره های تراشیده شده هستند و به رنگ صورتی می باشند. این شهر تاریخی بسیار با ارزش است و محلی برای تجمع گردشگران می باشد.

مکان های دیدنی توریستی اردن

قلعه های بیابانی اردن

قلعه های بی نظیری در این کشور وجود دارد که معماری و ساخت آنها توسط حکومت امویان انجام شده است و کاربرد آنها برای دفاع از خود در طول جنگ و استراحتگاه بعضی از خلیفه های بزرگ بوده است. این مکان در شرق کشور اردن و در شهر امان قرار گرفته است و مکانی مناسب برای سکونت و زندگی نیست و رفت و آمد در آن مقداری سخت است. در این بیابان بزرگ قلعه های زیادی وجود دارد که با سفر به آنجا می توانید از قصر حلابات، حمام صرح و قصر امرا دیدن کنید برای بازدید به این بیابان هم روزانه تورهای زیادی وجود دارد که با پرداخت هزینه می توانید این قلعه های بیابانی اردن را ببینید و لذت ببرید.

مکان های دیدنی توریستی اردن

دریای مرده اردن

یک دریاچه نمکی زیبا در مرز اردن و فلسطین فرار گرفته که یکی از مکان های دیدنی اردن است و آب بسیار شوری دارد. این مکان می تواند علاوه بر یک مکان تفریحی یک مکان پزشکی هم باشد دریاچه ای که برای مراقبت از پوست و بیماری های سینوزیت و استئوآرتریت بسیار خواص دارد. همه ساله از کشورهای مختلف به دریاچه مرده می آیند که هم تفریح کنند و هم شنا کنند و از این مکان شفابخش برای درمان بهره ببرند. اگر می خواهید به اردن بروید پس این مکان را حتما انتخاب کنید و سالانه هزاران نفر برای تفریح به این مکان می آیند.

مکان های دیدنی توریستی اردن

شهر مادبا اردن

این شهر به عنوان شهر صنایع دستی بادیه نشین های شناخته شده است و جذابیت های زیادی دارد پاره چین و موزائیک ها به همراه بافندگی از مهمترین هنرها و صنایع دستی است که در این شهر عرضه می شود. خانواده سلطنتی برای نگهداری از صنایع دستی تلاش های زیادی انجام داده اند و این منطقه فرهنگی را به خوبی حفظ کرده اند مدارسی که برای آموزش های هنر در این شهر بنا شده اند کم زیادی به رونق و ترویج هنر کرده اند.

بخوانید: نکات جالب در مورد کشور عمان، بهترین انتخاب برای گردشگران

مکان های دیدنی توریستی اردن

وادی روم اردن

این دره بی نظیر و فوق العاده که آوازه جهانی دارد در جنوب این کشور قرار گرفته است. این مکان دور افتاده محل زندگی بادیه نشین ها و عشایر است که مدت کوتاهی در سال در آن اقامت می کنند و محلی برای سکونت همیشگی نیست و تمامی آن از ماسه های سنگی و صخره های گرانیتی تشکیل شده است همه ساله بازدید کنندگان زیادی از وادی روم بازدید می کنند تا از کوه سنگی ام فروت دیدن کنند این کوه سنگی رنگی قرمز مایل به نارنجی دارد که می تواند هر شخصی را حیرت زده کند. روزانه تورهای زیادی به سوی وادی روم حرکت میکنند تا بزرگی و چشم انداز این مکان دیدنی را به توریست ها و گردشگران نشان دهد مکانی که برای خودش یک سیاره رنگی و جذاب است و هر گردشگری عاشق آن می شود.

مکان های دیدنی توریستی اردن

شهر باستانی پترا اردن

اما یکی از مکان های مهم گردشگری کشور اردن شهر پترا است. یکی از بهترین مکان های گردشگری این کشور است و یکی از عجایب هفتگانه جدید در جهان است. این شهر پر جاذبه قبل از تصرف شدن به دست رومی ها پایتخت حکومت نباتیان بود. این شهر زیبا در طول قرن ها یکی از مکان های توریستی بوده است و در دو قرن گذشته بسیار پر اهمیت شده است و بازدیدکنندگان زیادی به این شهر می آیند تا از شکوه این شهر دیدن کنند. شهری که در طول گذشت قرن ها هنوز هم زیبا و تماشایی است. گردشگران در این شهر از آمفی تئاتر، صموعه، ماسه های سنگی صیق، دره های بزرگ و کوخ هارون بازدید می کنند و از معماری با شکوه شهر باستانی پترا لذت می برند.

مکان های دیدنی توریستی اردن

شهر امان

مهمترین شهری که در کشور اردن قرار دارد امان می باشد. این شهتر هم تاریخی غنی دارد و نشانه ها و آثاری از کشور اردن و پیشینه تاریخی در آن وجود دارد و می توان زمان های قدیم را در این شهر ببینید. امان یکی از مکان های خوب اردن به شمار می آید و خیلی از علاقه مندان به این شهر تاریخی سفر می کنند.

 

مطالب مشابه را ببینید!