مجله تاپ‌ناز‌

میوه های روان کننده شکم و برطرف کننده یبوست

در این بخش میوه های مفید برای روان کردن شکم را به شما معرفی می کنیم که یبوست را هم برطرف می کنند. این میوه های دارای فیبر و آب زیادی هستند و به همین دلیل مفید می باشند.

میوه های روان کننده شکم، ملین های طبیعی می باشند و می توانید با استفاده از آنها، یبوست را درمان کنید. یبوست یکی از مشکلات رایج است که به دلیل عدم استفاده از آب کافی در طی روز و مصرف کم فیبر ایجاد می شود.

میوه های روان کننده شکم و رفع یبوست

بعضی از میوه ها به ملین طبیعی معروف هستند و وقتی که آنها را استفاده می کنید دیگر نیاز به استفاده از قرص های مخصوص یبوست ندارد و می توانید با هر نوع شرایطی مانند بارداری از آنها استفاده کنید که در ادامه آنها را بررسی می کنیم.

انجیر

میوه انجیر بسیار پر خواص است. این میوه به صورت  تازه و یا خشک شده می توانید بسیار فواید داشته باشد و به عنوان روان کننده شکم استفاده می شود. اگر از میوه خشک می خواهید استفاده کنید، بهتر است آن را حدود 6 ساعت در آب بیندازید تا نرم شود و سپس با آب میل کنید.

کرنبری

دیگر میوه روان کننده شکم کرنبری است. این میوه برای درمان مشکلات گوارشی مانند خشکی مزاج استفاده می شود و تاثیرات خوبی دارد و می تواند به راحتی یبوست حاد را درمان کند.

گلابی

گلابی آب و فیبر زیادی دارد و همانطور که می دانید آب کافی می تواند از یبوست های حاد جلوگیری کند. می توانید از این میوه به صورت تازه و یا کمپوت شده استفاده کنید تا خشکی مزاج شما درمان شود.

خرما

خواص خرما بسیار زیاد است و می توانید به صورت مداوم این میوه را استفاده کنید. این میوه سرشار از فیبر است و از یبوست حاد و مزمن جلوگیری می کند.

موز

موز یکی از میوه هایی است که پتاسیم و فیبر زیادی دارد و می تواند از خشکی مزاج جلوگیری کند. این میوه پروبیوتیک بدن را بیشتر می کند و اسپاسم های روده ای را نظم می بخشد.

 

 

میوه های روان کننده شکم و برطرف کننده یبوست

آلو

آلو یکی از میوه های روان کننده است و سرشار از فیبر است. سوربیتول، دی هیدروکسی فنیل ایزاتین و فیبر می توانند باعث عبور بهتر مواد از روده شوند و یبوست را رفع می کنند. می توانید از این میوه به صورت خشک و تازه استفاده کنید.

انگور

انگور هم مسهل است. این میوه از زمان های قدیم برای درمان خشکی مزاج استفاده می شد. این میوه دارای پکتین است که باعث می شود مدفوع حجیم شود و یبوست رفع شود. در صورتی که نمی توانید از انگور تازه استفاده کنید می توانید از کشمش بهره بگیرید ولی قبلا از این که آنها را استفاده کنید 48 ساعت در آب بخیسانید و سپس از آن میل کنید.

پرتقال

ویتامین هایی که برای روان شدن شکم نیاز هستند در پرتقال موجود است. ویتامین و فیبری که در این میوه وجود دارد می تواند از ماندن مواد دفعی در بدن جلوگیری کند و عملکرد کبد و پانکراس را بهبود دهد.

سیب

خواص سیب بسیار زیاد است و کاربرد دو وجهی دارد. هم برای درمان یبوست و هم برای درمان اسهال به کار می رود. این میوه می تواند با جذب آب از روده باعث درمان یبوست شود و با گرفتن آب از مواد دفعی حرکات روده را کاهش می دهد و اسهال را درمان می کند.

کیوی

کیوه میوه ای خوشمزه است و بسیار مفید است. این میوه دارای فیبر و آب زیادی است و می تواند حرکات روده ای را بهبود دهد. این میوه ممکن است باعث ایجاد حساسیت شود.

 

مطالب مشابه را ببینید!