مجله تاپ‌ناز‌

نحوه انتخاب همسر + 12 نکته مهم برای انتخاب کردن همسر مناسب

نحوه انتخاب همسر

انتخاب فرد مناسب به عنوان همسر و شریک زندگی یکی از تصمیمات بزرگ هر شخص در طول زندگی اش است. مد نظر قرار دادن نکات مهم و اساسی برای انتخاب همسر ایده آل می تواند به عنوان راهنمایی در رسیدن به شخص دلخواه شما عمل کند. در همین جهت در ادامه 12 نکته اساسی و مهم برای انتخاب کردن همسر را ارائه کرده ایم.

فردی را انتخاب کنید که به شما احترام می گذارد

زندگی کردن با فردی که به شما احترام می گذارد و به شخصیت و آرزوهای شما اهمیت می دهد خیلی عالی است. یکی از نکات ضروری در انتخاب همسر و تیکل دادن زندگی مشترک این است که باید در تمام جوانب زندگی احترام حفظ شود. می توان گفت که احترام متقابل یکی از ویژگی های تعیین کنده افراد به عنوان شریک زندگی به حساب می آید.

انتخاب فرد با ارزش های مشترک

داشتن ارزش های مشترک در روابط باعث تقویت پایه و اساس آن رابطه می شود. اتفاق نظر داشتن در مورد مسائل ساده ای مانند تعداد فرزندانی که می خواهید داشته باشید و یا وسایل مورد نیاز برا زندگی مشترک و دیگر موارد پیچیده تر، محیطی خوب برای پیشرفت و رشد رابطه شما ایجاد می کند.

میزان تمایل متقابل به سرمایه‌گذاری در رابطه

رابطه میان افراد فقط در صورتی به نتیجه می رسد که هر دو طرف برای پیشبرد آن تلاش نمایند. هر یک از طرفین باید به اندازه ای متناسب برای رشد رابطه خود تلاش کنند، زمان و انرژی یکسانی روی آن سرمایه گذاری نمایند. به همین دلیل، برای انتخاب همسر مناسب باید فردی را مد نظر قرار دهید که مانند شما روی رابطه زمان گذشته، نگرانی ها و نیازهایتان درک داشته باشد و به همان میزان هم برای بهبود شرایط تلاش کند.

✅ مطلب مشابه: آقایان برای انتخاب همسر به این نکات توجه کنند

در روابط باید صداقت وجود داشته باشد

به طور قطع می توان گفت که برقراری روابطی بر مبنای عدم صدافت و اعتماد متقابل به شکست می انجامد. به همین دلیل، برای تشکیل زندگی مشترک باید سعی کنید تا فردی را انتخاب کنید که در رابطه خود صادق است و بتوانید به او اعتماد نمایید.

علاقه داشتن به روابط بلندمدت

دیگر نکته مهم برای انتخاب همسر، تمایل فرد مقابل برای برقراری روابط بلندمدت با شما و سرمایه گذاری روی آینده است. چنین افرادی معمولا از رویها و برنامه های آینده شما حمایت می کنند، از اهداف آینده خود برای زندگی مشترک حرف می زنند و همواره زندگی آینده خود را در کنار شما ترسیم می کنند. پس باید سعی کنید تا فردی را انتخاب کنید که برای پیشبرد رابطه اشتیاق داشته باشد، برنامه های احتمالی آینده شما را حمایت کند و برای ادامه زندگی در کنار شما تمایل زیاد داشته باشد.

توانایی پذیرفتن خانواده همسر

همسر آینده ای که انتخاب می کنید باید توانای پذیرفتن خانواده شما را داشته باشد و به او احترام بگذارید. از سوی دیگر، در موقع تشکیل زندگی مشترک، خانواده نقش کلیدی برای انتخاب همسر ایفا می کنند. پدر و مادر شما می توانند مناسب بودن یا نبودن یک شخص به عنوان شریک زندگی را تشخیص دهند. اگر فردی نمی تواند با خانواده شما کنار بیاید و با آنها رابطه برقرار کند به احتمال زیادی شخص مناسبی برای تشکیل زندگی مشترک انتخاب نکرده اید.

نحوه انتخاب همسر

فردی که طرز فکر مشابه دارد انتخاب کنید

در انتخاب فردی به عنوان همسر باید طرز فکر او را مد نظر داشته باشید. مصلا اگر فردی پر هیجان، بیش از حد فعال، پر تلاش و مشتاق برای رسیدن به رویاهایتان هستید، باید کسی را انتخاب کنید که ویژگی های مشترک با شما دارد. انتخاب فردی آرام که نقطه مقابل شما است به احتمال زیاد زندگی شما را دچار چالش می کند. می توان گفت یکی از نکات مهم در انتخاب زندگی مشترک، در نظر گرفتن فردی است که مانند شما به همه قضایا نگاه کند و طرز فکر نزدیک به شما داشته باشد.

روابط دوستانه و قوی داشته باشید

داشتن رابطه دوستانه و عمیق با فرد مورد نظرتان، به این معنی می باشد که هر دو طرف آماده برقراری روابط عاطفی با هم هستند. روابط دوستانه عمیق پایه و اساس روابط عاشقانه است. برقراری رابطه دوستانه عمیق با فرد نشان می دهد که برای تشکیل زندگی مشترک باید بر پایه و ویژگی های مشترک بین دو طرف اقدام کرد، نه بر اساس نیازهای شخصی و بسیار زودگذر.

باید مهارت های کنترل خشم را آموخته باشید

رابطه دو نفره با شخصیت هایی منحصر به فرد تشکیل شده است. تفاوت ویژگی های شخصیتی افراد ممکن است باعث بروز برخی از استدلال های اشتباه از نظر فرد دیگر شود و واکنش منفی از او در پی داشته باشد. در روابط متقابل ممکن است ناخواسته حرفی بر خلاف میل فرد دیگر به زبان بیاورید که باعث آزردگی خاطر او شود. در این شرایط، چگونگی واکنش همسر آینده شما مهم است. در واقع چنانچه همسر آینده شما نتواند خشم خود را کنترل کند و رفتار بدی از خود بروز دهد، در آینده و در زندگی مشترک هم به احتمال زیاد چنین رفتاری خواهد داشت. به صورت کلی توانای کنترل و مدیریت خشم در زندگی زناشویی یکی از خصوصیات مهم در انتخاب همسر می باشد.

باید بخشنده باشید و فراموش کنید

شبیه به مهارت کنترل خشم، توانای فرد برای بخشیدن و فراموش کردن هم یکی از خصوصیات مهم افراد به منظور تشکیل زندگی مشترک است. باید توجه داشته باشید که عشق و زندگی مشترک فقط برقراری رابطه جنسی، محبت مداوم به هم و … نیست. ممکن است که شرایطی در زندگی پیش آید که همسران با هم اختلاف پیدا کنند و در روابط خود دچار مشکل شوند. در این شرایط باید فردی برای تشکیل زندگی انتخاب شود که بتواند شما را ببخشد و گذشته را فراموش کند. این همسر مناسب شما باید فردی باشد که مشکلات و بحث های گذشته را از زندگی روزمره و مسائلی جدید که پیش می آید حذف کند.

شرایط کنونی همسر را در نظر بگیرید

یکی از اشتباهات افراد که در تشکیل زندگی انجام می دهند، انتخاب همسر بر اساس شرایط ایده آل و یا آرزوهایشان است. در حالی که مناسب ترین شرایط برای تشکیل زندگی مشترک انتخاب همسر بر اساس خواسته ها و موقعیت فعلی خودتان است. بر این اساس، در ابتدا شرایط و موقعیت های فعلی خود را بسنجید، سپس فردی مطابق با موقعیت خود انتخاب کنید. باید به یاد داشته باشید که اگر می خواهید همسر متناسب با شرایط آرمانی و ایده آل مد نظر خودتان انتخاب کنید، باید موقعیتی ایده ال داشته باشید!

✅ مطلب مشابه: 10 نکته خطرناک برای انتخاب همسر

تصمیم گیری سریع نکنید

عجول بودن در تصمیم گیری برای ازدواج یکی از اشتباهات فاحش در روابط عاشقانه است. در این شرایط معمولا هر دو طرف بر اساس یکسری هیجانات و احساسات زودگذر تصور می کنند که انتخابی مناسب برای هم هستند و باید هر چه سریع تر برای تشکیل زندگی مشترک اقدام کنند. در حالی که باید دقت داشته باشید، هر کار عجولانه ای معمولا به شکست می انجامد. پس اگر فکر می کنید تنها به دلیل داشت احساسات شدید و عمیق به هم، لزوما زندگی مشترک موفقی خواهید داشت باید گفت که بسیار اشتباه می کنید.

منبع: marriage

مطالب مشابه را ببینید!