مجله تاپ‌ناز‌

نحوه برخورد با همسر بی ادب و نکاتی که باید در مورد او بدانید

برخورد با همسر بی ادب باید از روی آگاهی باشد زیرا در غیر این صورت می تواند به خود شما هم صدمه دارد کند و کار به لجاجت بکشد و توهین و بی ادبی باز هم بیشتر از قبل شود و رابطه شما را به طور کامل تخریب کند.

رعایت ادب و احترام بین زن و شوهر لازم و ضروری است و این چارچوب پایه استحکام بسیاری از زندگی های مشترک است و رعایت نکردن آن می تواند باعث نابودی یک زندگی شود. بعضی از افراد با بی ادبی به عاقبت کارشان فکر نمی کنند و احترام متقابل بین خود و همسرشان را از بین می برند. با کمک شیوه های برخورد با همسر بی ادب امکان و شانس را به همسران این افراد می دهیم که بتوانند با تلاش بیشتر رفتارهای همسرشان را به او بفهمانند و زندگی و رابطه ای که دارند را حفظ کنند.

روش برخورد با همسر بی ادب

برای حل کردن رفتار نادرست در دیگران و در خود باید به دنبال دلایل اصلی آن باشید. شما به عنوان همسر و همراه زن یا شوهر باید از خود بپرسید که براستی چه چیزهایی در همسرم باعث شده تا او فردی بد دهن، پرخاشکر و بی ادب شود. نکته مهم اینجا است که همسران دلسوز ابتدا ریشه این عوامل را در خود جستجو می کنند که در صورت لزوم ابتدا باید از خودتان شروع کنید و به آرامی این رفتارها را کمتر کنید.

اما سوالی اساسی که وجود دارد این است که چه رفتاری با همسر بدن دهند و بی نزاکت باید داشته باشیم؟

 

۱- دلیل بی ادب بودن و خشن بودن همسرم چیست؟

همانگونه که اشاره کردیم نخستین سوالی که باید از خود بپرسید این است که چرا همسر فردی بد دهن است. پاسخ این سوال برای خیلی از همسران که چنین مشکلی دارند می تواند راه ساز باشد. برای پیدا کردن پاسخ این سوال گام به گام به مکالمات خود و همسرتان توجه کنید ریشه را در خود، خانواده و دوستان پیدا کنید و وقتی که دلیل را پیدا کردید باید سعی کنید روی همان تاکید داشته باشید و از این دریچه مشکل همسر بی ادبتان را رفع کنید.

 

۲- در ذهنتان رابطه عاطقی را مرور کنید

هر زن و مردی نقطه عطفی در روابط عاطفی خود دارند که باید آن را پیدا کنید زیرا این نقطه عطف نقطه مشتری میان شما است و وقتی که شما را خوشحال می کند به همسرتان هم این حس را می دهد پس این موضوع می تواند برای رفع مشکل شما مهم باشد. وقتی که شما خاطرات آشنایی خود را با همسرتان مرور می کنید و از لذت های زندگی مشترک می گویید همسر شما ترغیب می شود تا بیشتر برای حفظ این زندگی تلاش کند. بهتر است برای اتفاقات خوب از همسر خود تشکر کنید و او را متوجه کنید که زندگی مشترک شما باید برای هر دو نفر با ارزش باشد و هر دو باید برای حفظ زندگی تلاش کنند.

نحوه برخورد با همسر بی ادب و نکاتی که باید در مورد او بدانید

۳- استقامت داشته باشید

بعضی با برخورد با همسر بی ادب سعی می کنند تا از عقب نشینی کنند و او را نادید بگیرند و در حقیقت این نوعی پاک کردن صورت مسئله است که فایده ای ندارد. باید توجه داشته باشید که شما نادیده گرفتن را وقتی باید به کار بگیرید که می خواهید به همسرتان کمک کنید نه در موقعی که او را رها کنید. سعی کنید زمانی که همسرتان بی ادب می شود شما با او مهربان باشید و او را کنترل کنید.

 

۴- قرار دادن همسر در موقعیت خوب

قدم بعدی برای برخورد با همسر بی ادب القای احساسات مثبت و سازنده است این روش در حقیقت همان تکنیک شماره 2 می باشد که در بالا به آن اشاره کردیم و تنها تفاوت در این می باشد که شما به جزییات بیشتری از روابط خود پی می برید. نخستین رستوران، اولین کادو و چیزهایی از این قبیل که شاید گاها همسرتان به دلیل کوچک بودن فراموش کرده با مرور آن متوجه می شود که تا چه حد جزییات زندگی برای شما با اهمیت است و همواره در خاطرتان است. آنچه باید در مورد رفتار با همسر حساس بدانید این است که بیشتر آنها تصور می کنند دیگر در قلب همسر جایی ندارند.

 

 

۵- خودتان را کنترل کنید

قدم سخت و با مشقت در برخورد با همسر بی ادب کنترل کردن خوتان است. همسر یک فرد بد دهن باید به شدت روی خشمش، زبان و عقلش کنترل داشته باشد زیرا لجبازی کردن و کوتاه نیامدن شما باعث می شود تا این مشکل برای همیشه در رابطه شما جای بگیرید و کنترل آن در آینده سخت تر می شود زیرا دیگر احترام و اعتماد از میان شما خواهد رفت.

 

۶- حتی در ظاهر به او حق بدهید

شاید بی تفاوتی زیاد از حد در برخورد با این افراد باعث گستاخی بیشتر آنها شود ولی یک همسر باهوش می داند که گاه با حمایت از همسر بی ادب می تواند رابطه عاطفی بیشتری با او داشته باشد. این رفتار نباید برای همیشه باشد زیر او تصور می کند همیشه حق با او است ولی می توانید گاهی با او حرف بزنید و به او بگویید به دلیل مشغله کاری و مشکلات به تو حق می دهم ولی با این رفتار زندگی عاطفی و مشترکمان هم از هم پاشیده می شود. بهتر است بدانید عیب جویی از همسر چه پیامدهای منفی در زندگی دارد و تا حد ممکن عیب جویی را کنار بگذارید.

مواردی که به آنها اشاره شد برای کنترل کردن همسر بی ادب موثر است ولی این تکنیک ها وقتی جواب می دهند که مشل زن و شوهر فقط همین باشد. متاسفانه در بعضی از زندگی های مشترک زن و شوهر علاقه ای به هم ندارند و در نتیجه نمی توانند خیلی از روش های این بخش را استفاده کنند و باید ابتدا به سراغ علاقه و احساسشان نسبت به همسرشان بروند.

 

مطالب مشابه را ببینید!