مجله تاپ‌ناز‌

نحوه هدف گذاری در زندگی برای رسیدن به موفقیت

هدف گذاری در زندگی بسیار مهم است و یکی از قوانین طلایی است که افراد موفق موفق از آن تبعیت می کنند. باید دید که چطور در زندگی این هدف گذاری را باید انجام داد تا به موفقیت بیشتری دست پیدا کرد. هر فردی در زندگی بعضی ازا هداف را پیگیری می کند و این اهداف می باشند که در مقاطع مختلفی از زندگی به آن جهت می دهند حتی اگر این اهداف کوتاه مدت و ساده باشند. در تحصیل، ازدواج و کسب و کار در هر موردی دیگر این اهداف شما هستند که نوع تصمیم شما را معن می کنند و به آن ارزش می دهند. هدف گذاری در زندگی باید در جهتی باشد که شما به موفقیت و تصمیمات درست هدایت شوید.

هدف گذاری در زندگی

چنانچه شما جزو افرادی هستید که بدون هدف زندگی خود را ادامه می دهید سخت اشتباه می کنید و باید بدانید که زندگی شما به سمت اشتباهی پیش می رود که باعث مختل شدن زندگی شما می شود. کافی است که به آرزوها و دلیل زندگی خود فکر کنید و هر فردی در زندگی خود به دنبال رسیدن به چشم اندازی می باشد که همان چشم انداز نشان دهنده اهداف و آرزوهای او می باشد. هدف گذاری در زندگی زمانی می تواند با موفقیت همراه باشد که از اصولی پیروی کند که در اینجا می توانید اصول اصلی و جهت دهنده هدف گذاری مطلوب را مطالعه نمایید.

 

اهداف انگیزشی را انتخاب کنید

تعیین هدف در زندگی و هدفی که برای آینده خود انتخاب می کنید باید بر انگیزاننده باشد یعنی شما را برای ادامه مسیر زندگی و روبرو شدن به مشکلات آن تشویق کند. برای این کار می توانید دلیل و چرایی انتخاب این اهداف را مشخص کنید و با پی بردن به دلیل اصلی می توانید انگیزه خود را از این طریق تقویت کنید.

نحوه هدف گذاری در زندگی برای رسیدن به موفقیت

هدف باید هوشمندانه باشد

از ویژگی های بارزی که در یک هدف هوشمندانه نهفته می باشد می توان به قابلیت اندازه گیری، ثابت و مشخص بودن، واقعی بودن، داشتن محدوده زمان و بلند مدت بودن می باشد. این دسته از ویژگی ها در یک هدف می تواند نمایانگر قابلیت دسترسی به یک هدف باشد.

 

تعیین نقشه

هدف شما برای وصول شدن باید به عنوان یک طرح و نقشه تبدیل گردد این نقشه راهنمای شما در مسیری می باشد که پیش رو دارید. این نقشه می تواند یک برنامه ریزی دقیق و حساب شده از فعالیت های شما باشد و مسیری را هموار می کند که باعث دسترسی می شود.

نوشتن اهداف

یک راهکار مناسب که برای هدف گذاری در زندگی باید مورد توجه باشد، نوشتن اهداف در یک دوره زمانی کوتاه مدت و بلند مدت است. این امر باعث می شود تا شما اهدافی که قابلیت عملی شدن دارند را شناسایی و در جهت تحقیق آنها تلاش نمایید.

 

تعهد داشتن به هدف

هدفی که برای رسیدن به مسیر و هدف خود انتخاب کرده اید باید به آن تعهد داشته باشید و این تعهد داشتن باعث می شود تا اگر شکست خوردن، دست از هدف و تلاش خود برندارید. چنانچه شما در مسیر دستیابی به هدف خود دچار نا امیدی می باشید باید ببینید که چطور نا امیدی را شکست دهیم و از تلاش دست بردار نباشید.

 

انتخاب واقع بینانه اهداف

هدف شما در صورتی قابلیت دستیابی دارد که بر حسب واقعیت و این ملاک نشان دهنده قابلیت اندازه گیری هدف است.

 

انتخاب اهداف از روی علایق

اهداف خود را با علاقه کامل انتخاب کنید، وقتی که نسبت به چیزی حس خوبی دارید، رهن شما درگیر آن موضوع می شود و به صورت ناخودآگاه هم در دنیای بیرون از ذهن (دنیای واقعی) بیشتر به آن توجه می کنید مثلا شما قصد خرید خودرویی قرمز رنگ را دارید، اگر دقت کنید از لحظه ای که این تصمیم را می گیرید، در اطراف شما مدام انواع خودروهای قرمز رنگ را مشاهده می کنید و این موضوعی عجیب و خاص نیست بلکه در واقع قانونی است که کائنات بر اساس آن طراحی شده است. به صورت کلی هر چیزی که در مورد آن انرژی از خود بروز داده به آن توجه نشان دهید، بیشتر در اطراف تان مشاهده خواهد شد، به همین دلیل گفته می شود که اهداف خود را از روی علاقه انتخاب کنید، زیرا نسبت به آنچه مایل هستید، توجه بیشتری خواهید کرد، از این روز در اطراف روی آنها تمرکز کنید و ناخودآگاه مسیرهای متنوع و مختلفی که برای رسیدن به هدف نیاز دارید، پیش روی شما باز می شوند، در نتیجه سرعت حرکت شما در آن مسیر چند برابر می شود.

 

مشورت گرفتن از دیگران برای هدف گذاری درست

برای گذراندن مسیرهای سخت و ناشناخته که تا به حال در آنها قدم نگذاشته اید نیاز به یک راهنما دارید، کسی که قبل از شما آن مسیر را تجربه کرده باشد و موانع و دست اندازهای آن را به خوب برای شما مشخص کند. فقط لازم است حواس خود را جمع کنید که فرد راهنما شخصی عاقل و کار کشته باشد و خیر و صلاح شما را بخواهد در غیر این صورت راهنمایی های او نه تنها نمی تواند شما را در مسیر موفقیت و هدف گذاری درست کمک و یاری کند، بلکه به دلیل مشورت های اشتباه دچار گمراهی و قرار گرفتن در مسیر اشتباه می شوید.

باید به یاد داشته باشید که برای رسیدن به اهداف خود نیاز به شخصی است که در این راه خبره و حرفه ای باشد.

مطالب مشابه را ببینید!