مجله تاپ‌ناز‌

نشانه های پایان رابطه | اگر این نشان ها را مشاهده کردید رابطه را تمام کنید

نشنه های پایان گرفتن رابطه، معمولا وجه و جنبه های مختلفی دارند که در این مطلب سعی کرده ایم شما را با این دلایل و نشانه های رسیدن به پایان رابطه زناشویی آشنا کنیم.

هنگام تمام شدن رابطه عشقی، احساسی وحشتناک خواهید داشت ولی زندگی کردن بدون عشق هم اصلا قابل قبول نیست. گاهی این قضیه روشن است که دو فرد نمی توانند با هم رابطه عشقی خوب و با دوامی داشته باشند طوری که ممکن است پس از مدتی به این نتیجه برسند که دیگر همه چیز تمام شده است و این مورد می تواند یکی از نشانه های پایان رابطه در افراد باشد.

نشانه های پایان یافتن رابطه عاشقانه

قرار گرفتن در رابطه سالم خیلی جذاب، دوست داشتنی، مهیج و آرامش بخش است ولی با این حال اگر این مشخصه ها از رابطه شما بیرون رفته، بهتر است که رابطه را به اتمام برسانید. بازشناسی نشانه های یک رابطه شکست خورده یا در حال شکست خوردن، بسیار مهم است و باید تعادل خود با شریک عاطفی را مد نظر قرار دهید و به دنبال نشانه های علاقمندی و اعتماد بگردید ولی اگر در این میان نشانه های خیلی کمی پیدا کردید شاید زمان آن رسیده است که رابطه خود را تمام کنید، زیرا هر فردی مستحق این است که در یک رابطه سالم حضور داشته باشد.

باید توجه کنید که شروع هر رابطه مشترکی با قول و قرار با هم بودن است ولی ممکن است با گذشت زمان و به دلایل مختلفی رابطه دیگر آن شور و عشق اولیه را نداشته باشد و گاهی روزهای بد رابطه بشتر از روزهای خوب آن شوید و خاطرات خوب جای خود را به جنگ و دعوا می دهند. این شرایط تا وقتی ادامه پیدا می کند که یکی یا هر دو طرف تحمل ادامه رابطه را ندارند و معمولا بروز این تنش های زوجین با نشانه های هشدار دهنده ای همراه می شود.

علائم و نشانه های پایان یک رابطه:

همانطور که متوجه شدید افرادی که در رابطه خود دچار کاستگی شده و به عبارتی به خط پایان رسیده اند دارای نشانه ها و علائمی هستند که در ادامه سعی داریم به بیان آن ها بپردازیم:

دعواهای بیش از حد معمول زن و شوهر

شاید شما هم این جمله را شنیده باشید که دعوا نمک زندگی است و هر زن و شوهری ممکن است گاهی با هم مشاجره کنند، حتی باید گفت که این مشاجره ها باعث تقویت رابطه می شود ولی اگر درگیر دعوای مداومی با همسر خود هستید، این مشاجره های بی پایان نشانه خطرناکی است و به گفته مشاورین اگر شما و همسرتان بیشتر از قدیم با هم دعوا می کنید تنها یک توضیح برای آن وجود دارد و فشار استرس خارجی بیش از حد مقصد تمام این دعواها است. با وجود اینکه مشاجره های زناشویی در روانشناسی لزوما به معنی پایان رابطه نیست ولی روانشناسان معتقد هستند که این کشمکش ها علامت هشدار به پایان رسیدن زندگی مشترک می باشد.

نشانه های پایان رابطه

احساس دوری زن و مرد از هم

اگر حس کردید که خودتان را به همسر تحمیل می کنید و وابستگی بیش از حد به او پیدا کرده اید، احتمالا رابطه شما سرد شده و از هم دور شده اید. همچنین اگر همسرتان به یکباره ترجیح می دهد که کمتر با شما وقت بگذراند و از لحاظ ذهنی و جسمی از شما فاصله بگیرد احتمال این دوری به این معنا است که او اولویت هایش را تغییر داده است. اگر همسرتان دیگر علاقه ای به با هم وقت گذراندن و در کنار هم بودن را نداشته باشد قطعه این کناره گیری به این معنی است که او با هدف جدا شدن و قطع رابطه دارد از شما فاصله می گیرد.

اگر جمله دوستت دارم را کمتر می شنوید

اگر در زندگی در روزهای اول رابطه بسیار عاشقانه و شیرین می باشد ولی وقتی رابطه عاشقانه به پایان خود نزدیک می شود، این شیرینی جای خود را به تلخی خواهد داد. اگر این روزها جمله دوستت دارم را بسیار کم از زبان همسر می شنوید حتما این بی توجهی او دلیلی دارد و یا همسرتان دیگر عاشق شما نمی باشد یا که از محبت شما نسبت به خودش مطمئن نیست و نیازی برای تلاش بیشتر نمی بیند. در واقع هر دو حالت به معنی مرگ و سرد شدن رابطه عاشقانه است و باید برای نجات زندگی مشترکان کاری انجام داد.

خیلی کم با هم حرف می زنید

ارتباط داشتن و گفتگو کردن با هم رمز موفقیت در یک رابطه به حساب می آید ولی اگر همسرتان دیگر علاقه ای به برقراری رابطه چه عاطفی و چه جنسی ندارد باید بدانید که مشکلی در این وجود دارد زیرا وجود یک خط آزاد ارتباطی برای دوام هر رابطه ای ضروری است و اگر این خط بسته شود رابطه عاشقانه شما هم پس از مدتی تمام خواهد شد.

رابطه جنسی بسیار کم شده

زندگی روزمره بسیار یکنواخت شده و رابطه جنسی دیگر مانند قبل پر شور نیست و بسیار کم شده است و همسر شما بدون هیچ دلیلی کم محلی می کند و این نشان می دهد یک جای کار می لنگد. می توان گفت که رابطه جنسی یکی از عوامل موفقیت و دوام رابطه عاشقانه و زناشویی است، البته منظور این نیست که بنیان رابطه خود را بر روابط جنسی و تعداد دفعات آن بنا کنید ولی اگر شرایط ناگهان تغییر کرد و رابطه سر شد باید نگران شوید.

فرار از مسئولیت ها

اگر همسر شما هیچ مسئولیتی را قبول نمی کند پس مشکل وجود دارد. اگر همسرتان از شرکت در مهمانی های خانوادگی و مراسم های مهم فراری است و زیر بار مسئولیت تغییرات نمی رود باید هوشیار باشید زیرا این فرار کردن از زیر بار تعهدات احتمالا به این دلیل است که همسرتان مردد است که آیا می خواهد مراحل بعدی زندگی را در کنار شما بگذراند یا خیر. دلیل این تریدها چه عصبی شدن از فکر قبول مسئولیت باشد چه رسیدن به پایان راه باشد، بهتر است وقت بگذارید و با هم در مورد آینده رابطه مشترک خود حرف بزنید.

اگر احساس می کنید که به یک انتخاب تبدیل شده اید

باید توجه داشته باشید که همسرتان نباید کاری کند که شما حس کنید جزء انتخاب او قرار گرفته اید زیرا وقتی وارد یک رابطه متعدانه می شوید باید همسرتان اولین اولویت شما باشد. ولی اگر همسر شما کاری کرده که شما بخشی از یک معادله چند متغیره قرار بگیرید باید بدانید که رابطه شما وضع خوبی ندارد.

دوستان همسرتان دیگر رفتار دوستانه ای با شما ندارند

اگر رفتار دوستان همسرتان به یکباره تغییر کرد و دیگر علاقه ای به وقت گذراندن با شما ندارند یک یا دو مشکل وجود خواهد داشت اینکه همسرتان با آنها درد و دل کرده که به زودی رابطه اش با شما تمام می شود و یا اینکه در جمع دوستان خود پشت سر شما بدگویی کرده است و باعث شده دوستانش نسبت به شما بدبین شوند. دقت داشته باشید که رفتار دوستان همسر شما معیار خوبی برای سنجش وضعیت زندگی زناشویی شما است به ویژه اگر آنها همیشه برخوردی گرم و دوستانه با شما داشته اند.

همسرتان بهانه گیر شده است

به نظر می رسد که ناگهان هر کاری که انجام می دهید اشتباه می باشد و همسر شما دائم در حال ایراد گرفتن از تک تک کارهای شما است. می توان گفت که این ایرادگیر شدن یک نشانه هشدار می باشد و نشان می دهد که همسر شما در واقع موضوع واقع از موضوع مهمتری ناراضی است که به زبان نمی آورد به عبارتی مشکل اصلی ریختن تفاله چای در سینک ظرفشویی نیست بلکه این بهانه ها و ایرادها از موضوع مهمتری نشات می گیرد.

آینده تان مبهم به نظر می رسد

چنانچه عادت داشتید که با همدیگر برای آینده مشترک برنامه ریزی کنید و آینده ای را با هم بسازید ولی اگر تمام آنها از یاد رفته و برنامه های دقیق بی فایده هستند قطعا آینده زندگی شما مبهم شده و باید در مورد آن صحبت کنید زیرا این ابهامات و بلاتگلیفی ها ممکن است تنها یک تغییر مسیر جزیی باشد ولی اگر همسرتان از حر زدن در مورد آینده طفره می رود احتمالا آینده دیگری بدون شما را برای خود برنامه ریزی کرده است.

همسرتان عادت به عذرخواهی ندارد

به صورت کلی اگر همسر شما احساستان را جریحه دار کرده است یا برعکس شما او را آزرده اید، قطعا عذرخواهی برای رفع این ناراحتی الزامی است ولی زمانی که یک رابطه نفس های آخر خود را می کشد فرد دیگر خود را ملزم به عذرخواهی نمی بیند. به همین دلیل اگر همسر شما بابت کارهای اشتباهی که انجام داده است اقدام به معذرت خواهی نمی کند در این میان یک مشکل وجود دارد که باید دلیل آن را پیدا کنید.

مطالب مشابه را ببینید!