مجله تاپ‌ناز‌

نقش آینه در زیبایی دکوراسیون + تصاویری از به کار بردن آینه

آینه باعث انعکاس نور می شود و در نهایت می تواند باعث بزرگنمایی فضا شود و می تواند بعضی از عیوب را پوشش دهد و جلوه زیادی به دکوراسیون منزل شما می دهد. در ادامه این مطلب با نقش آینه در دکوراسیون منزل بیشتر آشنا می شوید.

استفاده کردن از آینه در دکوراتیو و زیباسازی فضای منزل نقش تاثیرگذاری دارد. آینه باعث ایجاد دکوراسیونی شیک و جذاب می شود. آینه ها به دلیل بازتاب و منعکس کردن نور، فضا را روشن می کنند و نمای زیبایی ایجاد می کنند، استفاده از آنها در نمای خانه های سنتیو  مدرن از زمانهای گذشته تا به امروز بسیار کاربرد داشته است و با ایده های مختلف می توان این کار را به بهترین شکل انجام داد.

نقش آینه در دکوراسیون + تصاویر آینه کاری

همانگونه که گفتیم استفاده کردن از آینه به شکل کاربردی به عنوان یک عنصر زیبایی از زمان گذشته وجود داشته است و امروزه هم این وسیله دکوراتیو و پر کاربرد را می توان در انوع طرح و قاب های مختلف در فضاهای مختلف از جمله ورودی خانه، نشیمن، اتاق خواب، سرویس بهداشتی و …  استفاده کرد و دکوراسیونی شیک و متفاوت ایجاد کرد.

نقش آینه در زیبایی دکوراسیون

دیگر کاربرد مهم استفاده از آینه در فضاهای کوچک، بزرگ نمایی آن است و با درخشش نور در آینه باعث ایجاد روشنایی محیط می شود، ضمن اینکه آینه عنصری انرژی بخش است که می تواند باعث آرامش و بهتر شدن حالات روانی افرادی می شود که در این محل زندگی می کنند.

نقش آینه در زیبایی دکوراسیون

در صورتی که آینه هایی در ابعاد بزرگ در دکوراسیون داخلی به صورتی صحیح نصب شده باشند، می توانند با ایجاد توهم در بعد، فضا را بسیار بزرگتر و درخشان نشان دهند، پس برای بزرگنمایی محیطهای کوچک می توان بدن حذف دیوارها در آن مکان و فقط با به کار بردن چند آینه زیبا، فضای خانه را بسیار دلباز، زیبا و بزرگتر نشان داد.

ببینید: مدل پرده شید در طرح های مختلف برای نقاط مختلف منزل پذیرایی و اتاق خواب

نقش آینه در زیبایی دکوراسیون

کاربرد آینه در قسمت ورودی خانه بسیار مهم است و تصویر چشم نوازی ایجاد می کند، در موقع ورود نگاه ها را به سوی خود جلب می کند.

آثار استفاده از آینه در دکوراسیون داخلی منزل

برای انتخاب آینه در دکوراسیون باید هدف و کارایی آن مشخص باشد. اینه نقش تزیینی، کاربردی یا هر دو مورد را در دکور خانه دارد، پس اگر جنبه تزیینی آینه مد نظر شما است، استفاده کردن از آینه هایی با قاب زیبا و تزیین شده و یا حتی کاملا ساده و شیک می تواند انتخابی خوب باشد. در ادامه بعضی از تاثیرات آینه در فضای داخلی خانه را اشاره می کنیم.

نقش آینه در زیبایی دکوراسیون

روشنایی و درخشندگی با آینه

آینه می تواند نور را منعکس کند، انوع نورهای مصنوعی و تکثیر و گسترش این نورها تاثیر زیادی در روشن و درخشان تر کردن فضا خواهد داشت.

نقش آینه در زیبایی دکوراسیون

جلوه طبیعی و زیبا با استفاده از آینه

بیشتر افراد از کارایی آینه اطلاع ندارند و صرفا آن را وسیله ای برای نگاه کردن به خود تصور می کنند، در حالی که این وسیله پر کاربرد می تواند دارای اهمیت زیادی در دکوراسیون خانه باشد. به عنوان یک عنصر هنری و یا تزیینی هم استفاده می شود.

ببینید: مدل میز کنسول در طرح و رنگ های مختلف برای شیک کردن دکوراسیون داخلی

نقش آینه در زیبایی دکوراسیون

وسعت و عمق بخشیدن به فضا با آینه کاری

در صورتی که از آینه به شکلی درست و اصولی در دکوراسیون منزل استفاده شود می تواند به فضا عمقی تا چند برابر دهد و باعث بزرگنمایی مکان می شود.

نقش آینه در زیبایی دکوراسیون

بازتاب و انعکاس نور با آینه

از دیگر نقشهای آینه در دکوراسیون داخلی هر مکان، افزایش میزان نور و بازتاب آن به شکلی چند برابر است، از این رو می توانید با نصب آینه هایی در کنار پنجره و یا در نزدیکی لوسترها و آباژورها از انعکاس و زیبایی نور لذت ببرید، البته به صورت کلی نصب آینه های زیاد در یک فضا توصیه نمی شود.

نقش آینه در زیبایی دکوراسیون

کاهش شلوغی و به هم ریختگی

دکوراسیون خانه های کوچک، شلوغی زیاد و وجود درهای بزرگ و بسته باعث کوچکتر نشان دادن فضا می شوند، پس برای حل این مشکل می توانید با نصب آینه هایی روی درها علاوه بر زیبایی و جلوه بیشتر، مکان را دلباز و بسیار بزرگ نشان دهید.

نقش آینه در زیبایی دکوراسیون

دیوار های آینه ای و پنجره های بزرگ

استفاده از دیوار آینه دار در فضای بسته و یدون پنجره که چشم اندازی به بیرون ندارند می تواند به صورت شگفت انگیزی فضا را روشن، بزرگ و دلباز نشان دهد.

نقش آینه در زیبایی دکوراسیون

آینه های قدی بزرگ

استفاده از آینه قدی بزرگ، تاثیر زیادی در ایجاد تحول در دکوراسیون اتاق و یا دیگر مکانها دارد و ارزش معماری آن فضا را افزایش می دهد، حال آینه هایی با قاب پهن به مدل طراحی عمق می دهد، پس در صورتی که قصد دارید دکوراسیون اتاق نشیمن را بزرگ و زیبا جلوه دهید، می توانید از آینه های عریض و دیوارهای آینه ای برای این مکان استفاده نمایید.

مطالب مشابه را ببینید!