مجله تاپ‌ناز‌

موارد مهم برای کاشت، نگهداری گل آلوئه ورا در آپارتمان

یکی از گیاهان محبوب در بین افراد که گیاه آپارتمانی نیز می باشد، گیاه آلوئه ورا می باشد. این گل مناسب آپارتمان را افراد می توانند در منزل خود نگهداری کنند. افراد زیادی هستند که مایل به نگهداری این گل مخصوص آپارتمان هستند اما نمی دانند که بایستی برای کاشت و نگهداری آن چه مواردی را رعایت کرد؛ ما در این مطلب قصد داریم شما را با این موارد آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید.

گیاه آپارتمانی آلوئه ورا علاوه بر زیبایی بخشیدن به فضای داخلی خانه، دارای خواص کاربردی نیز می باشند. بسیاری از خانم ها با ژل آلوئه ورا آشناییت دارند. این افراد از مغازه ها ژل آلوئه ورا بسته ای و شرکتی را تهیه می کنند زیرا که خواص بسیار کاربردی دارد. ژل آلوئه ورا برای کلاژن سازی پوست صورت بسیار مفید اس و پوست را شفاف و صاف می کند.

افراد می توانند با خرید گل آنلاین مناسب آپارتمان آلوئه ورا و نگهداری آن در منزل به راحتی به ژل آلوئه ورا دستری داشته باشند بدون اینکه نیازی به این داشته باشند که برای تهیه آن به عطاری ها و فروشگاه ها بروند.

این گل مخصوص آپارتمان دارای برگ های بزرگ و پهنی می باشد که درون آنها این ژل آلوئه ورا وجود دارد. شما می توانید یکی از برگ های آن را بکنید و ژل درون آن را استفاده کنید.  شما می توانید هر روز این ژل را به صورت خود بزنید و بعد از گذشت چند هفته تغییر را احساس کنید.

موارد مهم برای کاشت، نگهداری گل آلوئه ورا در آپارتمان

آفت های گیاه آلوئه ورا

یکی از مواردی که ممکن است برای گیاه آپارتمانی آلوئه ورا اتفاق بیوفتد این است که دچار آفت های گیاهی شود. یکی از آفت هایی که ممکن است برای این گل مناسب آپارتمان اتفاق بیوفتد، لکه سیاه است. این لکه ی سیاه بر اثر گزش حشرات و تخم ریزی رو گیاهان به وجود می آید و باعث به خطر افتادن سلامت آنها می شود.

البته لازم به ذکر است که این آفت معمولا روی گیاهان آلوئه ورایی که در مزرعه وجود دارند، دیده می شوند. بنابراین اگر این گل مخصوص آپارتمان را برای منزل خود خریداری کردید، نگران این نوع از آفت ها نباشید.

یکی دیگر از آفت های گیاه آلوئه ورا شپشک سفید یا شپشک آرد آلود می باشد. در مواردی که این گیاه در مزرعه پرورش داده باشند و بعد به عنوان گل آپارتمانی وارد منازل شوند ممکن است دچار این آفت شوند. ولی لازم به نگرانی نیست این آفت نیز قابل حل می باشد.

یکی دیگر از آفت های که ممکن است برای گیاه آلوئه ورا اتفاق بیوفتد، پوسیدگی ریشه آنها می باشد که این پوسیدگی ناشی از آبیاری بیش از اندازه این گل مناسب آپارتمان است و ممکن است آن را از بین ببرد.

نحوه نگهداری آلوئه ورا در خانه

برای نگهداری از گیاه آلوئه ورا بهتر است که آفت هایی که ممکن است برای آنها اتفاق بیوفتد را خوب بشناسید و شرایط نگهداری آن را با دقت مطالعه کنید.

موارد مهم برای کاشت، نگهداری گل آلوئه ورا در آپارتمان

استفاده از برگ آلوئه ورا برای درمان

علاوه بر مواردی که در بالا ذکر شد برگ آلوئه ورا خاصیت درمانی نیز دارد و برای بهبود زخم ها و ترمیم سوختگی پوست نیز استفاده می شود. شما می توانید بجای خرید تاج گل آنلاین با یک چاقوی تیر برگ این گل مخصوص آپارتمان را جدا کنید و لبه های خار دار آن را با چاقو صاف کنید؛ سپس با همان چاقو برگ را از عرض برش دهید تا بتوانید ژل بی رنگ و چسبناک آن را خارج کنید.

می توانید ژل خارج شده را به هر اندازه ای که می خواهید بردارید و بر روی زخم مورد نظر بمالید. توجه داشته باشید که برگ های برید شده دیگر رشد نمی کنند بنابراین از برگ های قدیمی تر برای این کار استفاده کنید.

راه های نگهداری از گیاه مورد علاقه مان در خانه

استفاده از گل و گیاه در آپارتمان باعث افزایش آرامش و کاهش استرس در فضای خانه می شود. استفاده یا نگهداری از  تنها یک یا دو نوع گیاه زیبا در محیط منزلتان هم فضا و دکور منزل را زیبا می کند و هم باعث افزایش سلامتی و رفع فشار های عصبی خود می شود.اما خرید تاج گل آنلاین می تواند برای همه افراد مناسب باشد.

 

نگهداری از گل و گیاه در آپارتمان چه فوایدی دارد؟

استفاده و خرید گل آنلاین آپارتمانی در منازل سبب ایجاد موارد زیر می باشد:

  • باعث سرزندگی و شادابی محیط منزل می شود.
  • باعث افزایش سلامت روان و جسم افراد می شود.
  • گیاهان زیبا و الهام بخش در محیط کار و منزل شما هستند.
  • خرید گل آنلاین آپارتمانی باعث تصفیه هوا و کاهش آلودگی هوا در منزل می شود.
  • باعث جذابیت دکوراسیون منزل می شود.
  • خرید گل آنلاین آپارتمانی طبیعت را به منازل شما می آورد.

موارد مهم برای کاشت، نگهداری گل آلوئه ورا در آپارتمان

چگونه از گیاهان آپارتمانی مراقبت کنیم؟

در نگهداری از گیاهان آپارتمانی باید به این نکته توجه کنیم که گیاهان به هوای تازه احتیاج دارند پس بهتر است که گیاه در محیط بسته و بدون هوا نگهداری نشود و با باز گذاشتن پنجره می توانید اکسیژن لازم را به گیاه برسانید. اگر هوای مناسب به گیاه برسد باعث می شود که ساقه گیاه مستحکم و برگ های آن شاداب شود. نکته دیگر نور رسانی مناسب به گیاه است؛ نورسانی به همه گیاهان یکسان نیست و هر گیاه مقدار نور مناسب خود را نیاز دارد.

در آبیاری گیاهان حتما دقت کنید زیرا هر گیاهی مقدار معینی از آب را احتیاج دارد که اگر کم یا زیاد شود باعث پژمردن و از بین رفتن گیاه می شود. حتما در انتهای گلدان یک یا چند سوراخ اضافه کنید تا آب به همه نقاط گیاه شما برسد.

خاگ گلدان هم باید حتما مقداری ماسه در ترکیب آن باشد و نباید فشرده باشد. حتما توجه داشته باشید که خاک گلدان بعد از مدتی باید تعویض شود که مدت آن برای هر نوع گیاهی متفاوت است. بهتر است هر چقدر که ریشه گیاه رشد می کند اندازه گلدان ها نیز بزرگتر شود.

سعی کنید دمای محیط نگهداری از گیاه را متعادل بین 22 تا 25 درجه سانتی گراد نگه دارید که دمای نا مناسب باعث از بین رفتن گیاه آپارتمانی نشود، به خصوص زمانی که فصل زمستان است و رطوبت و دمای هوا کاهش می یابد باید حتما حواستان به تنظیم دمای اتاق باشد. حتما به آفت های درون گلدان توجه کنید تا افزایش تعدادشان باعث از بین رفتن گیاه نشود.

اما بدانید از ویژگی های خرید جعبه گل

اما شما نیز میتوانید ازآدرس وبسایت

وی آی پی شاپ به آدرس https://vipshop.flowers/product-category/flower-box/

برای خرید جعبه گل ها نیز اقدام نمایید.

پنج نکته مهم در نگهداری از گیاه در منزل

  • مقدار آبیاری: میزان آبیاری برای انواع گل و گیاه آپارتمانی چگونه است؟
  • نوع خاک: نوع خاک و ترکیب خاک مناسب برای هر نوع از گیاه آپارتمانی.
  • میزان تابش نور: میزان و جهت تابش نور و این که نور شدید باشد یا ملایم یا گیاه بدون نور و در سایه نگاه داری شود.
  • نحوه تکثیر: نحوه تکثیر گیاه آپارتمانی
  • تغذیه و کود مناسب: کود مخصوص هر گیاه آپارتمانی متفاوت است.

حتما باید به این نکته توجه کنید که گیاهان با وجود تمام زیبایی و شادابی که به محیط کار یا منزل شما می بخشند بسیار شکننده و حساس هستند. یعنی از شرایط و امکانات محل زندگی شما تأثیر زیادی می گیرند که در رشد و زیبایی آن ها مؤثر است.

پس بهتر است قبل از خرید گل آنلاین آپارتمانی و سفارش از گل فروشی آنلاین شناخت کامل و جامعی از گیاه مورد نظر خود داشته باشید و از شرایط نگهداری از آن آگاه باشید. شما می توانید قبل از سفارش از گل فروشی آنلاین شرایط منزل یا محل کار خود را در نظر بگیرید و مطابق شرایط منزل یا محل کار خود گیاه مورد نظر خود را انتخاب کرده و از گل فروشی آنلاین سفارش دهید. رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!