مجله تاپ‌ناز‌

هایلایت طبیعی مو + 10 روش برای هایلایت کردن مو در منزل با مواد طبیعی

هایلایت طبیعی مو

هایلایت مو با روش های طبیعی هم ممکن است و در ادامه بیش از 10 روش برای هایلایت طبیعی موها را معرفی می کنیم.

خیلی از خانم ها علاقه دارند که موهای روشنی داشته باشند و با استفاده از روش های ساده و راحت برای هایلایت طبیعی مو می توانید موهایی زیبا به رنگ روشن داشته باشید.

هایلایت مو از روش هایی است که بسیار مورد پسند خانم ها قرار گرفته است و نخستین راهی که به ذهن می رسد استفاده از روش های شمیایی است ولی استفاده از این روش ها باعث اسیب رساندن جدی به مو می شود و برای روشن شدن رنگ مو نیازی به استفاده از مواد شمایی نیست و با کمک روش های طبیعی می توانید موهای روشن و زیبایی داشته باشد که در ادامه مطلب ای نروش ها را توضیح می دهیم.

هایلایت طبیعی مو با روش های ساده در منزل

روش های مختلفی برای روشن کردن رنگ مو با مواد طبیعی و بدون اسیب وارد کردن به مو وجود دارد که در این مطلب شما را

جوش شیرین

مقدار نصف فنجان جوش شرین را با کمی آب مخلوط کنید و سپس خمیر به دست آمده را به منظور هایلایت طبیعی مو روی مو بمالید و بعد از 15 تا 20 دقیقه موهای خود را بشویید در صورتی که تمایل به روشن تر شدن مو دارید می توانید زمان بیشتری نه دارید.

هایلایت طبیعی مو

ریواس

با استفاده از ریواس می توانید موها را به رنگ روشن درآورید بدین منظور 2 فنجان آب و یک چهارم فنجان ریواس خرد شده را با هم مخلوط کنید سپس اب آن را بگیرید و بعد از خنک شدن آب آنف روی موها بمالید و اجازه دهید به مدت 10 دقیقه بماند و در نهایت موها را آبکشی کنید، ریواس به دلیل داشتن پکتین در صورتی که به مدت طولانی روی موها بماند حالت چسبندگی به خود می گیرند.

بخوانید: مدل های رنگ مو و هایلایت طوسی تیره و روشن زیبا

دارچین

یکی دیگر از مواد موثر برای هایلایت طبیعی مو استفاده از دارچین است که بسیار موثر است و برا این کار نیمی از بطری شامپو نرم کننده پودر دارچین اضافه کنید سپس خمیر غلیظ به دست آمده را روی موها بمالید و اجازه دهید به مدت 3 تا 4 ساعت بگذارید بماند و در نهایت موها را بشویید استفاده از این روش باعث می شود که موها ابریشمی و صاف شود، دارچین دارای آنتی اکسیدان و ضد آفتاب طبیعی است که می توانید از آسیب رسیدن به موها جلوگیری کند.

هایلایت طبیعی مو

سرکه سیب، عسل و روغن نارگیل

برای اینکه موهایی به رنگ روشن داشته باشید کی توانید یک تا دو پیمانه عسل را با یک پیمانه سرکه سیب و یک قاشق چای خوری روغن نارگیل را با هم مخلوط کنید سپس با کمک برس روی موها بزنید و به مدت 4 تا 5 ساعت بگذارید بماند و در نهایت موها را بشویید.

 

دارچین و روغن زیتون

یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک و نیم پیمانه پودر دارچین را با هم ترکیب کنید سپس مخلوط به دست آمده را روی موها بزنید و بعد از زمان سه تا چهار ساعت موها را بشویید وبرای رسیدن به نتیجه بهتر می توانید به مواد یک قاشق غذاخوری عسل اضافه کنید.

هایلایت طبیعی مو

حنا

حنا باعث می شود که اگر رنگ موی شما به صورت طبیعی تیره است به رنگ روشن تر از حالت طبیعی تبدیل شود پس خمیر حنا را از دوازده ساعت قبل از استفاده آماده کنید می توانید به آب جوش سه قاشق سوپ خوری پودر حنا اضافه کنید و سپس خمیر به دست آمده را در جای خنک بگذارید و در آخر با کمک دستکش کل موهایتان را با حنا ماساژ دهید و یا فقط به تارهایی که مایل هستید روشن تر شود بمالید سپس با کمک یک کلاه دوش پلاستیکی بپوشانید و بگذارید مخلوط حنا به مدت 2 تا 3 ساعت بماند و بعد از زمان گفته شده روی مو نرم کننده مو بزنید سپس حنا و نرم کننده را قبل از شامپو زدن بشویید.

 

عسل

درون یک کاسه یک قاشق سوپ خوری عسل و یک فنجان آب را با هم مخلوط کنید و ترکیب فوق را روی موها بمالید سپس یک کلاه حمام بگذارید و اجازه دهید مخلوط به مدت یک شب روی موها بماند، در صورتی که تمایل به باقی ماندن مخلوط به مدت یک شب ندارید می توانید اجازه دهید به مدت 30 تا 60 دقیقه روی موها بماند سپس عسل را به صورت کامل بشویید و از شامپو و نرم کننده استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی: رنگ مو هایلایت زنانه و دخترانه بسیار زیبا و جدید مخصوص تابستان امسال

چای بابونه

یکی دیگر از روش های خوب برای روشن شدن مو استفاده از چای بابونه است پس با گل های بابونه خشک یا سه تا چهار عدد چای کیسه ای بابونه یک قوری چای بابونه غلیظ تهیه کنید و بعد از اینکه خنک شد روی موهایتان بریزید سپس در زیر نور خورشید به مدت چند دقیقه قرار دهید و اجازه دهید با چای واکنش دهد و در نهایت موهای خود را بشویید و از نرم کننده استفاده کنید برای رسیدن به نتیجه بهتر از این روش چند بار استفاده کنید.

 

تخم مرغ، ماالشعیر و لیمو

استفاده از ماسک تخم مرغ، ماء الشعیر و لیمو یکی از روش های ساده و تاثیرگذار برای عایلایت مو است پس تخم مرغ را هم بزنید و سپس به آن نصف فنجان ماالشعیر اضافه کتید و با یک قاشق چوبی این دو را با هم مخلوط کنید سپس به آن لیمو اضافه کنید و در نهایت ماسک به دست آمده را به مدت 20 دقیقه روی مو قرار دهید و با اب زیاد بشویید، استفاده از این روش دو بارد ر هفته تاثر خوبی در روشن شدن مو دارد.

هایلایت طبیعی مو

سرکه سیب و عسل

روش دیگر برایا هایلایت مو بدون آسیب استفاده از سرکه سیب و عسل است، به قابلمه کمی آب و دو قاشق عسل اضافه کتید و بعد از جوشیدن دو قاشق غذاخوری سرکه سیب اضافه کنید سپس در یخچال قرار دهید و بعد از خنک شدن روی موهای خود قرار دهید. برای جذب محلول استفاده از گرمای سشوار موثر است و بعد از زمان ده دقیقه موهای خود را بشویید.

 

عسل و زیتون

مخلوط عسل و زیتون روشی موثر برای هایلایت طبیعی مو استفاده می شود و می توانید مقدار یک چهارم فنجان روغن زیتون و یک چهارم فنجان عسل گرم کرده را با هم مخلوط نمایید سپس روی قسمت هایی از مو که می خواهید رنگشان روشن شود به مدت 30 تا 60 دقیقه قرار دهید و در آخر موها را بشویید و اگر می خواهید دوش بگیرید حتما مراقب باشید زیرا روغن زیتون باعث سر شدن زمین خواهد شد.

مطالب مشابه را ببینید!