مجله تاپ‌ناز‌

هرگز مسواک را درون دستشویی قرار ندهید

مسواک را درون دستشویی قرار ندهید

نگهداشتن مسواک در دستشویی برای سلامت مضر است زیرا بیماری های ویروسی، باکتریایی و عفونی خطرناک از راه مسواک می تواند شیوع پیدا کند.

 

مسواک گذاشتن داخل دستشویی اشتباه است

محققان دریافتند بیش از 60 درصد مسواک هایی که نزدیک به توالت قرار داده می شوند، آلوده به میکروب های مدفوع هستند و به این نتیجه رسیدند که این موضوع می تواند تا 800 درصد احتمال بروز عفونت را در بدن بالا ببرد.

در یک کاسه توالت حدود سه میلیون میکروب وجود دارد که این میکروب‏ها می‏توانند تا دو متر جابه جا شوند و روی زمین، دیوارها و روی مسواک قرار بگیرند.

محققان می گویند هرگز مسواکتان را در توالت نگذارید. بررسی های محققان آمریکایی که مشروح نتایج آن در مجمع عمومی انجمن میکروبیولوژی آمریکا 31 می تا 2 ژوئن مطرح شد نشان می دهد قرار دادن مسواک در توالت مخصوصا توالت هایی که بیش از 999 نفر از آن استفاده می کنند باعث آلوده شدن مسواک می شود.

مسواک را درون دستشویی قرار ندهید

قرار دادن مسواک در توالت

محققان دانشگاه quinnipac پس از بررسی مسواک هایی که در توالت گذاشته می شدند اعلام کردند از هر 10 مسواک 6 مورد آلوده است وحتی اگر فرد مصرف کننده کاملا نکته های بهداشتی را رعایت کرده باشد و مسواک را خوب شسته و خشک کرده و در محافظ قرار داده باشد مسواک تا 80 درصد آلوده به ویروس و انگل هایی است و می تواند بر سلامت دهان و دندان فرد مصرف کننده اثر منفی بگذارد.

متخصصان پیشنهاد می کنند برای پیشگیری از هر نوع مشکل و ابتلا به بیماری هایی مانند اسهال، هرگز مسواکتان را در توالت قرار ندهید و قبل و بعد از مصرف نیز آن را با آب گرم بشویید و هر 333 ماه یک بار آن را تعویض کنید. بعد از هر بار مسواک زدن نیز برای آنکه از سلامت دهان و دندان خود اطمینان یابید حتما از دهانشویه استفاده کنید.

هرگز مسواکتان را در توالت نگذارید

مطالب مشابه را ببینید!