مجله تاپ‌ناز‌

روش برخورد مناسب با همسر کینه ای

برخورد با همسر کینه ای متفاوت است و با استفاده از روش های مختلف می توانید این فرد را خوش بین کنید و باعث بهبود زندگی خود شوید. آگاهی داشتن از روش های مناسب و صحیح برای برخورد با همسر کینه ای باعث می شود که بتوانید راحت با آنها کنار آمده و بتوانید زندگی را در کنترل داشته باشید. در ادامه ویژگی های افراد کینه ای و روش برخورد آنها را توضیح داده ایم.

ویژگی ها و نحوه برخورد با همسر کینه ای

یکی از کارهایی که به شما کمک می کند تا بتوانید بهترین برخورد را با همسر کینه ای داشته باشید شناخت حالات و رفتارهای او است. ابتدا شما را با ویژگی های افراد کینه ای آشنا می کنیم و سپس روش های برخورد با آنها را برای شما شرح می دهیم.

 

ویژگی های خاص افراد کینه ای

افراد کینه ای 10 ویژگی برجسته دارند که شما با دانستن آنها می توانید این افراد را شناسایی کنید. ویژگی های بارزی که برای این افراد در نظر گرفته شده است را در ادامه بررسی می کنیم.

 

فراموش نکردن و نبخشیدن

افراد کینه شما را نمی بخشند و هیچ چیزی را فراموش نمی کنند. هر از چند گاهی در بین صحبت هایشان می توانید متوجه این کینه ها شوید و این احساس را به شما می دهند  هنوز بخشیده نشده اید.

 

درس نگرفتن از گذشته

افرادی که کینه ای هستند نمی توانند از گذشته درس بگیرند و بیشتر اتفاقات را در افکار خود نگهداری می کنند و سعی می کنند با استفاده از خود خوری کردن زندگی را به پیش ببرند.

همسر کینه ای

مغرور هستند

دیگر ویژگی افراد کینه توز، مغرور بودن بیش از حد آنها است. این افراد فکر می کنند تمامی کارهای خود را درست انجام می دهند و دیگران مدام در حال اشتباه کردن می باشند.

 

حد وسط ندارند

این افراد نمی توانند میانه چیزی را بگیرند پس یا با شما دوست هستند و یا دشمنی می کنند. این افراد یا سفید را انتخاب می کنند و یا سیاه و هیچ موقع نمی توان از آنها توقع میانه روی را داشت.

 

افتخار به خود

یکی دیگر از موارد مهم در مورد این افراد این است که خیلی به خود افتخار می کنند. این افراد دوست دارند بیشتر از قبل به کارهای خود بها بدهند و وقتی که مورد انتقام قرار می گیرند سعی می کنند خود را فردی قوی و با هوش جلوه بدهند و این کار آنها ضعف بزرگ به حساب می آید.

 

کنترل گری بالا

افراد کینه ای به دل می گیرند و مایل هستند بر همه چیز تسلط داشته باشند و سعی می کنند افراد دیگر را کنترل کنند تا باب میل آنها عمل کنند و آنها را از خود راضی نگه دارند.

 

آزرده شدن

افرادی که کینه توز هستند بیش از باقی افراد آزرده می شوند و هر بحثی را به خود می گیرند باید در نظر داشته باشید که حتی اگر مشکلی از سمت شما پیش نیاید باز هم موضوعی برای آزرده شدن پیدا می کنید. یادتان باشد که کینه به دل گرفتن قبل از هر چیزی برای خود فرد مشکلات زیادی را ایجاد می کند و همین مشکلات می تواند او را افسرده  غمگین کند.

 

 

برخورد مناسب با همسر کینه ای

چنانچه شما هم همسری دارید که این ویژگی ها را دارد باید سعی کنید رفتارهای خوبی را در پیش بگیرید تا بتوانید زندگی خود را سامان دهید. در ادامه رفتارهای مناسب و صحیح با این افراد را برای شما بررسی می کنیم.

 

عذر خواهی کردن

یکی از رفتارهایی که به شما کمک می کند تا بتوانید زندگی بهتری را داشته باشید این است که به دلیل اشتباهی که کرده اید عذرخواهی کنید. گردن گرفتن شما باعث می شود که اعتماد همسر هم بیشتر شود و سعی می کند نسبت به شما کینه به دل نگیرد. بدون دلیل عذرخواهی نکنید و اگر واقعا فکر می کند که اشتبهای از شما سر زده است باید این کار را انجام دهید در غیر این صورت توقع همسر شما بیشتر می شود و شما باید بابت کارهایی که نکرده اید هم عذرخواهی کنید.

 

حرف زدن

بعد از این که عذرخواهی کردید باید به دنبال راهی باشید تا بتوانید تمام چیزهایی که برای همسرتان سوء تفاهم شده است را از بین ببرید. در نظر داشته باشید که بهترین روش برای حل سوء تفاهم های پیش آمده صحبت کردن است. با حرف زدن می توانید راهی برای بهتر کردن وضعیت پیش آمده پیدا کنید و از بروز اختلافات بزرگ تر پیشگیری کنید.

 

پذیرفتن

باید به یاد داشته باشید که شما هم نباید بدون دلیل از زیر بار مسئولیت کاری که کرده اید شانه خالی کنید. باید بتوانید اوضاع خود را بهبود دهید و با پذیرفتن سعی کنید رفتار خود را بررسی کنید و نگاه واقع بینانه تری نسبت به اوضاع داشته باشید.

 

پیدا کردن دلیل

باید یادتان باشد که هر فرد کینه ای به دلایل زیادی به این مشکل دچار شده است و گاهی خودش هم نمی تواند دلیل واقعی کارش را پیدا کند. هر فردی که کینه به دل می گیرد بیش از بقیه عذاب می کشد زیرا تمام کارهایی که دیگران کرده اند را برای خودش تکرار می کند و سعی می کند که آنها را فراموش کند و همین باعث ایجاد مشکلات زیادی برای او می شود.

 

رها کردن مسئله

برای برخورد کردن با همسر کینه ای پس از اینکه عذرخواهی کردید و دلیل آوردید بهتر است مشکل را رها کنید و به او اجازه دهید مدتی را در خلوت خود بگذراند. اگر شما روی بخشش خود پافشاری کنید فرد کینه ای بدتر می شود و فکر می کند حالا که حق با او است پس می تواند هر کاری که مایل است را انجام دهد ولی وقتی که شما مسئله را رها می کنید او هم در می یابد که باید کمی نسبت به شما رفتار بهتری داشته باشد و مسئه ایجاد شده را فراموش می کند.

 

کنار گذاشتن

زندگی با فرد کینه ای بسیار سخت است و اگر نتوانید با روش های گفته شده این کینه ها را از میان خود و همسر بردارید می توانید به جدایی فکر کنید. زمانی می توانی این کار را انجام دهید که امید خود را بهبود دادن به رابطه تان از دست داده اید و دیگر توانایی تحمل این فرد را در زندگی خود ندارید ولی بهتر است قبل از اینکه به طلاق و جدایی فکر کنید یک بار دیگر برای نگه داشتن رابطه ای که دارید تلاش کنید و سعی کنید به مداوای همسر زورگو و کینه ای خود بپردازید.

 

مطالب مشابه را ببینید!