مجله تاپ‌ناز‌

ویژگیهای تشک خوشخواب + تمام مشخصاتی که یک تشک خوشخواب باید داشته باشد

تمام انسان ها در حدود یک سوم و یا کمی بیشتر از عمل خود را در خواب می گذرانند. این تجربه شاید برای خیلی از افراد پیش بیاید که پس از یک روز خسته کننده به اتاق بروند و ساعات زیادی را بخوابند تا خستگی ذهنی و جسمی از آنها دور شود، ولی پس از خواب طولانی مدت هم این خستگی ها شاید باز حس شود و گاهی تشدید شود. یکی از دلایل این احساسات می تواند از تشکی باشد که شما روی آن استراحت می کنید. وقتی تشک خوشخواب شما استاندارد نباشد، ممکن است که خستگی شما از بین نرود و حتی شما بد اخلاق شوید.

ویژگی ها و مشخصات ایده آل تشک خوشخواب

تشک خوشخواب از لوازم مهمی است که بر سلامت جسم شما تاثیر می گذارد. بهتر است قبل از این که تشک خوشخواب بخرید از خصوصیات تشک خوشخواب خوب و مناسب اطلاعات کامل را داشته باشید که در ادامه این ویژگی ها را به شما توضیح می دهیم.

خصوصیاتی که یک تشک خوشخواب ایده آل باشد داشته باشد

تشکی که بر روی آن می خوابید باید ویژگی هایی داشته باشد تا سلامت جسم شما را به خطر نیندازد و باعث راحتی و آسایش شما گردد.

استاندارد بودن تشک

تشکی را که برای خرید انتخاب می کنید باید استاندارد باشد. استاندارد بودن را باید از تمام جهات بررسی کنید. تشک استاندارد باید ویژگی هایی داشته باشد که عبارتند از:

  1. دارای فنر های قوی باشد.
  2. نوع پارچه استفاده شده باید مرغوب باشد و از الیاف طبیعی باشد تا از بروز بیماری های پوستی جلوگیری کند.
  3. نوع دوخت تشک باید مناسب باشد
  4. از نظر استحکام و مقاومت باید ویژگی هایی را داشته باشد.
  5. باید در شرایط مناسب بسته بندی شده باشد.

ضمانت تشک

برای داشتن یک خواب راحت نیاز است که تشکی برای خواب انتخاب کنید که از نمایندگی های معتبر خریده باشید زیرا فقط این منابع معتبر هستند که گارانتی تعمیرات و تعویض در صورت خرابی را دارند. باید دقت کنید که نمایندگی خدمات پس از فروش داشته باشد. اگر از کالاهای خارجی و واردانی خریداری می کنید باید توجه داشته باشید که آن شرکت نماینده در ایران داشته باشد.

ویژگیهای تشک خوشخواب

ارتفاع تشک

تشک خوشخواب استاندارد باید از سطح تخت ارتفاع بیشتری داشته باشد. در تشک معمولی می بینید که ارتفاع آن اصلا مهم نیست در حالی که یکی از ویژگی های تشک خوشخواب ارتفاع زیاد آن است. مواد تشکیل دهنده تشک خوشخواب با تشک معمولی فرق دارد. موادی که در تشک معمولی به کار می روند عبارتند از:

  1. فنر
  2. مواد پر کننده مانند پشم و ابر

از جمله مهم ترین موادی که در تشک خوشخواب به کار می روند عبارت اند از :

  1. نمد یا موکت
  2. فنر
  3. یونولیت
  4. فوم

تاثیر بر سلامت جسمی

باید در نظر داشته باشید که تشک هایی که سطح آنها سفت است و انعطاف ندارند برای بدن مفید هستند و از ابتلا به گودی کمر و ایجاد فاصله میان مهره و ستون فقرات جلوگیری می کنند. برای این که بدانید تشکی که تهیه می کنید مناسب است یا نه باید آن را آزمایش کنید. برای آزمایش نیاز است که در ابتدا به پشت روی تشک دراز بکشید و سعی کنید که دست خود را به سوی گودی کمر ببرید که این کار 2 نتیجه دارد:

  1. اگر دست شما به راحتی به سمت گودی کمرتان رفت که تشک انتخابی شما یکی از ویژگی های تشک خوشخواب را دارد و می توانید از این جهت به آن یک نمره مثبت برای خرید آن در نظر بگیرید.
  2. اگر نتوانستید دست خود را به گودی کمر برسانید آن تشک خیلی نرم است و ممکن است باعث ایجاد گودی کمر و اسجاد فاصله بین مهره های قسمت کمر ستون فقرات شود.

خریدن تشک با پایه مخصوص

تشکی که انتخاب می کنید در صورتی می تواند ویژگی های خاص را داشته باشد که همراه با پایه مخصوص باشد و اگر تشک جدید را بر پایه تخت قبلی قرار دهید کارآیی لازم را ندارد.

سایز تشک

تشک خوشخواب اگر دارای ویژگی های تشک خوشخواب خوب باشد ساز معینی دارد که روی کارت کالا اندازه آن زده می شود. این اندازه برای تشک های خوشخواب دو نفره 160 سانتی متر در 200 سانتی متر است و برای تشک های یک نفره 80 سانتی متر در 180 سانتی متر می باشد.

ویژگیهای تشک خوشخواب

قیمت خوشخواب

هر تشک خوشخوابی بسته به نوع پارچه و کیفیتی که دارد متفاوت است ولی یک تشک خوشخواب معمولا قیمت متوسطی دارد. پس فکر نکنید هر تشکی با قیمت بالا مناسب برای استفاده می باشد معمولا تشک های دو نفره از 500 هزار تومان شروع می شود و تا سقف 5 میلیون هم ادامه دارد. تشک های خوشخواب از 200 هزار تومان شروع می شود. برای انتخاب خوشخواب به قیمت آنها توجهی نکنید و مناسب ترین آنها را از نظر مرغوبیت انتخاب کنید.

انواع تشک خوشخواب

تشک خوشخواب دارای انواع متفاوت است که هر کدام از آنها یک سری معایب و مزایا دارند.

تشک فنری

تشک فرنی خیلی ساده است و بسیار استفاده می شود زیرا قیمت کمی دارد و سلامت جسمی فرد در نظر گرفته نمی شود. این تشک ها از فنرهای به هم متصل تشکیل می شود و بزرگترین عیب آنها طول عمر کم آنها است.

تشک طبی_فنری

این نوع تشک ها جدید هستند و در مدتی کم بسیار پرفروش شده اند. این مدل با ستون فقرات سازگاری دارد. این تشک عمر زیادی دارد.

تشک طبی

تنها چیزی که میان این نوع تشک و دیگر تشک ها تفاوت دارد نبود فنر است. این تشک ها عمر زیادی دارند. این تشک ها معمولا سفت هستند و باید جنس مواد سازنده را در نظر گرفت. این تشک های طبیعی سه نوع هستند که عبارتند از:

  1. تشک فومی
  2. تشک تمام اسفنجی
  3. تشک تمام مموری فومی

تشک آبی

تشک آبی خیلی با دوام است و برای بیمارانی که درد عضلانی دارند استفاده می شود و می تواند از درد کمر و گردن جلوگیری کند. پوشش روی این محصولات به صورت طبی و راحت است. جنس این تشک ها از وینیل است که مقاومت این تشک ها را بالا می برد. این تشک ها خیلی مقاوم در مقابل وزن و تعرق بدن هستند.

تشک بادی

ویژگی برتر این تشک که از دیگر تشک ها متمایز می شود این است که سفتی این تشک را می توان با یک پمپ باد تنظیم نمود. این تشک را می توان خیلی آسان از یک قسمت به قسمت دیگر منتقل کرد و می توان در مسافرت هم به همراه داشت. این تشک بسیار ارزان است.

مطالب مشابه را ببینید!