مجله تاپ‌ناز‌

روش های موثر پاکسازی پوست چرب در منزل

پوست صاف و شفاف یکی از عوامل مهم در زیبایی افراد است و با دانستن رازهای جوان ماندن و حفظ سلامت می توانید به جوانی پوست کمک کنید. یکی از روش های محافظت و زیباسازی پوست، پاکسازی پوست چرب است و افرادی که پوست چرب دارند باید روش های پاکسازی پوست در منزل را بدانند تا از بروز جوش و آکنه هم جلوگیری کنند.

به منظور پاکسازی پوست چرب، راهکارهای خانگی موثری وجود دارد که می تواند برای شما پوستی زیبا و روشن را به همراه داشته باشد. افرادی که پوست چرب دارند باید به این نکته توجه کنند که چربی های موجود روی پوست آنها مانع رسیدن هوا به پوست می شود و سلول های مرده روی پوست باقی می مانند که به مرور زمان می تواند مشکلات بیشتری برای زیبایی پوست شما ایجاد کند. برای پاکسازی صورت روش های مختلف پزشمی و خانگی در نظر گرفته شده است که هر کدام به شکل های مختلفی می توانند تاثیر داشته باشند.

 پاکسازی پوست چرب در منزل با روش های موثر

پاکسازی پوست با رفع موانع پوستی و باز نمودن منافذ پوست باعث رسیدن هوای بیشتر به سلول های پوست می شود و در نتیجه مشکلات پوستی مانند جوش، آکنه، لکه های پوستی و تیرگی پوست کمتر می شود. اگر می خواهید پوستی سالم و شفاف داشته باشید در کنار روش های پاکسازی پوست باید از رژیم غذایی مناسب هم استفاده کنید. جوان سازی پوست صورت با چند روش می تواند باعث زیبایی هر چه بیشتر شما شود.

لیمو ترش

لیمو ترش مقداری اسید سیتریک دارد که برای لایه برداری پوست خوب است. لیمو  ترش تازه را برش بزنید و روی سطح پوست بمالید و پس از مدت 20 دقیقه آن را بشویید این کار را می توانید سه بار در هفته انجام دهید و در مدت زمان استفاده از این لایه بردار خانگی باید بیشتر از پوست خود محافظت کنید.

تخم مرغ

تخم مرغ یکی دیگر از روش های خوب برای حفظ سلامت پوست چرب و پاکسازی آن است و می توانید از سفیده آن به صورت ماسک لایه بردار پوست استفاده کنید. سفیده تخم مرغ را در ظرفی هم بزنید و درون یخچال قرار دهید سپس مایه آن را با استفاده از پنبه روی سطح پوست بمالید. این ماسک برای پاکسازی پوست چرب مفید است. ماسک سفیده تخم مرغ برای دیگر مشکلات پوست هم مفید است.

بخور کردن

یکی از روش های خوب برای پاکسازی پوست چرب بخور کردن است که بسیار ساده است و تاثیرات مثبتی روی پوست دارد و به آسانی می تواند آلودگی های پوست را کم کند. کمی آب را روی گاز قرار دهید تا بخار آن زیاد شود و به جوش آید طرف آب را در حال بخار بردارید و با استفاده از حوله صورت خود را روی بخار قرار دهید و با حوله مانع عبود بخار و ورود هوا شوید این کار را به مدت 15 دقیقه انجام دهید و برای شادابی پوست خود می توانید از بخور آویشن و دیگر گیاهان داروی برای پوست خود استفاده کنید.

روش های موثر پاکسازی پوست چرب در منزل

استفاده از عسل

عسل روش خانگی خوب برای درمان جوش صورت و پاکسازی پوست چرب است. کمی عسل را با دارچین روی پوست قرار دهید و پس از 20 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید. استفاده از ماسک های مختلف عسل باعث کاهش میزان ترشح غدد چربی و صاف نگه داشتن پوست می شود. درمان جوش صورت با عسل می تواند برای از بین بردن جوش موثر باشد.

 

 

جوش شیرین

جوش شیرین باعث لایه برداری طبیعی پوست می شود و می تواند جای جوش و لکه های را از بین ببرد و آلودگی های سطحی پوست را پاک می کند. یک قاشق چای خوری از جوش شیرین را با کمی ماست مخلوط کنید و روی سطح پوست قرار دهید و پس از مدت 5 دقیقه آن را بشویید. این ترکیب برای پاکسازی پوست چرب مفید است.

نکاتی مهم در پاک سازی پوست های چرب

توجه به نکاتی که برای پاکسازی پوست های چرب توضیح داده ایم بسیار مهم است و مطابق این نکات نیاز است که پوست را حداقل روزی یک بار تمیز کنید.

پوست چرب را نباید بیش از دو بار در روز بشوید و در صورتی می توانید این کار را بیشتر انجام دهید که در طول روز بسیار عرق کرده باشید.

در صورتی که پوست شما عرق زیادی کرده باشد، برای شستن دوباره پوست لازم است که از آب ولرم استفاده کنید و نباید به هیچ عنوان از آب داغ یا سرد استفاده کنید.

برای پاک کردن پوست چرب تنها از نوک انگشت استفاده کنید. ضمن اینکه می توان از دستمال های مخصوص صورت هم برای این منظور استفاده کرد.

از قرار دادن حوله یا دستمال شست و شوی صورت در دستشویی خودداری کنید زیرا آلودگی های زیادی در این مکان وجود دارد و در نتیجه این آلودگی ها جذب دستمال می شوند و به پوست شما هم نفوذ می کنند.

در موقع خشک کردن صورت، هیچ موقع حوله یا دستمال را به شکلی محکم روی پوست صورت نکشید، زیرا باعث چین و چروک زیادی روی پوست می شود و شما زیبایی و طراوت پوست را از دست می دهید.

خیلی از افراد به دلیل نا آگاهی از روش های پاکسازی پوست صورت خود و نداشتن اطلاعات در این مورد باعث می شوند تا بدین وسیله جوش های صورت تحریک شود و تعداد آنها زیادتر شود.

با توجه به اینکه پوست های چرب بیشتر مستعد جوش می باشند، پس لازم است اطلاعات خود در مورد پاکسازی و تمیز کردن پوست های چرب را بالا ببرید.

 

مطالب مشابه را ببینید!