مجله تاپ‌ناز‌

پیشگیری و درمان جوش های سر سفید

پیشگیری و درمان جوش های سر سفید

جوش سر سفید

برای از بین بردن جوشهای صورت تا کنون درمانها و راه های زیادی از سوی اشخاص و مراکز مختلف ارائه شده ، که اشکال مختلفی داشته از قبیل انواع کرم ، ماسک  و… اما باید دقت داشت هر مشکلی دارای علتی میباشد و تا زمانی که علت اصلی برطرف نشود ، مشکل همچنان باقی خواهد بود – در مورد جوشهای صورت هم همین قاعده جاری میباشد و جوش زدن پوست علتی دارد !!! حال سوال اینجاست که علت اصلی بروز جوش سرسفید چیست ؟ در پاسخ به این سوال گفته میشود علت اصلی جوشهای سرسفید مواد زائدی هستند که در اثر مصرف مواد غذایی غیرطبیعی مخصوصا روغنهای غیرطبیعی به بدن وارد میشوند. روغنهایی که با عنوان نباتی مایع یا جامد عرضه میشوند اما در واقع طبیعی نیستند و دارای پارافین زیادی هستند.
مواد زائد این روغنها به کبد وارد شده و سبب مشکلات زیادی برای شخص میشوند- در سنین جوانی چون کبد قدرت بیشتری در دفع مواد زائد دارد این مواد را بصورت جوش از پوست خارج میکند اما در سنین بالاتر، اکثر همین مواد روی کبد رسوب کرده و منجر به بیماری کبد چرب میشوند همچنین در بعضی افراد همین مواد در بدن حرکت کرده و باعث گرفتگی عروق میشوند.
اشتباهی که در میان مردم رایج است اینکه میگویند عامل اصلی جوشها خوردن چیزهای باطبع گرم میباشد اما در واقع اینطور نیست عامل اصلی جوشهای سرسفید مواد زائد روغنها میباشد اما گرمیجات چون هیجان خون را زیاد میکند و خون را منبسط میکند زمینه ای فراهم میشود تا جوشها زودتر و بیشتر خارج شوند .
جوشهای سرسیاه : اینگونه جوشها غالبا همان جوشهای سرسفید هستند اما چون منافذ پوست بسته بوده نتوانسته اند به طور کامل خارج شوند که این امر سبب کهنه شدن و در نتیجه سیاه شدن آنها میشود.

برای پیشگیری چه باید کرد ؟
جهت پیشگیری باید از خوردن هرگونه مواد غیر طبیعی مخصوصا روغنهای غیر طبیعی خودداری کرد ، بعنوان جایگزین میتوان از روغن کنجد ، زیتون و یا کره طبیعی استفاده کرد.

برای درمان جوشهای موجود چه باید کرد ؟
برای درمان جوشها باید از داروهای پاکسازی خون و کبد استفاده کرد تا مواد زائد موجود در خون و کبد کاملا تخلیه شوند در نتیجه عامل اصلی جوشها از بین رفته و در نهایت دیگرجوشی باقی نخواهد ماند تا زمانی که دوباره مواد زائد وارد بدن شوند.اما اگر ماده زائدی وارد بدن نشود هرگز جوشی بروز نخواهد کرد.

داروی مفید که کار تصفیه خون و پاکسازی کبد را بخوبی انجام دهد چیست ؟
افشره پنج گیاه پارسی طب: در تهیه این عصاره گیاهانی بکار رفته که همگی در دفع مواد زائد از خون و کبد نقش بسزایی دارند. همچنین با توجه به اینکه این دارو از لطافت زیادی برخوردار است قابلیت جذب شدن و  نفوذ به اعماق مویرگهای بدن را دارد ، بر این اساس درمان بیماریهایی به شرح ذیل با استفاده از این دارو به سادگی انجام پذیر است: غلظت خون ، چربی خون ، لکه های پوستی ، جوش صورت ، خواب رفتن اعضای بدن و ضعف کبد. و همچنین چون این دارو توانایی سم زدایی و چربی زدایی بالایی دارد درمان بسیار قابل توجهی برای انواع بیماریهای کبدی است و مخصوصا کبد چرب را به سهولت درمان مینماید.
ضمنا این عصاره سرشار از ویتامینهای   C، B، A میباشد و برای درمان بیماریهای صفراوی از قبیل کبودی رنگ چهره و لبها ، احساس گرمای زیاد بدن ، صفرا مزاجی و یرقان بسیار موثر میباشد./پرداد

مطالب مشابه را ببینید!