مجله تاپ‌ناز‌

چرایی استفاده از خدمات مشاوره خانواده

چرایی استفاده از خدمات مشاوره خانواده

بدون تردید، در حال حاضر وضعیت جامعه به سمت سوی در حرکت است که بسیاری از چالش های و معضلات را در خانواده ها بنیان نهاده است. بر همین اساس، استفاده از مشاوره خانواده برای فائق آمدن و غلبه کردن بر این مشکلات، راهکار مثمر ثمر و در عین حال کاربردی تلقی می شود. به طور کلی، در هنگام مواجه شدن با هر مشکل و چالشی، صحبت کردن و راهنمایی خواستن در حل و فصل و عبور از مشکلات بسیار تاثیر گذار و کارساز می باشد. در حال حاضر یکی از راه های و گزینه های مد نظر افراد برای رفع چالش های ایجاد شده در خانواده، استفاده از خدمات مشاوره خانواده محسوب می شود.

در گذشته، اختلافات ایجاد شده در میان خانواده ها با پا در میانی بزرگ ترها و به اصطلاح ریش سفیدها، حل و فصل می گردید. امروزه متاثر از تغییر و تحولات به وجود آمده در سبک زندگی افراد، معضلات و مشکلات پیچیده تر و گسترده از قبل بروز پیدا می کنند. در مواقعی این مشکلات چنان بزرگ و بغرنج می شوند که برای غلبه کردن بر آن باید از یک متخصص یا دکتر روانشناس کمک و مساعدت طلب کرد. ناگفته نماند که مشاوره خانواده مسائل و موضوعات مختلف و گوناگونی را شامل می شود. استفاده از این خدمات مشاوره خانواده ضمن رفع و برطرف ساختن مشکلات خانوادگی، در بهبود و ارتقای مهارت های فردی نیز کمک شایانی می نماید. از جمله مسائل مهم و حائز اهمیت در مشاوره خانواده می توان به مشاوره پیش از ازدواج، مشاوره دوران نامزدی، مشاوره زناشویی، مشاوره جنسی، مشاوره ازدواج، مشاوره خیانت، مشاوره طلاق، مشاوره کودک، مشاوره بلوغ و رشد، مشاوره نوجوان، مشاوره تربیت کودک، مشاوره بازی کودک، مشاوره دوران بارداری و … اشاره نمود.

چرایی استفاده از خدمات مشاوره خانواده

نقش مشاوره خانواده در رشد و اعتلای بنیان خانواده

بدون اغراق، مشاوره خانواده در بسیاری زمینه ها و ابعاد مختلف زندگی می تواند یاری گر و کمک کننده افراد باشد. در بسیاری مواقع مسائلی در خانواده ایجاد می گردد که در صورت عدم استفاده از خدمات مشاوره خانواده، متخصص یا دکتر روانشناس باتجربه، بیش از پیش دشوار و پیچیده می شود. یکی از مسائلی که مشاوره خانواده می تواند به خوبی افراد را مورد کمک و حمایت قرار دهد، نحوه ارتباط با همسر می باشد. به طور کلی، چالش و مشکل جزئی جدا نشدنی و اجتناب ناپذیر از زندگی زناشویی محسوب می شوند.

در بسیاری مواقع همدلی و همراهی زن و شوهر و حمایت کردن آنها از یکدیگر و به قول معروف مثله کوه پشت هم بودن، هر اختلاف و چالشی را از ریشه خشک می کند. اما در مواقعی زوجین با قرار گرفتن در کنار یکدیگر به جای دیدن رنگ آرامش، رنگ تیره تنش و استرس را نظاره گر هستند. در چنین شرایطی و در اسرع وقت باید نسبت به برطرف ساختن این معضلات اقدامات مقتضی و مناسب را بکار بست. چراکه التیام روابط زناشویی پس از شکل گیری دعواها و تنش های شدید و رنگ باختن حرمت و احترام، امری سخت و دشوار قلمداد می گردد. ادامه این روند علاوه بر ایجاد بی علاقگی و بی اعتنایی زوجین نسبت یکدیگر، روابط زناشویی میان آنها را به سمت و سوی سردی و بی میلی سوق می دهد.

بنابراین، برای پیشگیری از این مسائل استفاده از خدمات مشاوره خانواده و دکتر روانشناس، گام مهم و تاثیرگذاری به شمار می رود. از دیگر مسائلی که در پرتو استفاده از مشاوره خانواده می تواند بسیار کمک کننده و مثمر ثمر محسوب شود، رفع چالش های زندگی زناشویی می باشد. بر این اساس و به منظور پراکنده ساختن آرامش و آسایش در ابعاد مختلف زندگی مشترک، بر روی استفاده از خدمات مشاوره خانواده می توان حساب ویژه ای باز نمود.

چرایی استفاده از خدمات مشاوره خانواده

اهمیت و ضرورت استفاده از مشاوره پیش از ازدواج

همانگونه که در مبحث های قبل عنوان شد، مشاوره پیش از ازدواج، به عنوان یکی از مباحث مطرح و مهم مشاوره خانواده به شمار می آید. انتخاب شریک زندگی بر مبنای اهداف و دلایل اشتباه و ازدواج عجولانه، علاوه بر به بن بست رسیدن و فروپاشی بنیان زندگی مشترک، هزینه ها و تبعات سنگینی را نیز برای خانواده با خود به همراه دارد. با استفاده از خدمات مشاوره پیش از ازدواج و ارزیابی دقیق روابط، اعمال، احساسات و افکار به وسیله دکتر روانشناس، به میزان قابل توجهی می توان از انتخاب های اشتباه و ناآگاهانه جلوگیری به عمل آورد. مبنا و شالوده اصلی برخورداری از یک ازدواج موفق و پایدار، بنا کردن زندگی مشترک بر پایه عشق و علاقه می باشد.

عشق و علاقه در مسیر پر پیچ و خم و پست و بلند زندگی، چراغ راه و راهنمای زوجین می باشد. با رنگ باختن عشق و علاقه، به تدریج معضلات و مشکلات کوچک و بزرگ نمود پیدا کرده و در صورت عدم اندیشیدن تمهیدات لازم، سایه شوم جدایی و طلاق ظاهر می شود. بر این اساس و در اقدامی مؤثر و کاربردی مدد گرفتن از خدمات مشاوره خانواده، راهکار مناسب و در عین حال راهگشایی می باشد. دریافت مشاوره پیش از ازدواج، آگاهی کامل و رویکردی عملی به منظور برنامه ریزی بهتر برای آینده زندگی زناشویی را در اختیار طرفین قرار می دهد.

پایان رپورتاژ آگهی /

مطالب مشابه را ببینید!