مجله تاپ‌ناز‌

چرا باید هر روز آمیزش جنسی داشت؟ 10 دلیل مهم

تاثیرات آمیزش بر سلامت بدن

رابطه جنسی فقط شامل لذت جسمانی این عمل نمی شود. رابطه جنسی باعث تعادل میان جسم و روان می شود و باعث ایجاد صمیمیت بیشتر بین افراد می شود. آمیزش جنسی حتی افکار منفی را از فرد دور می کند. اما در این مطلب به 10 دلیل مهم برای داشتن رابطه جنسی روزانه اشاره می کنیم.

چرا باید هر روز رابطه جنسی داشت؟

 

۱. داشتن رابطه جنسی هر روزه کمک می‌کند انواع مختلف ارگاسم را یاد بگیرید.

احتمالا می‌دانید که مردان می‌توانند هم با انزال و هم بدون انزال به ارگاسم برسند. اما آیا می‌دانستید که زنان دو نوع متفاوت از ارگاسم را تجربه می‌کنند؟ پژوهشگرانی که ارگاسم را در زنان مورد بررسی قرار دادند، دو نوع ارگاسم شناسایی کردند که بر اساس احساس و مکان به طور معناداری قابل تشخیص است: یکی در سطح اندام تناسلی و دیگری عمیق و داخلی است. ارگاسم‌های عمیق، مرتبط با احساسات داخلی سازگار با عملکردهای مورد نظر ارگاسم زنان هستند.

متاسفانه پژوهش‌های بسیار کمی به موضوع ارگاسم زنان پرداخته‌اند، به حدی که حتی پژوهشگران از عملکرد تکاملی آن مطمئن نیستند. آنها معتقد هستند که زنان به اوج لذت جنسی می‌رسند تا انقباضات عضلانی داخلی آنها بتواند در رسیدن اسپرم به تخمک برای عمل لقاح کمک کند. این امر ممکن است درست باشد یا غلط، اما در عین حال، امتحان کنید و ببینید که آیا می‌توانید هم ارگاسم سطحی و هم ارگاسم داخلی را داشته باشید یا نه.

مطلب مرتبط : آیا ارضا شدن (ارگاسم) فایده ای هم دارد؟

۲. داشتن رابطه جنسی هر روزه به سلامت روانی شما کمک می‌کند.

اگر دچار استرس شده باشید، رسیدن به ارگاسم دشوار است اما حتی شروع افزایش صمیمیت ازطریق نوازش به شما اکسی‌توسین می‌دهد. اکسی‌توسین به عنوان هورمون نوازش شناخته شده و همراه با دوپامین کمک می‌کند که استرس و اضطراب‌تان فورا کم شود.

۳. داشتن رابطه جنسی هر روزه به سلامت جسمی شما کمک می‌کند.

به نظر می‌رسد که داشتن رابطه‌ی جنسی به صورت روزانه بهترین روش قابل تصور برای شامل کردن ورزش است. رابطه‌ی جنسی با تقویت سیستم قلبی-عروقی شما و همین‌طور مفصل ران، پشت، پا، شکم و عضلات به تناسب جسمی شما کمک می‌کند. هر روز داشتن رابطه‌ی جنسی تعادل جسمی شما را بهبود می‌دهد و کمک می‌کند وزن کم کنید.

مطلب مرتبط : خوراکی های تقویت کننده روابط جنسی

۴. داشتن رابطه جنسی هر روزه باعث می‌شود به زندگی عشقی خود تنوع بیفزایید.

شما همه‌ی مدل‌های سکس و وسایل کمک به رابطه را امتحان نکرده‌اید. چیزهای زیادی وجود دارند که می‌توانید از بین آنها انتخاب کنید. شما و شریک زندگی‌تان می‌توانید راه‌های جدید را در ۳۶۵ روز سال برای داشتن لذت جنسی امتحان کنید.

۵. داشتن رابطه جنسی هر روزه کمک‌تان می‌کند که عشق‌ورزی را طولانی‌تر کنید.

انزال زودرس عبارتی است که هیچ‌کس دوست ندارد. عشق‌ورزی طولانی‌تر یعنی این‌که احتمال رسیدن به ارگاسم در زنان، که معمولا زمان بیش‌تری برای رسیدن به اوج لذت جنسی از طریق مقاربت دارند، بیش‌تر شود. تمرین رابطه را کامل می‌کند و مردان می‌توانند ریتم و افکار خود را برای طولانی کردن ارگاسم کنترل کنند.

 

۶. داشتن رابطه جنسی به صورت روزانه کمک می‌کند که بیش از یک بار به ارگاسم برسید.

حالا وقت صحبت از هدف نهایی و مقدس ارگاسم است؛ ارگاسم بیش از یک بار. مطابق با گزارش موسسه‌ی کیسنی، برابر با ۲۰ درصد از مردان و ۱۴ درصد از زنان می‌توانند بیش از یک بار به ارگاسم برسند. دوست ندارید یکی از این آدم‌های خوشبخت باشید؟

۷. داشتن رابطه جنسی به صورت روزانه مغز را تحریک می‌کند.

پژوهشگرانی که گرایش بشر را برای انجام رابطه‌ی جنسی جهت داشتن لذت -نه فقط تولید مثل مانند بسیاری از حیوانات- مطالعه کردند، پی بردند که رابطه‌ی جنسی در مقایسه با آن‌چه قبلا تصور می‌شد، نقاط بیش‌تری را در مغز درگیر می‌کند. نقاطی از مغز که مطابق با تصویربرداری انجام شده از مغز، تحریک شدند، بخش‌های فرعی ناحیه‌ی هیپوتالاموس، پیش‌مغز بازال، تالاموس، آمیگدال و هیپوکامپوس بودند.

پژوهشگران همچنین لذت جنسی را با لذت میل به غذا مقایسه کردند: “هیجان (تمایل عاطفی، انگیختگی تناسلی)، پلاتو (فعالیت جنسی فیزیکی و انگیختگی بدنی و تناسلی)، اوج لذت جنسی (ارگاسم)، و آرامش مراحل لذت جنسی هستند که از قدیم شناخته شده‌اند. چرخه‌ی لذت جنسی با ساختار ابتدایی چرخه‌ی لذت مرتبط با سایر پاداش‌ها (مثلا غذا) سازگار است، و در نتیجه می‌تواند بر اساس “انگیزه، کمال، ارضا” یا “خواستن، دوست داشتن، مهار” بیان شود.

مطلب مرتبط : تاثیر رابطه جنسی بر بدن چیست؟

۸. داشتن رابطه جنسی به صورت روزانه به سلامت سیستم ایمنی شما کمک می‌کند.

داشتن رابطه‌ی جنسی مکرر باعث آزاد شدن بیشتر ایمونوگلوبین‌ای (مواد تشکیل‌دهنده‌ی سیستم ایمنی بدن) می‌شود. این ماده کمک می‌کند حمله‌ی بعدی آنفولانزا را خنثی کنید. هر چه‌قدر بیش‌تر رابطه‌ی جنسی داشته باشید، آنتی‌ژن‌های بیش‌تری در سیستم ایمنی بدن‌تان می‌سازید.

۹. داشتن رابطه جنسی هر روزه تاثیر مثبت روی سلامت عاطفی شما دارد.

از آن‌جا که رابطه‌ی جنسی یک فعل صمیمانه است، نزدیک بودن به معنای داشتن ارتباط نزدیک عاطفی با شخص دیگر است. حتی اگر به شریک زندگی‌تان نگفته باشید “دوستت دارم”، باز هم پیوند هدفمندی با او می‌سازید.

۱۰. داشتن رابطه جنسی هر روزه باعث می‌شود که جوان بمانید.

داشتن رابطه‌ی جنسی به صورت روزانه بهترین راه ضدپیری موجود است. مطابق با یافته‌های دکتر دیوید ویکس، که با ۳۵۰۰ نفر مصاحبه کرد، رابطه‌ی جنسی، قوی‌ترین نوع لذت است و سبب آزاد شدن مواد شیمیایی خاصی می‌شود: در زنان هورمون رشد تولید می‌کند که روی این فرآیند تاثیر می‌گذارد. داشتن رابطه‌ی جنسی توام با عشق، بعد از فعالیت ذهنی و جسمی به عنوان مهم‌ترین فاکتورهای حفظ جوانی، در رتبه‌ی دوم قرار می‌گیرد. بازده

مطالب مشابه را ببینید!